K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 07:56   #151
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Det er en §17 der er igang og som nu bliver afslået igen. Men så snart det er sket skal min sagsbehandler jo indsende en § 18....spørgsmålet er om han må det i morgen, selvom de ikke har skreevet afslag 2 endnu??? Det ville være fedt der kom skub i det jo!
Ok. Ja, så er der nok ikke andet og gøre end at vente.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:52   #152
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ok. Ja, så er der nok ikke andet og gøre end at vente.
Næ, det har du desværre nok ret i!


Men jeg kan da lige opdatere. Så er sagens træk også samlet her i min tråd. Så kan jeg selv finde det igen en anden dag!

Jeg har i dag fået afslag på pension igen. Altså fra ankesagen - så det var helt som ventet. Men sammen med afslaget lå der også et referat fra mødet, skrevet af ham, der træf beslutningen (og som meget vel kan være den der skal træffe beslutningen igen når det er min sagsbehandler der søger for mig på en § 18). Han skriver bl.a at han har 'oplyst om at jobcenteret har modtaget oplysninger som peger på at behandlingsmulighederne er udtømte' men at disse oplysninger jo ikke er relevante i denne sag, men så ved jeg da at de ved det til næste sag!

Så har jeg modtaget opdateringer fra min ressourseprofil. Bl.a med udtalelser fra mit jobprøvningshalløj i sommeren 2010. Der står bl.a at 'arbejdsprøvning har vist at MBM ikke var i stand til at arbejde de to timer om dagen der var planlagt fra start, og at der jo derfor ikke var tale om at øge arbejdstiden. Det vurderes herfra at der ikke kan peges på behandlingsmuligheder der kan udvikle MBMs funktionsevne. Der peges på et enigt sundhedsteam på at den funktionsevne MBM har skal bruges til at klare de daglige gøremål'.

Psykologens udtalelse peger på det samme. Hendes endelige konklusion lyder på at 'MBM er personlighedsmæssigt så nedslidt, dvs 'alvorlig udbrændthed' og der ingen behandlingsmuligheder er, må hendes psykiske skrøbelige tilstand betragtes som vedvarende. Dvs der ikke kan udvikles nævneværdigt på hendes arbejdsevne'

Jeg har desuden snakket med min sagsbehandler. Han vil lige drøfte min sag med den kommunale sociallæge (som jo tidligere har vurderet at tilstanden er varig....?) men der er der desværre ventetid. Så det bliver først engang i december. Så det venter jeg på nu. Det betyder så desværre at jeg nok ikke bliver afsluttet imens min fagforeningsmand stadig har min sag! Men det er der jo desværre ikke noget at gøre ved!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:15   #153
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mbm,

Og hvordan har du det så ? Din sag skal jo nok gå, men har du fået det bedre? Og jeg tænker ikke arbejdsevne mæssigt.

Sagerne går os nok stadig på, men selvom jeg kan klare mig økonomisk i noget tid endnu, så syntes jeg jo ikke at helbreddet bliver bedre, men det er jo heller ikke en selvfølge, så derfor føler jeg at det er naturligt at spørge indtil dit helbred

Knus EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:29   #154
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mbm,

Og hvordan har du det så ? Din sag skal jo nok gå, men har du fået det bedre? Og jeg tænker ikke arbejdsevne mæssigt.

Sagerne går os nok stadig på, men selvom jeg kan klare mig økonomisk i noget tid endnu, så syntes jeg jo ikke at helbreddet bliver bedre, men det er jo heller ikke en selvfølge, så derfor føler jeg at det er naturligt at spørge indtil dit helbred

Knus EE
Jamen hvordan jeg har det....jeg glæder mig jo stadig bare til der kommer ro på! Også selvom jeg nu ved hvordan forløbet er den næste måneds tid = ingen nye ting i min sag. Men alligevel. Det er faktisk det eneste der fylder noget nu. At jeg bare glæder mig til det er overstået....!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 22:25   #155
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Nyeste update må jo være at jeg - som mange andre herinde i samme båd - har fået nerverne hevet helt udenpå tøjet af den her nye famøse reform om at vi 'unge' under 40 ikke længere må få FTP (sjældent at man ligefrem er ked af at regnes blandt de unge!!!!). Bare tanken om hvad der sker hvis jeg pludselig mister min indtægt og ikke har en chance for FTP før om 5 år. JEg kan ikke gennemskue hvad der sker med ledighedsydelse i deres nye fantastiske planer, men bliver det til KH, står jeg nok uden indtægt jo, da jeg har en arv efter mine forældre. Og så må vi jo flytte, og ringe økonomi vil stresse yderligere osv. Puha... Gad vide hvor jeg står i det her når det nu ER vurderet fra samlet sundhedsteam at jobprøvning og aktivering i det hele taget skal undgås da det forværrer min tilstand?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 15:09   #156
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej MBM!

Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Nyeste update må jo være at jeg - som mange andre herinde i samme båd - har fået nerverne hevet helt udenpå tøjet af den her nye famøse reform om at vi 'unge' under 40 ikke længere må få FTP (sjældent at man ligefrem er ked af at regnes blandt de unge!!!!). Bare tanken om hvad der sker hvis jeg pludselig mister min indtægt og ikke har en chance for FTP før om 5 år.

Jeg tror, kommunen er fuldstændig stringent i gang med din ftp-sag jf. den sikre § 18 sagsbehandlerindstilling, da du er veludredt lægefagligt og socialfagligt, og det så er 99,9 % sikkert, at du får ftp, jf. sagsbehandlere! Men selvfølgelig er den sidste ventetid svær!

JEg kan ikke gennemskue hvad der sker med ledighedsydelse i deres nye fantastiske planer, men bliver det til KH, står jeg nok uden indtægt jo, da jeg har en arv efter mine forældre. Og så må vi jo flytte, og ringe økonomi vil stresse yderligere osv. Puha...

Så vidt, jeg ved, er du på ledighedsydelse jf. ymerparagraffen, oprindeligt med henblik på videre afklaring af enten førtidspension eller fleksjob/ledighedsydelse. Alt i alt er det billigst for kommunen hurtigst at bevilge dig ftp. fremfor fleksjob/ledighedsydelse, da de ved hurtig bevilling af ftp. får 35 % refusion af ftp mod efter ny lov kun 20 % refusion af ftp.

De nye 5-årige udviklingsforløb før ftp og fleks er ikke vedtaget og KL er imod dem - så foreløbig er disse udviklingsforløb bare varm luft - de kan næppe politisk rummes i kommuners stramme økonomi jf. avisen.dk:

http://avisen.dk/kl-ny-foertidspensi...re_137918.aspx

Og i alle tilfælde er du udredt til og sikret fleksjob/ledighedsydelse allerede - også fremover - og som jeg ser din sag er du nu også tæt på ftp!


Gad vide hvor jeg står i det her når det nu ER vurderet fra samlet sundhedsteam at jobprøvning og aktivering i det hele taget skal undgås da det forværrer min tilstand?

Denne vurdering ændres jo ikke af evt. ny lov, så du skulle være sikret ftp. også på baggrund af, at arbejdsprøvning m.h.t. evt. fleksjobvurdering er kontraindiceret! Du må være sikkert på vej til ftp!
Håber du kan bruge mine overvejelser!

Kontakt om evt. også sagsbehandler - jeg tror h*n er enig i mine overvejelser!

Held og lykke med de sidste formaliteter på vej mod ftp snarest m.h.p. ro!

Sidst redigeret af Katharina; 02-12-2010 kl. 15:11.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 20:55   #157
Gila
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Lokation: Mariagerfjord kommune
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gila er ny på vejen
Hej MineBørnsMor.
Du skal anke den ingen tvivl om den sag. Det er en svær diagnose at få pension på så jeg håber du fejler mere end det. Du taber intet ved at anke. Hvad med arbejdsprøvning for det er også et af kravene for at få pension. Hvis du ikke har været det så skal du sørge for at komme igennem det. Hvis du ikke har været det pga. de ikke synes du kunne klare det skal du have det afslag på skrift. Ellers bliver det et nej igen er jeg bange for.
Håber alt det bedste. Og lige en ting mere. Jo yngre man er jo sværere er det at få pension.
Hilsen Gila.
Gila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 12:30   #158
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Hej MBM!



Håber du kan bruge mine overvejelser!

Kontakt om evt. også sagsbehandler - jeg tror h*n er enig i mine overvejelser!

Held og lykke med de sidste formaliteter på vej mod ftp snarest m.h.p. ro!
Kære Katharina. Tak for dit svar. Du skriver altid sådan nogle positive, optimistiske og konstruktive svar. Ikke desto mindre, så tillader jeg mig nu retten til at være knap så optimisisk og først forvente en FTP når den går ind på min konto! Systemet kan få SÅ mange sære indfald, som kan spænde ben for det hele - selv når man tror det er allermest sikkert!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gila Se meddelelser
Hej MineBørnsMor.
Du skal anke den ingen tvivl om den sag. Det er en svær diagnose at få pension på så jeg håber du fejler mere end det. Du taber intet ved at anke. Hvad med arbejdsprøvning for det er også et af kravene for at få pension. Hvis du ikke har været det så skal du sørge for at komme igennem det. Hvis du ikke har været det pga. de ikke synes du kunne klare det skal du have det afslag på skrift. Ellers bliver det et nej igen er jeg bange for.
Håber alt det bedste. Og lige en ting mere. Jo yngre man er jo sværere er det at få pension.
Hilsen Gila.
Øh, jeg håber så sandelig ikke jeg behøver fejle mere end det jeg gør nu.

Og ja, jeg er arbejdsprøvet her i august måned. Og mht 'jo yngre man er, jo sværere er det at få pension' - ja, så har vi jo alle sammen en fordel i systemets laaaaaangsomme behandling af vores sager...vi bliver allesammen gamle og så må vi lettere kunne få pension!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 12:34   #159
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Opdatering på min sag.

Jeg har idag været til møde med SB. Han fortalte at han igen har haft sagen drøftet med sociallægen, som ligesom alle andre der har udtalt sig i min sag siger, at behandlingsmulighederne er udtømte.

Jeg har nu fået nogle papirer med hjem (om bolig, min egen vurdering af helbred, fremtid osv), som jeg skal udfylde og aflevere inden jul. Så skriver han min ressourseprofil færdig inden nytår! Han har ikke ferie og min sag har 1. prioritet!! Så skal en kollega læse min RP igennem for at sikre den er 100% ok, så de ikke kan komme efter noget på den front. Og så, 1.thing i 2011 indstiller han mig til pension! Jubiii!

Han mener sagen ser rigtig rigtig god ud, der er ikke mere at komme efter, jeg er udredt på alle punkter, har været både i arbejdsprøvning og har været vendt på flere lægeteams alle med samme konklusion osv.

Så nu skal jeg bare håbe at jeg får en fantastisk julegave - også selvom den ikke når igennem lige til juleaften!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 14:42   #160
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MBM,

Det lyder da fuldstændigt fantastisk, at din sag (nærmest) står til pension i det nye år. Sikke en julegave at få, vi håber på det aller bedste.

God jul.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension