K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2010, 01:40   #141
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror ikke rigtig på, at der IKKE må medtages evt nye oplysniinger.

Har du selv kopi af hjemvisningen?
Prøv at gennemgå den, eller aller bedst; ring og tal med den fuldmægtig der har skrevet under på sagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 18:42   #142
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg tror det er rigtigt nok mht hjemvisning og at de kun skal se på hvordan situationen så ud dengang..

jeg har selv været i det.. med hjemvisning og så hentede min stupide sagsbehandler bare en journal udskrift fra min læge.. og sagde bum bum... vi fastholder..

og beskæftigelsesankenævn har godkendt den fremgangsmåde.. altså er der/ var der ingen reel sagsbehandlig efter hjemvisning eller rettet på fejl og mangler..
suk suk suk...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 18:49   #143
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jep, den er faktisk god nok... Man skal afgøre en sag, som den ville have set ud, på tidspunktet hvor beslutningen blev taget første gang...

I og for sig logisk nok, skulle kommunen tage hensyn til oplysninger, der først kommer efter de har truffet en afgørelse, så var de da først for alvor blevet synske!
Problemet opstår så, når det tager beskæftigelsesnævnet langt over 3 måneder at træffe en beslutning....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 19:21   #144
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Andersine 85

hvornår skal en kommune så tage hensyn til nye læge oplysninger
efter afslag på pension
de næste 4 måneder kommer det som kommunen har bedt om i afslaget
samt nogle helt nye.
er uden ydelse fra kommunen og har ikke hørt et ord fra dem siden
sygedagpenge stop er dog anket
skal dog snart til møde omkring en støtte person. kun fordi jeg har været indlagt på en
psykiatrisk afdeling
kunne man bringe det op i den forbindelse

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-11-2010 kl. 19:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 19:28   #145
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Godt at "høre" fra dig

Spørgmålet er om der ikke er forskel på en hjemvisning af sagen fra BA som i MBM´s tilfælde og "ren" afvisning fra kommunen af som i din?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 19:31   #146
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mtv,

Godt at "høre" fra dig

Spørgmålet er om der ikke er forskel på en hjemvisning af sagen fra BA som i MBM´s tilfælde og "ren" afvisning fra kommunen af som i din?

Mvh. EE
jeg er lidt i live endnu

det er rigtig at nye oplysninger ikke vedrør en hjemvisning af sagen

men de skal vil tage stilling til nye oplysninger på et tidspunkt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 20:54   #147
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Andersine 85

hvornår skal en kommune så tage hensyn til nye læge oplysninger
efter afslag på pension
de næste 4 måneder kommer det som kommunen har bedt om i afslaget
samt nogle helt nye.
er uden ydelse fra kommunen og har ikke hørt et ord fra dem siden
sygedagpenge stop er dog anket
skal dog snart til møde omkring en støtte person. kun fordi jeg har været indlagt på en
psykiatrisk afdeling
kunne man bringe det op i den forbindelse
Jamen de skal jo kigge på din sag igen, så snart der ligger noget endeligt de kan tage stilling til.
Man kan også selv søge om pension på det foreliggende, så snart der ligger noget nyt.
Man kan ikke søge om pension igen, dagen efter der er givet afslag, hvis der intet nyt er kommet i sagen, men hvis der kommer noget nyt, så må man forsøge igen.

Og kommunen skal som sagt kigge på din sag, når de nye relevante papirer er der...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 21:43   #148
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jep, den er faktisk god nok... Man skal afgøre en sag, som den ville have set ud, på tidspunktet hvor beslutningen blev taget første gang...

I og for sig logisk nok, skulle kommunen tage hensyn til oplysninger, der først kommer efter de har truffet en afgørelse, så var de da først for alvor blevet synske!
Problemet opstår så, når det tager beskæftigelsesnævnet langt over 3 måneder at træffe en beslutning....
Jeg kan godt se det sådan rent paragraf-mæssigt. Men alligevel... Når de nu ved der er så meget nyt, og at der er en ny sag klar osv. Så var det da lettere og mindre spild af alles tid hvis de sagde 'Ok, der er intet nyt i sagen så der er ingen grund til at holde det møde med den gamle sag. Så lad os lukke den og skynde os at gå videre med den nye ansøgning om ftp....'
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:48   #149
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Jeg kan godt se det sådan rent paragraf-mæssigt. Men alligevel... Når de nu ved der er så meget nyt, og at der er en ny sag klar osv. Så var det da lettere og mindre spild af alles tid hvis de sagde 'Ok, der er intet nyt i sagen så der er ingen grund til at holde det møde med den gamle sag. Så lad os lukke den og skynde os at gå videre med den nye ansøgning om ftp....'
Orker ikke lige at gå tilbage og genopfriske hele tråden, men er der noget der forhindrer dig i at søge en §17, på det foreliggende allerede nu?

Da min sagsbehandler havde sat en §18 igang syntes jeg det hele trak lidt rigeligt ud, så jeg søgte en §17, på det foreliggende.
Da jeg afleverede den ved skranken kom min sagsbehandler og påstod, at det kunne jeg ikke når hun havde sat en §18 igang.

Så gik jeg hjem, og skrev en klage til jobcenterchefen, og vedlagde nogle afgørelser fra ankenævnet, hvoraf det fremgik, at en borger på et hvilket som helst tidspunkt kan søge en §17.

Og vupti, så var jeg tilkendt fp efter §18.

Kort efter tilkendelsen af fp modtog jeg svar fra jobcenterchefen, at hun beklagede fejlen og at de havde taget den til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:58   #150
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Orker ikke lige at gå tilbage og genopfriske hele tråden, men er der noget der forhindrer dig i at søge en §17, på det foreliggende allerede nu?

Da min sagsbehandler havde sat en §18 igang syntes jeg det hele trak lidt rigeligt ud, så jeg søgte en §17, på det foreliggende.
Da jeg afleverede den ved skranken kom min sagsbehandler og påstod, at det kunne jeg ikke når hun havde sat en §18 igang.

Så gik jeg hjem, og skrev en klage til jobcenterchefen, og vedlagde nogle afgørelser fra ankenævnet, hvoraf det fremgik, at en borger på et hvilket som helst tidspunkt kan søge en §17.

Og vupti, så var jeg tilkendt fp efter §18.

Kort efter tilkendelsen af fp modtog jeg svar fra jobcenterchefen, at hun beklagede fejlen og at de havde taget den til efterretning.
Det er en §17 der er igang og som nu bliver afslået igen. Men så snart det er sket skal min sagsbehandler jo indsende en § 18....spørgsmålet er om han må det i morgen, selvom de ikke har skreevet afslag 2 endnu??? Det ville være fedt der kom skub i det jo!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension