K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 18:40   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Hvor mange fleksjob skal man søge pr uge/md?

Jeg ved godt det er et dumt spørgsmål som jeg burde kunne finde svar på på google, men det er ikke lykkedes, men altså spørgsmålet er, at når vi snakker folk som er visitereret til fleks og indtil da er på ledighedsydelse(laveste sats, svarer til kontanthjlælp), hvor mange jobs skal man så søge pr. uge/md for ikke at miste ledighedsydelsen?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:50   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nogen kommuner siger 1-2 andre siger man skal have 10 ansøninger ude hele tiden,

nogen siger søg dem der er osv. så det er der nok ikke et svar på, med mindre du har fået noget af vide af din jk
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:57   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål, og jeg kan godt forstå at du ikke har kunnet google dig frem til et præcist svar. Der er nemlig ikke nogen faste regler som sådan.

Aktivloven:
"§ 75. En person, der modtager ledighedsydelse, skal aktivt udnytte sine arbejdsmuligheder for at opnå fleksjob. Personen skal

1) være aktivt jobsøgende, herunder registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. dog stk. 5,

2) deltage i opfølgningssamtaler efter § 74 c i denne lov, samtaler om rådighedsvurderinger, individuelle kontaktsamtaler (jobsamtaler) efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og møder i rehabiliteringsteamet efter § 9 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.,

3) tage imod et rimeligt tilbud om fleksjob,

4) tage imod rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, medmindre personen i medfør af § 21 f i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats om en mindre intensiv indsats ikke er forpligtet til at tage imod tilbud, eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde,

5) deltage aktivt i rimelige tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få arbejde, og

6) lægge sit cv i Jobnet efter § 73 d i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, senest 3 uger efter personen har opnået ret til ledighedsydelse, og deltage i cv-samtaler efter § 73 e i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

(har udeladt stk 2-4 da de er mindre relevante)

Stk. 5. Jobcenteret kan fritage en person for at registrere alle jobsøgningsaktiviteter i en joblog på Jobnet, jf. stk. 1, nr. 1, hvis det vurderes, at det enten ikke er muligt eller er meget vanskeligt for personen på grund af den pågældendes nedsatte fysiske eller psykiske funktionsevne m.v. Jobcenteret og personen skal aftale, hvordan den pågældende i stedet skal dokumentere sine jobsøgningsaktiviteter."

og:
"§ 76. Hvis en person ikke er aktivt jobsøgende, jf. § 75, stk. 1, nr. 1, og stk. 5, skal kommunen give den pågældende en frist på op til 3 måneder til at dokumentere sin aktive jobsøgning. Kommunen skal sammen med den pågældende lægge en plan for personens jobsøgning i fristperioden. Hvis personen ikke har overholdt planen ved fristperiodens udløb, skal kommunen vurdere, om den pågældende har været aktivt jobsøgende. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke har været aktivt jobsøgende, skal kommunen træffe afgørelse om, at den pågældende mister retten til ledighedsydelse, medmindre der er en rimelig grund, jf. § 13, stk. 7 og 8, til, at den pågældende ikke har været aktivt jobsøgende. "

Så med andre ord, så er det op til kommunen at vurdere, om man er "aktivt jobsøgende". Så som jeg forstår det, er det som udgangspunkt kommunen der sætter regler for det. Den ene kommune kan måske godt sætte en retningslinje på x-antal jobs pr måned, men de skal selvfølgelig også se på om det så har været realistisk hvis man så ikke overholder det.

Når det kommer til fleksjobbere, så kan nogen jo have så begrænset arbejdsevne, at det er meget begrænset hvilke stillinger der er relevante at søge, og så giver det jo ikke mening at sige 2 pr uge. Så tror det er derfor den er så "åbent" skrevet.

Hvis vi sammenligner med en jobparat kontanthjælpsmodtager, står der i en vejledning:
"Der stilles ikke specifikke krav til, hvor mange job en person skal søge inden for en given periode. Hvis der opstår tvivl om personens rådighed, skal kommunen bl.a. se på, om personens jobsøgning har været seriøs, realistisk og bred, herunder om personen har søgt job uden for eget fagområde, hvis der ikke er tilstrækkeligt mange job inden for eget fagområde. "

Kunne forestille mig at det er en lignende fremgangsmåde ved en fleksjobber, bare i mildere grad

Link til aktivloven:
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1102

Link til den vejledning ang rådighedsbestemmelser for kontanthjælpsmodtagere jeg citerede:
http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-1310-2016/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 19:56   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bedste du kan gøre er at spørge kommunen om hvad "deres regler" er...

De bør egentlig selv oplyse dig om det...men men...heller ikke dette er alle kommuner gode til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 22:15   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak for alle svar, og tak for meget grundigt svar til MistyMiss...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2017, 00:03   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt

Og hvis kommunen siger at du SKAL søge et bestemt antal jobs, og det er fuldstændig urealistisk ift dine skånebehov, kan du henvise til de paragraffer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension