K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2018, 17:27   #1
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Unhappy Hvis man flytter?

Hvis man som jeg har søgt førtidspension på det forelæggende grundlag flytter til en anden kommune? Hvad sker der så med min sag?
Er det klogt eller ?
Jeg har søgt kontanthjælp og fik der at vide at jeg skal møde op på jobcentret til en samtale om hvad der er af job muligheder. Kan det
virkelig være rigtigt? De siger at jeg står som jobparat, siden 25/1 2018. ? Det er jeg jo ikke.
Jeg har været sygemeldt i over et år, og har været i arbejdsprøvning, hvor de blev enige om at de så ingen grundlag på at jeg skal i flere .
Jeg har ikke fået penge siden 1 maj 2017. Jeg var i en revalidering , på en kontoruddannels. Måtte stoppe førend jeg blev uddannet, da min arbejds situation var blevet meget dårligt. Der søgte jeg også om kontanthjælp, men fik afslag, da min mand tjente for meget.

Er virkelig frustreret.
Hilsen Spyro
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2018, 18:21   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det ville være mere end dumt at flytte midt i det hele, hvis du har en pensionssag du regner med går igennem inden længe.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2018, 15:37   #3
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Er der slet ingen der kan hjælpe på mine spørgsmål
?
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2018, 18:45   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil tro at det fornuftige eller ufornuftige beror på om du flytter til en mere imødekommende kommune og det kan jo være svært at vide.

Personligt fik jeg standset mine sygedagpenge og kom på egen forsørgelse, da jeg ikke havde råd til at beholde lejligheden opsagde jeg den og flyttede til anden kommune, jeg tror at jeg var heldig at flytte da jeg synes at den nye kommune har givet mig en mere reel behandling end den gamle.

Hvor lang tid er det siden at du søgte pension på det foreliggende grundlag?
Har du kvittering for modtagelse af ansøgningen?
Har du fået et skriftligt afslag?
Uanset hvad har de jo pligt til som minimum at give dig et skriftligt begrundet afslag, med klagevejledning.
Jeg går ud fra at det ikke er nok bare at argumentere med at du står som jobparat, der må være lidt mere der begrunder at du ikke er berettiget til pension.

Selv om du er forsørget af din ægtefælde, så har du stadig ret til udredning og medmindre du ved arbejdsprøvning har vist en arbejdsevne på over 18½-25 time så har jeg svært ved at se at de kan argumentere for at du ikke er i målgruppen for fleksjob eller ressourceforløb eller i det mindste yderligere udredning.

Jeg synes at du skal starte med at søge en fuld aktindsigt for at finde ud af hvad der egentligt står i din sag og rykke for et skriftligt svar hvis det er længe siden du har sendt din ansøgning og endnu ikke har modtaget svar.
Hvis der ikke er mere at komme efter i forbindelse med pensionsansøgningen kan du skrive til kommunen og anmode om at få din sag genoptaget. Dette kan du evt. gøre i den nye kommune hvis I flytter.

Det kan måske være en fordel hvis du kan opsøge hjælp fra nogle professionelle hvor gode råd med fordel kan hentes.

Umiddelbart ser det ikke ud til at der er en borgerrådgiver i din kommune hvis du bor i Assens som der står på din profil, så her kan du jo desværre ikke starte.

Da jeg fik standset mine sygedagpenge, så fik jeg rådgivning af en socialrådgiver fra en patientforening jeg er medlem af og af dukh.dk.

Hvis du er medlem af en patientforening eller kan melde dig ind i en som har socialrådgivere ansat, så er det en mulighed.

Nogle hospitalsafdelinger har også socialrådgivere, jeg har selv erfaring med smerteklinik som har en socialrådgiver men har også læst om en i psykiatrien som fik hjælp fra en socialrådgiver på den afdeling vedkommende var tilknyttet (beklager men ved jo ikke hvilken type sygdom du har).

Så er der jo muligheden for at ringe og tale med dukh.dk som jeg gjorde.

Jeg har også læst om den sociale time på Facebook https://www.facebook.com/search/top/...sociale%20time, jeg ved ikke om de stadig er aktive men hvis de er, så er det i morgen kl. 20 du gratis kan stille spørgsmål.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension