K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2017, 08:54   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er intet unormalt ved at kommunen går ind i forløbet med forventning om at du kan komme til at blive selvforsørgende, det er altid kommunernes udgangspunkt.

Problemet opstår først når/hvis de nægter dig en arbejdsprøvning eller virksomhedspraktik, for det er i denne du har mulighed for at vise kommunen hvad du kan eller rettere hvad du ikke kan.

Formålet med din virksomhedspraktik er naturligvis fra deres side at få dig genoptrænet til at komme tilbage til selvforsørgelse, jeg ville ikke hænge mig i hvad de kalder arbejdsprøvningen.

Dit formål er at komme hver eneste dag om muligt og gå hjem når du er brugt, og skrive dagbog undervejs i forløbet, for at dokumentere hvad der sker men husk at have læge og om muligt psykiater på sidelinjen parat til at gribe ind hvis\når helbredet forværres.
Husk kun at arbejde det du kan og ikke presse dig selv heller ikke selv om de presser dig eller kommer med historier om at du kun kan få hjælp hvis du agerer på en bestemt måde, lyt først og fremmest til kroppens signaler.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 09:49   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gryphon Se meddelelser
Indtil da skal jeg i noget kursus-forløb og virksomhedspraktik på nedsat timeantal (ikke jobafklaring, bare praktik).
Du bør have fået et stykke papir i forb. med praktikken, hvoraf det fremgår hvor du skal i praktik o.l., og på dette papir plejer der også at stå noget med "formål med praktikken" ell.l. Prøv at se om du kan finde det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Formålet med din virksomhedspraktik er naturligvis fra deres side at få dig genoptrænet til at komme tilbage til selvforsørgelse, jeg ville ikke hænge mig i hvad de kalder arbejdsprøvningen.
Lige præcis. Lige indtil den dag jeg blev indstillet til fp var formålet med kommunens tiltag, at få mig i ordinær beskæftigelse.

Uanset hvad de kalder din praktik, så brug de råd du har fået her i tråden, og betragt den som en job-afklaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 00:02   #23
gryphon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2017
Indlæg: 9
Styrke: 0
gryphon er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres inputs og gode råd, dem vil jeg skrive mig bag øret!
gryphon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension