K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2011, 14:00   #11
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Nå... jeg har oplevet denne indsamling ganske modsat. Som et slag i ansigterne på alle de danske borgere, der spiser købespagetti med olie og salt flere dage om ugen. Hvor er alle de indsamlingens godgørere hen, når fattige danskere sulter?

Hvor mange af disse godgørere har stemt på VKO siden 2010?

Eller er det nemmere at være godgører når man kan trække bidragene fra i skat?

"Medfølende", "varme", "omsorgsfulde" og "givende" er i flertal her på K10, og kun her!

Om de "medfølende", "varme", "omsorgsfulde" og "givende" også er i flertal ude i samfundet, vil vise sig d. 15. september.

Indtil da forbliver mine arme nede.
Undskyld mig, men her må jeg rejse mig en smule op her, ja, vi har danskere der ikke har ret meget, helt enig!
Men de dør sq ikke!
Vi der er hvor vi er ....burde jo så være de første der giver og ja, jeg gav alt jeg kunne 1000kr...og jeg savner dem, i en mdr eller 2, så er jeg igen på den vej, jeg er på nu.
Jeg overlever og du tager fejl, det er ikke kun på k10 alle disse følelser er,
de er overalt, hvis du kikker efter dem
Jeg forstå godt hvad du mener - PiaCP og det er fint med mig, at du mener det. Jeg ville så gerne ønske at kunne føle det samme som du. Men man kan dø på mange måder! Ikke kun af sult, selv om du kan tro det også her i landet dør mennesker af følger af underernæring!

18 gange så mange selvmord blandt psykisk syge i Danmark om året, i forhold til resten af verden! De 110 millioner kunne redde mange af disse liv. Den generelle selvmordprocenten er højeste i hele Europa, og kræftdødeligheden, særlig blandt kvinder lige så! For ikke at glemme de 100.000 fattige børn, hvis liv har VKO spoleret inden de når at blive voksne, mens de velbjergede får skattelettelser, SKAT skaffer penge til bl.a. ved at slagte små og mellemstore virksomheder, for ikke at glemme de tusinder af små selvstændige, hvoraf mange har i forvejen, i årevis levet under fattigdomsgrænsen, uden at koste samfundet noget.

Alt dette har flertallet af den danske befolkning sanktioneret gennem at afgive stemmer i VKO's favør gennem de sidste valgperioder og det er disse mennesker, der i mine øjne ikke kan købe sig til syndsforladelsen via at indbetale til sultne i Afrika, mens de lukker øjnene for det der sker i deres egen baggård!

Det er meget sværere at få fingeren ud og demokratisk at modarbejde den dødbringende politik der har ødelagt landet de sidste 10 år - end at sende "penge-sms" fra mobiltelefonen, eller donere fradragsberettigede bidrag for reklamens skyld på en TV-skærm.

Sådan har jeg det og derfor forbliver mine arme nede.

Sidst redigeret af Tante Ana; 28-08-2011 kl. 14:19.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 15:09   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Jeg forstå godt hvad du mener - PiaCP og det er fint med mig, at du mener det. Jeg ville så gerne ønske at kunne føle det samme som du. Men man kan dø på mange måder! Ikke kun af sult, selv om du kan tro det også her i landet dør mennesker af følger af underernæring!

18 gange så mange selvmord blandt psykisk syge i Danmark om året, i forhold til resten af verden! De 110 millioner kunne redde mange af disse liv. Den generelle selvmordprocenten er højeste i hele Europa, og kræftdødeligheden, særlig blandt kvinder lige så! For ikke at glemme de 100.000 fattige børn, hvis liv har VKO spoleret inden de når at blive voksne, mens de velbjergede får skattelettelser, SKAT skaffer penge til bl.a. ved at slagte små og mellemstore virksomheder, for ikke at glemme de tusinder af små selvstændige, hvoraf mange har i forvejen, i årevis levet under fattigdomsgrænsen, uden at koste samfundet noget.

Alt dette har flertallet af den danske befolkning sanktioneret gennem at afgive stemmer i VKO's favør gennem de sidste valgperioder og det er disse mennesker, der i mine øjne ikke kan købe sig til syndsforladelsen via at indbetale til sultne i Afrika, mens de lukker øjnene for det der sker i deres egen baggård!

Det er meget sværere at få fingeren ud og demokratisk at modarbejde den dødbringende politik der har ødelagt landet de sidste 10 år - end at sende "penge-sms" fra mobiltelefonen, eller donere fradragsberettigede bidrag for reklamens skyld på en TV-skærm.

Sådan har jeg det og derfor forbliver mine arme nede.
Rooolllee nu Jeg er bestemt ikke for VKO - misforstå mig ikke, jeg siger "bare" at mennsker som regel er bedre end VKO gør dem til.
Enig vi kunne hjælpe helt anderledes, især vores svage (det er jo også os...) men det er ikke sagt, det er pengene der er den afgørende faktor her, men måske især medmenneskeligheden,d er mangler fra vores "politikkere" jeg kan ikk kalde dem politikere da en politikker for mig er en der sidder der ud fra et ønske om at gøre en forskel - der vil hjælpe både mennesker og land...og det synes eg bestemt ikke VKO er lysende bevis på.

Jeg er nok det slags menneske der siger" Nu er vi, hvad gør vi så" ...
så at sige at det kunne være sådan, vi vil det gerne sådan...ja, det kan jeg ikke bruge, for vi er altså her......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 11:22   #13
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Det er så de 3 sidste skatteministre, der står bag SKATS misbrug af samfundets midler SKAT tvinger ud af andre samfundskasser til forsørgelse af SKATs "inddrivnings-trofæer".

En ting er at en krise kradser og koster jobs. Det må man tage med og håbe at det driver over igen. Men det er noget helt andet, når en ellers anerkendt statslig institution sender hundredtusinde mennesker ud i arbejdsløsheden og i offentlig forsørgelse, bare fordi den kan.

Mon det er til at regne ud, hvor mange flere der lige som jeg, vil ikke sætte krydset ved VKO d. 15. september af samme årsag: i protest mod at SKAT er blevet sat til at tømme det danske arbejdsmarked for jobs, netop i den sværeste tid, hvor det i forvejen kræver umenneskelige anstrengelser - at bevare dem!

Så var der en der spurgte, om det for meget forlangt, at SKAT er med til at trække på samme hammel med os andre?
Godt nok ikke samme "branche", men alligevel samme resultat. SKAT sender folk på offentlig forsørgelse - i det eksempel jeg er faldet over i dag. Jeg var ikke klar over, at SKAT havde en særlig taktik over over indvandrere med egen døgnkiosk eller pizzeria...

Advokat Jens Frederik Hansen skriver i 2008 bl.a.: "At disse mennesker fortsætter kan egentlig undre, men det er der jo også mange af dem, der ikke gør. Når en betydelig del af indvandrerne er udenfor arbejdsmarkedet, så kunne det jo skyldes, at de en gang har stukket næsen frem og fik den skåret af. Så er det tryggere på offentlig overførsel."

Efter at jeg har læst advokatens klumme Når fanden tager de sidste, er mine egne fordomme mod "snydepelsene fra pizzeriaer og døgnkiosker" blegnet en hel del... Men hvor skulle jeg have vidst fra, hvordan forholdene i virkeligheden ser ud, når pressen udelukkende beskæftiger sig med "indvander-skurkene" og forbigår med øredøvende tavshed skurkene hos SKAT.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 22:29   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja jeg er heller ikke imponeret over alle de store firmabidrag til de sultne børn.. de trækker jo ****et fra i skat.. og får deres navn ud på skærmen som et godt foretagende.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mange går glip af historisk pension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 01-12-2013 17:08
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Førtidspensionister kan risikere at gå glip af supplerende førtidspension. phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 09-03-2012 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension