K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2012, 09:39   #21
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
SUN-LADY

det er jeg lidt chokeret over..sådan har det aldrig været i min kommune..men det skyldes måske mit fag..at det er og var svært præcis at regne løn ud..

jeg synes det er godt vi har fagforening - men det er ærgeligt at ens drømmejob forsvinder fordi man ikke kan blive enige..

det er sørgeligt for dig,ikke mindst hvis og hvis reformen kommer,så er det lettere for dig at ha et job..

havde det været mig havde jeg nok prøvet fagforeningen igen,men det er nok lettere sagt end gjort og drømmejobbet er vel også væk..

ja øv...

stribe ftp
Jeg synes man skal være meget forsigtig med at undergrave og underbyde på den overenskomstmæssige løn. Selvom det kan være svært at finde job som fleksjobber, så er det bestemt ikke den rigtige vej, at tilbyde sig selv til underbetaling. Så lidt værd er vi vel heller ikke, at vi bare skal sige ja tak til hvad som helst?

Selvom jeg ikke fik jobbet, er jeg rigtig glad for at det var fagforeningen der skulle udregne lønnen. Ellers ville jeg meget nemt være kommet i den situation, at blive tvunget til at arbejde for en løn der ligger langt under mindstelønnen på området. Og det er simpelthen bare ikke i orden. Vi er altså ikke slaver.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:05   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser

Selvom jeg ikke fik jobbet, er jeg rigtig glad for at det var fagforeningen der skulle udregne lønnen. Ellers ville jeg meget nemt være kommet i den situation, at blive tvunget til at arbejde for en løn der ligger langt under mindstelønnen på området. Og det er simpelthen bare ikke i orden. Vi er altså ikke slaver.
100% enig - man skal ikke lade sig underbetale, overenskomsten skal følges, man skal huske på at det i forvejen er blevet reglen at det er fagets mindsteløn vi blir bliver budt, når man skal tage stilling til om man vil ansættes i netop " det" fleksjob.-
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:12   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SUN-LADY

jeg har også været fleksjobber i 1o år og har været hele turen igennem,men pga mit fag har fagfforeningen måtte ha hjælp fra landbrugsorganistationer..
da vi ikke har et system som andre..
ved os for elever en bestemt løn...men har du 10 el,2o års annicitet er der ikke et skema at gå efter...

så handler det om hvad ens erfaring er,om det er køer el.grise el.mark el.lidt af hvert..og der handler man ud fra det og ud fra ens anbefalinger..fra tidligere arbejdspladser..

jeg var også medlem af en fagforening den gang - stoppede da jeg blev ftp og de har været med hver gang....jeg siger bare at i min verden skal det ikke stoppe det at få et job om det hed 140 kr el.145 -bare et tal....

hvis landmanden kun havde råd til det første - ja så var det ikke det der skulle skille os..så tog jeg jobbet...jeg ville hellere ha et job end sige nej for 5 kr...

og fagforeningen har ikke ku gøre så meget i mine lønforhandlinger - da der ingen skala er..jo indtil 5 års erfaring måske...

jeg siger ikke noget dårligt om fagforeningen - overhovedet ikke..jeg siger bare at 5 kr f.eks ikke skulle ødelægge mit ønskejob...

men synes da det er godt fagforeninger er der..det har intet med det at gøre...men så tror jeg til gengæld det er lettere at stige i landbruget efter et stk.tid - da de har svært ved at få arbejdskraft...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 21:25   #24
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fynboen Se meddelelser
Jeg har i over 10 år været pædagog. For snart 2 år siden fik jeg bevilliget flexjob på 22 t. ugl.
Det første år jeg var i flexjob var på en arbejdsplads med brugere, som jeg ikke kendte meget til og tilbuddet var, at jeg kunne få startlønnen som pædagog. Jeg takkede ja.
Efterfølgende har jeg i det sidste år skiftet arbejde og dette er nu indenfor mit område. Jeg spurgte ved ansættelsen om jeg ikke kunne få min ancinitet med mig - men nej var svaret. Det skal nævnes at jeg er ansat i samme kommune som mit første flexjob.
Nu underviser jeg unge med særlige behov - og har lige haft spurgt min leder om jeg ikke har krav på at få et særligt tillæg når jeg er underviser for denne gruppe. Men jeg fik af vide, at kommunen ikke behøvede at give mig noget - men at jeg kunne undersøge videre med min TR eller fagforening.
Jeg vil bare høre om hvordan i andres lønninger ser ud som flexjobber - om i også får mindstelønnen på jeres område - og aldrig vil kunne se frem til en lønstigning?
det er ikke rimeligt, at du skal gå for mindsteløn når det er inden for dit uddannelsesområde. jeg ved ikke hvilke skånebehov du har, men du yder med din uddannelse mere end en som lige kommer ind- derfor virker det helt forkert.

prøv at søge pædagogjob som ikke er kommunale, f.eks. findes der private daginstitutioner og privatskoler. du kan her følge pædagogernes overenskomster og ancinitet.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 10:47   #25
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Ja men jeg har så lige mistet chancen for at få drømmejobbet, fordi firmaet mente at lønnen var for høj. De var ikke tilfredse med at fagforeningen skulle bestemme lønnen, og det beløb de kom frem til, ville firmaet ikke betale - selvom de ville have fået 2/3 refunderet. Så efter mere end 3 mdr praktik, med lovning på job efterfølgende, fik jeg nul og en kiks

Jeg er dog glad for at det netop var fagforeningen der skulle bestemme lønnen, for ellers ville jeg nok i dette tilfælde, have kommet til at arbejde for en alt for lav løn. Selvom det er svært at finde job som fleksjobber, så skal vi jo heller ikke spises af med en sulteløn.

Øøøv, rigtig træls situation du var i... -men enig i, at man ikke skal underbetales, det er ikke godt for hverken økonomien eller selvværdet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 10:54   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fynboen Se meddelelser
Jeg har i over 10 år været pædagog. For snart 2 år siden fik jeg bevilliget flexjob på 22 t. ugl.
Det første år jeg var i flexjob var på en arbejdsplads med brugere, som jeg ikke kendte meget til og tilbuddet var, at jeg kunne få startlønnen som pædagog. Jeg takkede ja.
Efterfølgende har jeg i det sidste år skiftet arbejde og dette er nu indenfor mit område. Jeg spurgte ved ansættelsen om jeg ikke kunne få min ancinitet med mig - men nej var svaret. Det skal nævnes at jeg er ansat i samme kommune som mit første flexjob.
Nu underviser jeg unge med særlige behov - og har lige haft spurgt min leder om jeg ikke har krav på at få et særligt tillæg når jeg er underviser for denne gruppe. Men jeg fik af vide, at kommunen ikke behøvede at give mig noget - men at jeg kunne undersøge videre med min TR eller fagforening.
Jeg vil bare høre om hvordan i andres lønninger ser ud som flexjobber - om i også får mindstelønnen på jeres område - og aldrig vil kunne se frem til en lønstigning?

Hej fynboen

Først; -en fleksjobber er ansat på - næsten - samme vilkår som de øvrige ansatte, og derfor har man selvfølgelig også krav på diverse lønstigninger osv.

Dernæst; -har en pædagog som underviser krav på diverse tillæg og ikke mindst: forberedelsestid, hvilket er/kan være 20-30 % af arbejdstiden



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
S får laveste måling siden 1898 nemesis Politik og Samfund 29 22-03-2013 14:39
Konsekvenser af de laveste sociale ydelser - Forsørgelsesgrundlag og afsavn Ragdoll Politik og Samfund 20 24-02-2010 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension