K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2006, 13:01   #11
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Svært at finde et job

Hejsa
Ja se... nu er det ikke det område jeg er stærkest i men synes at have læst om andre her på siden som blev "viderestillet" til en privat aktør eller noget i den retning som så varetager din interesse og hjælper dig med at finde job osv....

Men mon ikke der sidder en eller flere med bedre forstand end jeg ???

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2006, 13:03   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Svært at finde et job

hej

Siger din kommune at du ikke skal regne med et lønnet job ?

Stella.

Læs lige regler her og forlang at du får kontakt samtaler ...du har også ret til 6 uger selvvalgt uddannelse fra den 1 januar 2007 og du har ret til at vælge en anden privat aktør selv.

Kontaktforløb under ledighed:

Personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse, følger et individuelt kontaktforløb for at sikre, at de hurtigst muligt kommer i et fleksjob. Der skal afholdes individuelle samtaler med personen, senest hver gang personen sammenlagt i tre måneder har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse. Perioden regnes første gang fra det tidspunkt, hvor personen blev visiteret til fleksjob. Perioder med ledighedsydelse eller særlig ydelse under barsel skal ikke regnes med.

Personer, der var visiteret til fleksjob før den 1. juli 2006 og modtager ledighedsydelse og særlig ydelse, bliver først omfattet af reglen om det individuelle kontaktforløb, når de er revurderet, eller der er sket opfølgning. Dernæst skal den individuelle samtale afholdes første gang senest tre måneder efter revurderingen eller opfølgningen.

Formålet med den individuelle samtale er at sætte fokus på, hvad personen og kommunen i fællesskab kan gøre for hurtigst muligt at få personen ud i et fleksjob. Man kan fx benytte muligheden for at lægge et CV på Jobnet.dk.
Seks ugers selvvalgt uddannelse

Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed deltage i visse uddannelser. Uddannelserne kan maksimal have en længde af seks ugers varighed. De uddannelser, man kan vælge, fremgår af bilaget til bekendtgørelse nr. 679 fra 22. juni 2006 om ændring af bekendtgørelse af fleksjob. Kommunen kan oplyse nærmere om, hvilke uddannelser der er tale om, ligesom man kan finde bekendtgørelsen på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk. Man går ind under overskriften Tal og Love, dernæst under bekendtgørelser. Kommunen skal ikke godkende valget af uddannelse.

Forsørgelsesgrundlaget under uddannelsen er det sammen, som personen under ledigheden er berettiget til. Kommunen yder tilskud til dækning af evt. deltagerbetaling. Der er mulighed for at få befordringsgodtgørelse samt tilskud til kost og logi. Disse ydelser er skattefrie.

Personen skal under uddannelsesperioden fortsat stå til rådighed for et fleksjob.

Når en person har været i fleksjob i sammenlagt ni måneder inden for de seneste 18 måneder har personen igen ret til en selvvalgt uddannelse, hvis personen bliver ledig.

Personer, der er visiteret til fleksjob før 1. juli 2006, har også ret til selvvalgt uddannelse. Her opgøres 12-måneders-perioden fra 1. juli 2006.
Brug af anden aktør (Denne regel gælder først fra 1. januar 2007)

Når en person har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse i seks måneder inden for ni måneder efter visitationen til fleksjob, har personen ret til at blive henvist til en anden aktør for at få hjælp til at finde et fleksjob. Personen kan selv bestemme, om vedkommende vil tage imod tilbuddet om brug af en anden aktør. Men når personen har modtaget ledighedsydelse, særlig ydelse, kontanthjælp eller starthjælp i sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder, og kommunen stadig vurderer, at personen opfylder betingelserne for et fleksjob, så skal personen tage imod tilbuddet om brug af en anden aktør. Kommunen har mulighed for at beslutte, at den anden aktør også kan bruges i forbindelse med afklaring af fleksjob, etablering af virksomhedspraktik mv. Det er et krav, at personer har mulighed for at vælge mellem flere aktører.

Personer, der er visiteret til fleksjob før 1. januar 2007 og modtager ledighedsydelse og er revurderet efter 30. juni 2006, får også mulighed for at vælge anden aktør. Personer, der modtager kontanthjælp, starthjælp eller særlig ydelse, bliver også omfattet af reglen om anden aktør, når der er foretaget opfølgning efter den 30. juni 2006. Disse personer kan dog tidligst henvises til en anden aktør fra den 1. juli 2007.

Det er kommunen, der i forbindelse med samtalerne hver tredje måned har ansvaret for at vejlede om muligheden for at vælge mellem flere aktører.
Fleksjobbevis

Der bliver mulighed for, at en person kan bede kommunen om at udarbejde et fleksjobbevis. Formålet med fleksjobbeviset er at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob. Beviset kan fx indeholde information om personens kvalifikationer og de muligheder, personen har for at varetage et job.

Tidspunktet for ikrafttræden af fleksjobbeviset afventer et igangværende forsøg.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2006, 17:00   #13
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Svært at finde et job

Hej Pedersen 1969

Jeg har selc søgt flere fleksjob uden held, min mening er: Alt den negative snak der altid er om fleksjob i medierne gør at nogle ikke gider det ballade, en sagde til mig at fleksjob lyder negativt.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2006, 17:36   #14
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: det er meget svært

at søge fleksjob selv, når man er ufaglært, og aldrig har fået en uddannelse, når arbejdsgiverne kun vil have uddannet arbejdskraft-

Jeg tilhører den ungdomsgeneration, som mærkede den store ungdomsarbejdsløshed i 80'erne, så jeg havde problemer med at finde mig en læreplads indenfor butiksbranchen.
Jeg har gået 10 år i Folkeskolen og 1 år på handelsskolen, som jeg afsluttede i 1983.

Jeg kunne desværre ikke finde nogen læreplads dengang, så jeg har arbejdet i flere forskellige butikker som butiksmedhjælper.

Jeg blev medlem af A-kassen og HK i 1984 og mistede dagpengeretten i 2000 pga, stramme rådighedsregler i dagpengesystemet.

Hele aktivperioden i dagpengesystemet, har været min værste tid, hvor jeg begyndte at få psykiske problemer som, præstationsangst, lavt selvværd og depressioner.

Min læge sendte mig til en arbejdspsykologisktest, hvor jeg fik stillet nogle diagnoser på at jeg var meget neurostisk og var depressiv.
Der stod også i testen at jeg var normalbegavet, hvilket jeg var meget glad for.

Så jeg skal have et Fleksjob, hvor man kan være ufaglært, ustresset og hvor jeg ikke arbejder under pres fra andre.

Derfor er det også meget svært for mig at søge Fleksjob, for når jeg føler mig utryg, så påvirker det mit nervesystem, så jeg bliver handlingslammet og kommer til at ryste.

Det er svært at gå til jobsamtale når man bliver nervøs, og er utryg ved chefen. Men måske skulle jeg have noget psykologhjælp.

Kan fleksjobbere få tilskud til psykologhjælp? hvis man har behov for noget samtaleterapi.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2006, 19:39   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Svært at finde et job

Lagt på d. 12-11-2006 18:13 Indlæg af pedersen69
Kommunen har jo overgivet min sag til en projektkordinator, og han havde fundet et job 20 timer om ugen, der skulle jeg arbejde for min ledighedsydelse, virksomheden havde ikke mulighed for at give mig løn. arbejdstiden var fra 16.00 - 20.00, men da jeg er enlig mor og ikke har noget familie jeg ser, kan jeg ikke arbejde på disse tider.
Jeg mener bare ikke det er retfærdigt at skal arbejde for sin ledighedsydelse, for så kan man jo sagtens få job, når virksomhederne ikke skal betale nogen løn.
Er det rimeligt??????


EDIT// Dette indlæg er flyttet fra en anden tråd (ny tråd oprettet om samme emne )den anden tråd er nu slettet.
Man skal huske at trykke besvar hvis det er et indlæg til en anden tråd som allerede er oprettet, hvis man trykker nyt indlæg vil der komme alt for mange tråde omhandlende samme emne


mvh Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2006, 22:12   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Svært at finde et job

hej pedersen

for det første er du visiteret til fleksjob med løntillæg til 37 timer og for det andet skel du ikke arbejde som gratis arbejdskraft i mere end 3 mdr i en praktik.

Du har altså nogle rettigheder som du skal værne om.

Jeg ved det er svært at føle sig stærk når man er en minoritet som fleksjobber men lad od tale om det her langsomt og stille og roligt....

jeg vil gerne hjælpe dig med at få gang din sag og få hjælp fra kommunen.
fortæl mig hvad du har gjort indtil nu med din kommune .

Hvis du altså vil...

Krammer

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2007, 22:24   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
RE: Svært at finde et job

Ja det kan være hulens svært jeg gik i 4 år på kontanthjælp inden jeg fik job.
mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2007, 22:33   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Svært at finde et job

Den samme tid gik jeg også på kontanthjælp inden jeg fandt jobbet
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er svært at læse en bog logikeren Dit og Dat 4 24-06-2011 15:47
Hvor svært er det.... Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-01-2011 12:40
resourceprofil-svært baldur Alt det andet 15 13-05-2010 11:16
Svært at finde rundt Susana Dit og Dat 15 19-09-2008 10:58
Svært ved at gennemskue Phönix Dit og Dat 8 13-08-2008 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension