K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 15:27   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
MTVRV1. Er det nu nødvendigt at "stikke" til andres pointer vedr. TERM, hver gang du ser overskriften? Heldige du? TERM-modellen er ikke kun anvendt indenfor sundhedsvæsen, men også TERM-trænes sagsbehandlere, fysioterapeuter og andre, der omgås syge i systemet....

Har du allerede glemt fortiden, eller måske kunne det nytte at gå tilbage til nogle af sine gamle tråde, og se om alting var altid så lyserødt, som det nu så ofte "lyder"?
Ja når man hænger læger ud med navn og sviner dem til

Ja så stikker jeg når der ikke er noget dokumentation som understøtter det

nej intet er lyserødt, men har kun haft problemer med lægekonsulenten
som alle andre næsten har
i min verden er en lægekonsulent inhabil
man kan ikke vudere en sygemeldt når denne person også bliver pålagt og tage økonomiske hensyn
samt en lægekonsulent kan ikke være speciallæge for alle 9 diagnoser som jeg har

social service i min kommune har kørt lige efter bogen
da jeg er kommet på bosted og har været det i et halvt år
samt har fået egen bolig tilknyttet et bosted

Ja jeg har oplevet både gode og dårlige læger.
men ingen har prøvet er pådytte mig en eller anden psykisk diagnose
fremfor at anderkender mine fysiske problemer.

fandt først ud af jeg var psykisk sug i 2010, efter mange timer med psykolog og psykiater
men mine fysiske problemer er aldrig lavet om til noget psykisk
men min angst påvirker mit fysiske
term er netop at stille en psykiske diagnose, selvom man faktisk er fysisk syg.
har vel været hos 60 forskellige læger på alle forskellige områder i gennem 11 år
jeg har langsomt fået det dårligere i gennem tiden

har været i arbejde i 7 år af dem
når man stadig er i arbejde og kan klare sig selv
så bliver man ikke taget helt så seriøst som hvis man er fuldtids sygemeldt

så jeg har alså erfaring nok til at udtale mig omkring læger og hvad måde de arbejder på.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-01-2012 kl. 15:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 15:37   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja så stikker jeg når der ikke er noget dokumentation som understøtter det
Du "stikker" uanset at du blev henvist til flere kilder i andre tråde, men hvis du ikke har tillid til disse henvisninger, hvorfor googler du ikke selv TERM-modellen og ser, hvad der dukker op, så du kan benægte på et oplyst grundlag?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
term er netop at stille en psykiske diagnose, selvom man faktisk er fysisk syg.
Det er nemlig rigtigt. Mange fysisk syge bliver parkeret bort med psykiatriske diagnoser, mens deres fysiske sygdom langsomt slår dem ihjel. Selvfølgelig fortjener deres TERM-læger at blive hængt ud, til advarsel for deres kommende ofre.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 15:49   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I to år har de søde læger forsøgt at bilde mig ind, at mine mavesmerter og ond i benet var kun psykosomatiske lidelser.

Resultatet var, at jeg har selv betalt for undersøgelser hos en overlæge som konkluderede at jeg skulle opereres hurtigst muligt.

Nu tager jeg til Tyskland til videre undersøgelser og betaler selv for det i håb om, at jeg ikke skal sidde i rullestol om nogle år, orker ikke høre mere på alt det l…. de danske læger kommer med.

Sidst redigeret af Karo; 02-01-2012 kl. 15:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 15:53   #14
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Det handler ikke om, at en teori bliver misbrugt i ukyndige hænder. Det er selve de paradigmer, der ligger til grund for Term-modellen, den er gal med.

Lidelser, der ikke kan påvises igennem en blodprøve eller en scanning i det danske sundhedssystem, anses per automatik for at være "funktionelle", dvs. at patienterne betragtes som somatiserende. Det gælder bl.a. diagnoser, som internationalt er klassificerede som fysiske sygdomme, herunder fibromyalgi og ME/CFS.

Patienternes symptomer forklares ud fra en bio psyko social model, som alene bygger på en tese - dvs. den er aldrig blevet videnskabeligt bevist. Liaison-psykiatrien og Term-modellen trækker en psykiatriserende og forældet forklaringsmodel ned over hovedet på patienterne og hævder, at antidepressiver, gradvis optræning og kognitiv terapi er den direkte vej tilbage til arbejdsmarkedet. Disse holdninger giver kommunerne et carte blanche til at så tvivl om sygdommen og trække sagerne i langdrag, og det er årsagen til, at mange patienter cirkulerer rundt i systemet i 10-15 år og presses til behandlinger, som i bedste fald er uden effekt, i værste fald skadelige.

Der er tale om et groft overgreb på fysisk syge patienter og deres fundamentale ret til at blive grundigt udredt og taget alvorligt såvel i sundhedssystemet som i det kommunale system.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog

Sidst redigeret af Mymlen; 02-01-2012 kl. 16:02. Årsag: smed et par bindestreger ind
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 16:21   #15
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så jeg har alså erfaring nok til at udtale mig omkring læger og hvad måde de arbejder på.
...og det har andre (herunder jeg) måske ikke?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Nu tager jeg til Tyskland til videre undersøgelser og betaler selv for det i håb om, at jeg ikke skal sidde i rullestol om nogle år, orker ikke høre mere på alt det l…. de danske læger kommer med.
Jeg har været syg i skjoldbruskkirtlen siden 1978 og blev behandlet med det eneste hormontilskud, danske læger anerkender. Det virkede bare ikke, men blodprøverne var fine. Jeg blev bare dårligere og dårligere, til jeg kun gik på arbejde i 8 timer, og ellers sov resten af tiden, kognitivt nedbrudt fuldstændig, uden hukommelse + havde slemme symptomer fra alle kroppens organer, da en permanent hormonmangel får alle organer til at sætte ud, et efter et. Jeg var et vrag, men det var i TERM-modellens ånd, at lægerne mente at alt det var psykisk, fordi alle blodprøver var jo fine. Jeg skulle indlægges på psykiatrisk afdeling til elektrochokbehandlinger med diagnose "massiv helbredsangst". Så fik jeg nok og sammen med min familie, brugte jeg alle restkræfter på at læse mig op i denne s a t a n s sygdom (hypothyreose)!

Sidste gang jeg var hos en læge, var i 2005, og i begyndelsen af 2006 begyndte jeg på et "udenlandsk" lægemiddel, helt på egen hånd, fordi lægerne nægtede pure at støtte denne chance. Dette lægemiddel, der ikke bruges i Danmark, er kendt i både Norge og Sverige, foruden i resten af verden. Mine piller kommer fra USA.

I dag har jeg det super bedre end for 20 år siden. Faktisk lige så godt som før jeg blev syg. Uden lægehjælp! Hvis jeg ikke havde sat alle disse TERM-læger på porten, og lod dem "behandle" mig for denne "massive helbredsangst", var jeg enten ikke længere i live i dag, eller var jeg parkeret på et eller andet plejehjem, falsk-dement af hormonmangel og i medicinsk (over)behandling for alle de sygdomme man får som følge af stofskifte-sammenbrud pga. uvirksomt lægemiddel og lægernes "psykiatrisering" af en fysisk sygdom.

Sidst redigeret af Tante Ana; 02-01-2012 kl. 16:46.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:15   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg kan bare ikke genkende det billede på noget tidspunkt i mit sygdomsforløb
selvom jeg har været mange år i læge systemet.
så tror ikke vi kommer videre i denne debat
er heldigvis 100 procent udredt i dag og venter svar fra lægekonsulenten
som ingen spørgsmål havde sidste gang, men min sagsbehandler vil have noget ydeligere dokumentation på varighed.
det er så lavet nu, hvor der netop ligger en 7 sider rapport fra en en term læge
som du kalder det på bispebjerg hospital
var henvist af min psykiater, som så det som en mulighed for nogle værktøjer til en smule bedre livskvalitet.
men deres konklusion var at alt mit fysiske stemmer helt overset med de fund der er gjort. konklusion ingen behandlingsmuligheder og varigt stærkt nedsat funktionsevne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:19   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
TERM er intet andet end en psykologisk toturmetode. Længere er den ikke!

Det gælder kun om, at instruere alle personer i ofrets omgivelser i konsekvent at opfatte ting på en anderledes måde, således at den syge mister tanker, følelser og menneskeligt fællesskab.

Jeg læste for nogen tid siden ''Den långsamme döden'' af de to svenske psykologer Birgitta og Robert Forsberg, der meget korrekt beretter om TERM modellen da Brigitta stod med (viste det sig senere) tungmetalforgiftnings-symptomer som TERM modellen sagde, var helt almindelige ”funktionelle lidelser”........
Det havde nær kostet hende livet!!

Og dette tilfælde er ikke enestående. Tværtimod.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:24   #18
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg stemte via facebook, og det gik fint igennem
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 19:39   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg kan bare ikke genkende det billede på noget tidspunkt i mit sygdomsforløb
selvom jeg har været mange år i læge systemet.
så tror ikke vi kommer videre i denne debat
sådan et synspunkt svare til at hvis en borger har fået kørt sin sag igennem systemet til førtidspension på 1 år....skulle sige....at selvfølgelig findes der ikke personer der har sager der varer i 10+ år...

Jeg er heller ikke blevet kørt ned....men derfor benægter jeg ikke at der er andre som er udsat for dette...

Måske det ville være en god ide at sætte sig lidt ud over sig selv og så se hvad det virkelig indeholder...term modellen...der findes rigtig meget om det på nettet...

Her er en søgning på en meget speciel mand http://www.google.dk/search?num=50&h...1947l0.3.6l9l0
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 20:05   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men sjovt det er de samme, som ikke får medhold nogen steder

så kan den lægelige dokumentation jo heller ikke være i orden.
alså de fysiske problemer, kan ikke dokumenteres på nogen måde

når man så siger man har stakke vis af dokumentation og alligevel ikke bliver hørt nogen steder. så må der også været noget galt med ens dokumentaion om man vil det eller ej

der er masser af fysiske symptomer, som kan være psykisk betinget
troede jo også alt mit fysisk indtll for et par år siden. men blev klogere

man er alså ikke term læge, bare fordi man henviser til noget psykisk
der er rigtig mange som både har fysiske og psykiske problemer

jeg er dog aldrig blevet henvist til psykiater
men lod dig indlægge frivilligt, da jeg havde det rigtig skidt

Ja der findes dårlige læger, men dem jeg læser mig frem til
møder åbenbart kun dårlige læger i hele deres forløb

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-01-2012 kl. 20:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tv2 og Ekstra-bladet Birkes-musen Politik og Samfund 1 22-05-2013 15:00
"Min Sag" på Ekstra Bladet Ragdoll Politik og Samfund 14 23-01-2012 11:47
Ekstra Bladet tier hvor andre... også tier? Tante Ana Politik og Samfund 4 27-04-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension