K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2008, 12:16   #1
sargaanja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: ikast-brande
Indlæg: 3
Styrke: 0
sargaanja er ny på vejen
Råd ang. fleksjob

hej jeg har siddet og læst debatterne erinde og jeg bliver jo skræmt fr avid og sans. er der nogen der kan give mig gode råd i forb. med min fleksjob ansøgning. jeg har ledegigt og det er altså en uværdig måde man bliver behandlet. jeg er læreruddannet og jeg ville da aldrig møde nogen elever der har brug for hjælp på den måde de møder en.
jeg skal starte på kompetenceafklaring i næste uge, men min sga har været længe undervejs, så min ressourceprofil er næsten fuldført. men er der nogen der kan give gode råd, så man ikke dummer sig - de er bare hurtige til at hugge til
sargaanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 13:34   #2
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Smile vedr flexjob

Hej Saragaanja: Du skal ikke lade dig skræmme, sørg for at din ressourceprofil er fyldesgørende undlad intet. Du vil i samråd med din socialrådgiver få lavet en flexjob bevilling, det kan godt tage tid, min tog ca 2 dage af 2 timers varighed,herefter vil du få svar på din ansøgning. Det du skal være opmærksom på i dit flexjob bevis, "dette skal du huske at anmode om" det er dit bevis til en evt ny arbejdsgiver, det du skal være særlig opmærksom på er at dine skånebehov er korrekt anført samt hvis der skal gøres brug af hjælpemidler, så skal dette medskrives på dit bevis. Gør dig tanker på hvilket job, du evt kan udføre med skånehensyn,og tidsmæssigt hvor meget vil du kunne arbejde, notere det ned når du skal samtale med din rådgiver. Det som kan blive svært er at finde et flexjob,de hænger desværre ej på træerne.
Jeg er blevet snydt et par gange,dog har jeg meldt mig ind i en fagforening dette koster ca 340 kr i mdr ( måske mange penge, når man smides på kontanthjælp:) dog kan de trækkes fra og så har jeg hjælp nu iform af en representant fra fagforeningen til at side med ved rundbordet og hjælpe mig, idet kommunens flexjob center ikke altid rummer de dygtigste medarbejder Kurser,flexjobs kan en fagforening osse hjælpe dig med.
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 18:59   #3
sargaanja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: ikast-brande
Indlæg: 3
Styrke: 0
sargaanja er ny på vejen
tak for rådet. jeg er desværre i øjeblikket kun i akasse - men min gamle fagforening var for dyr. hvilken fagforening kan du give mig et godt råd om. har prøvet at søge på nettet.
min gamle forening der kunne man først få hjælp igen hvis man havde været medlem to år - tåbeligt synes jeg
sargaanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 19:13   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blot et lille "pip" fra mig, er du ikke FULDSTÆNDIG enig i hvad der står i rp(husk uenigheder SKAL også fremgå) så lad være med at skrive under.

Din rp er en form for samarbejdsaftale og hvis du ikke synes den er ok, så lad være at skrive under.
Du kan evt -hvis du synes det er bedst- skrive: Underskrevet men EJ GODKENDT.

Den er alfa og omega i sagens gang og den SKAL til enhver tid være opdateret, ja selv med den mindste lille ting og det er muligt at sagsbehandleren synes at det ikke er så nødvendigt at påføre en sådan "lille" ting, men det ER det, det skal du holde fast i

Som brogaard også skriver: Husk, hvis du også har brug for diverse hjælpemidler incl fx transport SKAL dette også stå i rp OG det er sagsbehandelerens pligt at sørge for at disse ting er i orden INDEN du starter på noget som helst.

Kan på det varmeste anbefale at du holder fast i dette så skulle der være en chance for at alt går godt
-og tilslutter mig også forslaget om at få en fagforening med på banen -enig

Glæder mig til at høre godt nyt.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 22:11   #5
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Sargaanja - du skriver:
Citat:
jeg er desværre i øjeblikket kun i akasse - men min gamle fagforening var for dyr. hvilken fagforening kan du give mig et godt råd om. har prøvet at søge på nettet.
min gamle forening der kunne man først få hjælp igen hvis man havde været medlem to år
Jeg læste længere oppe, at du var lærer, så går ud fra at du med din gamle fagforening mener Danmarks Lærerforening? Hvis det er rigtigt, så er reglen, at man først efter 2 år kan få JURIDISK bistand. Men det du har brug for nu er for mig at høre SOCIALRÅDGIVER bistand og det kan du da godt få med det samme. Jeg har selv ikke været medlem mere end 1/2 år, men har mulighed for at få en fra fagforeningen med til fx. sagsbehandlermøder på kommunen, rundbordssamtaler og lign. Og selvfølgelig, så skal de også være med, hvis jeg kommer så langt på et tidspunkt (læs: at sagsbehandleren får arbejdet på sagen) at blive visiteret til fleks.
Prøv at ringe til fagforeningen og hør om de kan hjælpe.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 23:06   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil lige huske på at vi i dag har frit fagforenings valg og som flekser er det jo ikke altid det er til at vide hvad man havner i, så derfor ville jeg som flekser søge efter den fagforening der havde ry for at være der for flekser der kan jeg feks anbefale NNF , der er for mange af os også en økonomi at tænke på og her kan jeg sige at HK har halvt kontingent for fleksere...

derud over er der også de gule fagforeninger hvor jeg også kender en del flekser der har fået hjælp igennem... så en fagforening frem for en anden tror jeg ikke man kan anbefale ...

Jeg var feks i en stor anerkendt fagforening , der end ikke gad at lette røven da jeg havde brug for hjælp..

men det havde lige så meget med afdelingen at gøre som med fagforeningen, andre flekser jeg kender i den samme fagforening fik en stråledene hjælp ...

så jeg ville nok lige ringe til div fagforeninger og få en sludder med dem (og kan sige at mange fagforeninger har at man skal have været medlem i tre måneder inden man kan få juridisk hjælp og det må så ikke være en sag der var i gang inden man meldte sig ind ) men der er forskellige regler i forskellige fagforeninger men ring til dem og spørg...

men at der hos lærene skal gå 2 år inden man kan få hjælp det godt nok vildt
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 12:16   #7
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Hej ang fagforening afhænger det jo af indenfor hvilket fag du tidligere har arbejdet.. Når du er visiteret til flexjob så har du ikke brug for at være medlem af en a-kasse, men derimod anbefaler jeg fagligafd, jeg er medlem af HK og betaler ca 340 kr pr mdr inkl forsikringer: fritidsulykke og kritisk sygeforsikring, du skal huske at man kan jo trække ca halvdelen af kontigentet fra i skat..ja lidt har osse ret ikke!!!
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 16:03   #8
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej S.
Du har mulighed for at ringe og få gratis vejledning hos SR-bistand: Tlf.: 35 397 197. De er også flinke til at vejlede og bisidde fra "LAFS", landsforeningen af fleks- og skåne-jobbere, Tlf. 56 86 10 26 (mandag - fredag 10.00 - 14.00). Men ellers vil jeg også anbefale medlemsskab af en fagforening.

Du skrev: "jeg skal starte på kompetenceafklaring i næste uge". HVordan går det?
Pøj pøj med det hele. :-)
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 11:08   #9
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Stop snakken om fagforening

Det aller vigtigste er at være medlem af den fagforening DER HAR FORHANLINGSRETTEN. Her bliver foreslået NNF men hvis det er Danmarks Lærer foreninge der har FORHANDLINGSRETTEN kan arbejdsgiveren helt nægte (og de gør det) at tale med andre. Og hvis ikke man er med der hvor FORHANDLINGSRETTEN LIGGER gider den pågældende ikke at hjælpe. Men hvis du er visiteret til fleksjob så ud af a-kassen, men bliv i den faglige del.
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 12:07   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Orsoq jeg er altså ikke helt enig med dig her....

Det er rigtigt nok at det er den fagforening der har forhandlingretten der skal være til stede,men mange arbejdsgiver har ikke en overenskomst ...

Jeg ved ikke hvor i loven der står at arbejdsgiverne kan nægte at forhandle med andre end dem der har forhandlings retten kan du vise mig det ?

Men det kan da tænkes du har ret, men det løser ikke problemet for flekser , så jeg vil stadig sige at vi har frit fagforenings valg og med den lave ydelse mange flekser er på så må det gælde om at vælge den billigste og så flytte over til den der har forhandlings retten når dagen kommer.

Derud over står der at fagforeningen skal deltage ved ansættelse eller er der noget jeg helt har misforstået ?

derudover er der et kæmpe problem med netop flekser... for hvilke fagforening skal man stå i ?

Her tænker jeg på alle os der skal langt væk fra vores fag af , jeg har altid selv stået i en fagforening 3F men da det er inden for det erhverv at jeg er blevet slidt helt ned så er det ikke der jeg høre til mere (senest Hk) og skal jeg så næste gang ind for et helt andet erhverv hvilke fagforening skal jeg så stå i ?

rigtig nok være i fagforening det kan betale sig og ud af a. kassen men man kan ikke bare sige at man skal stå i den der har forhandlings retten for ikke mange flekser aner hvor de havner henne....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension