K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 17:23   #11
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Red face

Det er selvfølgelig nemmere at vi andre gør deres arbejde - og når man ikke ved bedre så går man jo bare i gang, synes også det er svært at skrive den selv når man ikke ved hvad der betyder noget og hvad der ikke gør
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:09   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Kan desværre kun give dig ret, kommer selv i den situation, med at skulle kommentere på min RP så pt er jeg igang med at regne ud hvad man ser der helst skal stå, min skal bruges til en $ 18, og det vil jo være dumt at ødelægge det for en selv, folk har det jo med at læse ting som fanden læser biblen, som man jo allerede har set i denne tråd sker, er dog glad for du fangede pointen.. 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:29   #13
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
bliver alså harm hvergang jeg ser det
det er alså en sagsbehandler som ansvaret for en ressourceprofil

det eneste du skal er at komme med kommentar i en partshøring
Det er faktisk sådan at sagsbehandleren skal udarbejde RP i samarbejde med borgeren, mening er at RP er borgerens mulighed for at fortælle hans version af sagen som kan be eller afkræftes af andre dokumentation. Det vil sige at det skal tage udgangspunkt i de samtaler som er blev afholdt og suppleres med de lægefaglige og andre væsentlige informationer som er til rådighed i sagen. Borgeren skal partshøre uanset hvad. Sagsbehandling generel skal være baseret på dialogprincip og skal tilrettelægges på en sådan måde at borgeren er en aktiv deltager i sin sagens behandling.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:43   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nemlig
men her på k10 bliver der netop tit skrevet, jeg skal udfylde min ressourceprofil
NEJ det skal man ikke
men netop i et samarbejde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 19:40   #15
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Uanset hvad I skriver, og uanset hvad der står i loven, så jeg så sent som i mandags fået den besked over telefonen, at den bliver sendt med posten hjem til mig, og så skulle jeg komme med mine kommentarer "besked slut"
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 20:51   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Uanset hvad I skriver, og uanset hvad der står i loven, så jeg så sent som i mandags fået den besked over telefonen, at den bliver sendt med posten hjem til mig, og så skulle jeg komme med mine kommentarer "besked slut"
det kaldes en partshøring, så den er god nok
måden kan man så diskutere

men du skulle meget gerne kunne genkende din sag i ressourceprofilen

man behøver ikke og sidde sammen med sin sagsbehandler og udfylde den
bare sagsbehandleren har beskrevet alt i din ressourceprofil
alså en opdatering af hvad der er sket i din sag
så kan du komme med dine kommentar i den og de skal skrives ned. også selv om din sagsbehandler måske ikke er enig.
så skal sagsbehandler skrive en begrundelse

du skal ikke skrive under før du er tilfreds
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 21:26   #17
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Øøøh det nu der problemet kommer ind, jeg aner jo stadigvæk ikke hvad de vejre tungt eller hvad de finder let, det jo dem der søger, så jeg kan kun tænke de må kende til de ting der nu skal stå, som får sagen igennem  så skulle jeg jo være et skarn hvis jeg begyndte at sætte mig på bagbenene ud over den gerne skulle igennem så hurtigt som muligt..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 21:50   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
GitteL du skal naturligvis arbejde sådanne at du ville kunne holde til det frem over sådanne som det er nu ,Man visiteres til de timer man kan være på arbejdspladsen og så skrives der om vilket hendsyn og skåne behov du har og vvad du har brug for af pauser i de timer.

Visiteres du til flex og skal søge job så starter man oftes med en prøvetid/afprøvning da alle job ikke er ens vil timer og hendsyn måske endres lidt.

Jeg kan bestemt ikke anbefale at sjofle sig igemmen,det noget vrøvel at så kan man blive længer på en arbejdsplads,Man skal være ærlig over for sig selv og det man er igang med det vil man uden trivel få mest ud af i længten.

husk at passe på dig selv under vejs,der er ingen andre der gør det og ingen kan mærke hvordan du har det,så det er dig selv der skal sige til og fra under din udredning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:27   #19
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Synes det er en lidt problematisk måde at råde folk på - på mig virker det som om at du opfordre til at "gøre sig mere syg" for at havne på mindre timetal

Vi skal alle gøre det vi kan, hverken mere eller mindre og der er ingen nemme måder at få fleksjob på.

Kan godt forstå at nogen kan "få ondt i r...." hvis de ser et indlæg som dette - det virker som om man kan snyde sig til fleksjob

Jeg er i øjeblikket meget sensitiv, bær over med mig hvis du/I er uenige
jeg tror det (mener det var bananen) prøver at sige er ikke at han opfordrer til vi gør hvad vi kan..

tror bare han husker dig på at du skal holde nogen år endnu.. så at du ikke skal presse forbistret hårdt på...

f.eks har jeg været rengørings assistent i næsten 3 år trods lægen frarådede mig og sagde jeg absolut ikke skulle have overarbejde.. og at jeg skulle have kontorjob.. men jeg manglede penge og jeg skulle bare have et job.. jeg blev glad for det og tog en del ekstra timer.. jeg var gennemsnitlig på over 230 timer om md.. nogen mdr over 260 timer.. Det kunne jeg godt i det første år - andet år kunne jeg godt mærke at jeg skulle sætte farten lidt ned.. så gik ned til 200 pr md.. og sidst i 3 år gav min krop op.. jeg har fremprovokeret en del nye sygdomme og lavet skader jeg aldrig kan rette op på.. PÅ 3 ÅR..

mange sagsbehandlere presser hårdt og får nogen til at arbejde 15-16 timer selvom de reelt over en længere periode på måske 3-5 år kun kan arbejde 12.. så de bliver væsentligt forværret på "kort" tid..
istedet for at holde den på 12 timer og så have muligheden for at arbejde resten af livet så ender man måske med førtidspension 10 år før..

det er helt korrekt at vi skal yde vores bedste.. men samtidig bliver vi en større belastning for systemt hvis vi ikke passer på os selv og siger fra inden det går galt..

hov det blev lidt langt det indlæg.. sorry
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:36   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg lavede min i samarbejde med sagsbehandleren..men fik alligevel den sendt den hjem og ku gennemlæse den og rette i den sammen med advokat og derefter fik jeg den orginale sendt....

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension