K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2009, 22:13   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
knallert og kontanthjælp

Hej

jeg skal på kontanthjælp , hvor man ikke må eje noget der har en værdi på over 10.000 kr. hvilket jeg så heller ikke gør. Men min gamle knallert er ikke så god mere og har i nogen tid overvejet at købe en ny. Nu skal jeg så på kontanthjælp der her den vel egentlig ok regel med højest 10.000 kr. Men køber jeg en knallert har den jo en værdi på mindst 10.000 kr.

Men hvordan ser kommunen på knallerten, hvis jeg låner pengene af banken eller hvis jeg sparer op af kontanthjælpen. Vil kommunen stadig kunne forlange at jeg sælger den før jeg kan få mere kontanthjælp?

Hvis ikke, hvordan kommer jeg så i nærheden af at eje en knallert, som jeg ikke ser som luksus men for at dække et behov, da jeg skal noget ti km væk ofte, og ikke kan cykle. Bus er et dyrt alternativ medmindre man som kontanthjælpsmodtager kan få rabat på transport.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 22:41   #2
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hej

jeg skal på kontanthjælp , hvor man ikke må eje noget der har en værdi på over 10.000 kr. hvilket jeg så heller ikke gør. Men min gamle knallert er ikke så god mere og har i nogen tid overvejet at købe en ny. Nu skal jeg så på kontanthjælp der her den vel egentlig ok regel med højest 10.000 kr. Men køber jeg en knallert har den jo en værdi på mindst 10.000 kr.

Men hvordan ser kommunen på knallerten, hvis jeg låner pengene af banken eller hvis jeg sparer op af kontanthjælpen. Vil kommunen stadig kunne forlange at jeg sælger den før jeg kan få mere kontanthjælp?

Hvis ikke, hvordan kommer jeg så i nærheden af at eje en knallert, som jeg ikke ser som luksus men for at dække et behov, da jeg skal noget ti km væk ofte, og ikke kan cykle. Bus er et dyrt alternativ medmindre man som kontanthjælpsmodtager kan få rabat på transport.
Hej

Du kan søge hjælp til enkelt ydelser, men om det hjælper ved jeg ikke.

Banken hjælper ikke kontanthjælps modtagere med lån.

Du må gerne eje en knallert uanset hvor meget den koster, men du kommer selv til at betale, fordi man som regel kan aftale en afdrags ordning med sælgeren.

Min mor har været førtidspensionist i mange år og hun købte det hun skulle bruge kontant og så er der ingen som blander sig.

Hun brugte at spare op på budget kontoen og når hun nåede hendes beløb så hævede hun bare det hun skulle bruge.

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 22:51   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
for snart ti år siden var jeg på revalidering med kontanthjælp. Her lånte jeg 40000 af min bank uden problemer.

"Du må gerne eje en knallert uanset hvor meget den koster, men du kommer selv til at betale, fordi man som regel kan aftale en afdrags ordning med sælgeren."

den forstår jeg ikke. Hvad mener du med at jeg selv kommer til at betale? Hvem skulle ellers?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 23:05   #4
Sdrj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 38
Styrke: 15
Sdrj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Hej

Du kan søge hjælp til enkelt ydelser, men om det hjælper ved jeg ikke.

Banken hjælper ikke kontanthjælps modtagere med lån.

Du må gerne eje en knallert uanset hvor meget den koster, men du kommer selv til at betale, fordi man som regel kan aftale en afdrags ordning med sælgeren.

Min mor har været førtidspensionist i mange år og hun købte det hun skulle bruge kontant og så er der ingen som blander sig.

Hun brugte at spare op på budget kontoen og når hun nåede hendes beløb så hævede hun bare det hun skulle bruge.

Mvh
Det havde jeg altså ingen problemer med, da jeg var på kontanthjælp.
Sdrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 07:47   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser

Banken hjælper ikke kontanthjælps modtagere med lån.
Mvh
Den holder ikke, jeg har været på kh i ca. 12 år, og har flere gange lånt penge i banken.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 01:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kommer nok an på hvilke bank man har og hvor lang tid man har haft den , jeg har såmænd oplevet at blive nægtet at få en lønkoto ud fra at jeg var kontanthjælpsmodtager og i rki ... ikke nogen skelen der til hvorfor jeg var røget i rki eller noget, de ønskede bare ikke kunder der var i rki og helst heller ikke kontanthjælpsmodtagere ...

Men det er jo ulovligt, dog oplevede jeg i forbindelse med at jeg skulle flytte at blive nægtet konto i bg bank danske bank nordea roskilde bank he he he og jyske bank ..

Dog fik jeg tilbud om konto i alle bankerne efterfølgende da jeg skrev til samtlige bestyrelser og klagede over det og oplyste dem om at det var ulovligt alle mennesker skal have adgang til en lønkonto..

Valgte så jyske bank for de var så ked af det at jeg kunne få netbank også (de andre ville kun give mig det aller mest nødvendige ) skal lige sige at jeg aldrig har skyldt en bank en krone ...

Så¨hvis man kender sin bank er en god kunde og har en god bankrådgivere ja så kan man nok få et banklån men normen er at man ikke låner ud til kontanthjælpsmodtagere..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til knallert custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-08-2010 14:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension