K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2007, 12:37   #31
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Hiver lige denne op igen, nu har jeg endelig efter 20 dage og tre telefoniske rykkere og en skriftlig fået mit skriftlige afslag.

Det gør mig ked og "vred", når man er syg og næsten ikke kan overskue noget at man skal "kæmpe" så meget, og det stopper bare aldrig!


Her er konklusionen på min afslag på FP:

"Samrådet vurderer derfor, at dine revaideringsmuligheder ikke er udtømte"

Af hvad!!!

Jeg har været i flexjob siden den 1.marts 2003 først på 18,5 time og blev så for ca. et år siden sat ned til 12.5 time.

Det var jo netop den modsatte "afgørelse" jeg fik da jeg fik flexjob - muligheden for revalidering er udtømt, det skal den jo være før man kan få flex???
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 13:07   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny her, spg om partshørring.

Hejsa Rikke H

Det er bare lavt og latterligt det der svar, det kan man ikke bruge til noget, der skal være noget med om hvordan du kan revalideres og hvad det er de tænker at bare skrive nej , det er jo for nemt , jeg finder noget mere om det og vender tilbage lidt senere, men husk du har 4 uger til at anke den og det er 4 uger fra du modtog brevet og ikke 4 uger fra afslaget...
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 13:14   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny her, spg om partshørring.

AFGØRELSEN SKAL VÆRE BEGRUNDET

Hvis du ikke får det, du har søgt om, eller hvis du får mindre end det, du har søgt om, har du ret til at kræve en skriftlig afgørelse. Du skal bede om den skriftlige afgørelse senest 14 dage efter, du har modtaget en mundtlig afgørelse.

Afgørelsen skal være begrundet. Der skal stå, hvad sagsbehandleren har lagt vægt på, og der skal være henvisning til paragraffer i loven.

Hvis du kan klage over afgørelsen, skal der stå, hvordan du gør det.


Dette kan du finde ude under sådan forløber din sag, der er link til det i venstre side...

Du skriver at de vudere at dine revalderingsmuligheder ikke er udtømte , men har de noget med om paragraffer ? skriver de hvilke muligheder de mener at der kan være, skriver de noget om hvordan du kan bringes tættere til arbejdsmarkede , er der nogen behandligner de kender til som du ikke kender til ? hvad lægger de vægt på når de skriver sådan ?
ikke mindst så er det allerede skønnet en gang at der ikke var nogen revalideringsmuligheder da du blev bevilliget fleksjob så hvad tænker de på ,,, ??

det er en klar anke sag .. det er sjusk og fusk...

Har du fået lavet en ressourceprofil ? og er den ordentligt ? munder den ud i konkrete jobfunktioner du kan varetage ??
og ikke mindst har du fået en anke vejledning med ???

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 13:23   #34
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Citat:
Hejdien skrev:
Hejsa Rikke H

Det er bare lavt og latterligt det der svar, det kan man ikke bruge til noget, der skal være noget med om hvordan du kan revalideres og hvad det er de tænker at bare skrive nej , det er jo for nemt , jeg finder noget mere om det og vender tilbage lidt senere, men husk du har 4 uger til at anke den og det er 4 uger fra du modtog brevet og ikke 4 uger fra afslaget...

Det lyder godt.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 13:35   #35
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Citat:
Hejdien skrev:
AFGØRELSEN SKAL VÆRE BEGRUNDET

Hvis du ikke får det, du har søgt om, eller hvis du får mindre end det, du har søgt om, har du ret til at kræve en skriftlig afgørelse. Du skal bede om den skriftlige afgørelse senest 14 dage efter, du har modtaget en mundtlig afgørelse.

Afgørelsen skal være begrundet. Der skal stå, hvad sagsbehandleren har lagt vægt på, og der skal være henvisning til paragraffer i loven.

Hvis du kan klage over afgørelsen, skal der stå, hvordan du gør det.


Dette kan du finde ude under sådan forløber din sag, der er link til det i venstre side...

Du skriver at de vudere at dine revalderingsmuligheder ikke er udtømte , men har de noget med om paragraffer ?skriver de hvilke muligheder de mener at der kan være, skriver de noget om hvordan du kan bringes tættere til arbejdsmarkede , er der nogen behandligner de kender til som du ikke kender til ? hvad lægger de vægt på når de skriver sådan ?
ikke mindst så er det allerede skønnet en gang at der ikke var nogen revalideringsmuligheder da du blev bevilliget fleksjob så hvad tænker de på ,,, ??

det er en klar anke sag .. det er sjusk og fusk...

Har du fået lavet en ressourceprofil ? og er den ordentligt ? munder den ud i konkrete jobfunktioner du kan varetage ??
og ikke mindst har du fået en anke vejledning med ???

Mvh
Hejdien
Har fået lavet en ressourceprofil, men jeg fik den stukket i hånden, så kunne jeg selv lave den der hjemme. Sagsbehandler skrev den så ind.

Jeg aner ikke om den er ordentligt!

Nej ikke konkrete.

Ankevejling-
Afgørelsem er truffet efter lov om social pension, jf lovbekendtgørelse nr. 759 af 2. august 2005.

Rådet skal meddele at du kan påklage afgørelsen til statsforvaltningen hovedsteden, beskæftigelsesankenævnet, borups alle 177, 2400 kbh nv. Der er klagefrist på 4 uger fra modtagelsen af denne afgørelse. Eventuel klage skal sendes til xxxxxxx komune, adresse osv....
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, hurtig til partshørring AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-01-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension