K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2007, 15:56   #11
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Jeg er simpelthen så ked og skuffet!

Min sag skulle jo for i dag, jeg har ikke fået oplyst tidspunkt af sagsbehandler selvom jeg har spurt efter den, hun har simpelthen ikke undersøget det, eller gider når man ringer, det er som om hun slet ikke har forståelse for hvor meget den afgørelse betyder for folk - det er jo resten af ens liv det handler om!

Jeg ringer så for kort tid siden, spørger om der overhovet er møde i dag pgs. snevejret (eller der ligger en afgørelse) - ja det vidste hun faktisk ikke, og hun havde ikke tænkt sig at finde ud af det! Så kan jeg så endu engang gå i uvished!

Jeg er ikke skuffet over at afgørelsen ikke kan falde i dag pga. vejret, men jeg er skuffet og ked af at sagsbehandler er så ligeglad og afvisende og ingengang vil undersøge om der hoverhovedet holdes et møde i dag.


Er der nogle der ved om der er andre jeg kan ringe til?

Den sagsbehandler skal jeg have "skiftet ud" fremover.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 16:31   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny her, spg om partshørring.

Prøv at ringe til pensionskontoret og hør om de kan oplyse dig om hvem der står for pensionsbevilligner altså hvem står for pensionsnævnet ..

Det lykkedes mig at få svar på det den vej og ellers er der borgerservice der også burde vide besked...

Kan godt forstå at du er skuffet og ked af det, det lyder som en ubehagelig sagsbehandler du har, de om nogen burde vide hvor usikker man er på det tidspunkt i sit liv hvor man er ved at søge førtidspension ...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2007, 21:19   #13
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Socialudvalgsformand

Det er Socialudvalgsformanden som er hovedansvarlig i behandlingen af din pensions sag.

Jeg vil opfordre dig til, på en pæn og høflig måde, at kontakte ham/hende, og oplyse at du ikke har kunnet få tidspunktet for behandlingen af din sag oplyst gennem kommunen, trods forespørgelse hos din sagsbehandler, og da du af kommunen er blevet oplyst at du har ret til en fremlæggelse før afgørelse, mener du dig forkert behandlet.

Det burde være nok til at han/hun selv tager affære.
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2007, 10:57   #14
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Så fik jeg svar - og jeg fik afslag, den mundlige begrundelse min alder - er 33, mere kunne hun ikke sige, den skriftige er på vej ( -

Jeg kan simpelthen ikke forstå det afslag(især når man læser speciallægens "erklæring" ), det kan læge og sygeplejerske heller ikke, så nu vil jeg anke.

Nogle som kan hjælpe?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2007, 11:32   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny her, spg om partshørring.

Rikke H ja det er godt nok ærgerligt.

Når du får dit afslag på brev SKAL der stå hvorfor du fik afslaget og hvordan de mener at alle muligheder ikke er udtømt.

Det er jo ikke sådan at fordi man får et afslag så er den hellige ko velbevaret og nu er man så rask.

Med et afslag gælder et om for Kommunen at fortælle hvad de mener at der skal gøres for at bringe dig på arbejdsmarkede og at du kun er 33 år er ingen begrundelse, der skal være mere konkrete ting så som den og den behandling mangler at blive afprøvet, eller man mangler en arbejdsprøvning eller deslige også skal kommunen og du arbejde videre ud fra det.

Så det der gælder nu er at du sætter dig ned og venter på dit afslag og læser det og ser hvad der står i det, hvis du ikke er enig sætter du dig ned og skriver en anke (husk inden for 4 uger) og er der fejl og mangler i din sag så omtaler du dem og gerne dokumentere dem.

Hvis feks lægekonsulenten har skrevet noget i din sag som ikke passer eller som der ikke står nøjagtigt i dine læge papir , så understreger du det skriver evt et tal ud for og tager så og laver en listed hvor du tilsvarede skriver et tal også den rigtige feks diagnose.

Mangler du ting i din ressourceprofil eller har sagsbehandlingsfejl så påpger du ligeledes det ...

Det kan være lidt svært at sige hvad man skal gøre når vi andre jo ikke kender hverken din sagsgang eller private forhold, men det gælder altid at sætte sig ned og læse sin sag rigtig godt igennem og påpege alle fejl , sådan at kommunen forhåbentligt selv kan se det inden de sender den til ankestyrelsen, eller sådan at man har en chance for at få den hjemsendt...

Men som sagt meget svært at komme præcist ind på hvordan du gør når man kender så lidt til din sag

Men et hårdt arbejde det er det, men et arbejde som skal gøres...
Held og lykke med det ...
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2007, 11:47   #16
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Tak for svar.

Ja det er godt nok svært at vente på den skritlige afgørelse :|

Men jeg kan ikke gøre andet end at tage det derfra - men hvor er det bare hårdt at man skal lave alt det arbejde når man i forvejen er syg og ikke kan overskue ret meget!

Der står netop i min "erklæring" fra lægen/hosp. at alle behandlingsmuligheder er udtømte, både operation, medicinering, kun at der er en eksperimentiel medicin tilbage som man ikke kan forudsige resutatet af og at han vurderer arbejdsevnen nær lig nul og at fremtidige operationer vil komme på tale uden at jeg vil blive "rask".

Nå men igen, jeg må vente og så få sendt den anke afsted inde for tidsfristen - puha.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2007, 21:37   #17
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
RE: til Rikke...endnu en lyseslukker...sorry

Hej Rikke) jeg synes din afslag lyder bekend for mig.....sorry igen.

Det står faktisk også i mine /5 forsk. speciellægers udtalelse, i alt/ 4 afslag i alt, at jeg "næppe kan vende tilbage på arbejdsmarkedet" skrevet af arbejdsprøvningens speciellæge også...ØV
Jeg fik både afslag fra kommunen,klagede,afslag igen,ankede hos det Sociale Nævn,afslag igen,klagede OG endnu en afslag.Here I am now!
Jeg få nu hjælp fra en advokat fra min fagforening til sagen.Hun skrevede i min klager,at deres afslag DIREKTE MODSIGER det speciellægernes status,men det hjælp heller ikke inu.
Nu skal jeg samler ENDU flere lægeerklæringer...efter 10 års konstant behandlinger,som ikke hjalp!!!

Har Du sendt din underskrift til:http://www.123hjemmeside.dk/guffii/4887905 ?
Det har jeg lige gjørt.Her vil samles underskrifter til at få det lov ændret.:@
Pøj-pøj med det HELE & kram
A
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2007, 23:35   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny her, spg om partshørring.

Rikke H har du fået svaret endnu hvori der står hvorfor du har fået afslag og hvilke ting de sætter i stedet for ?

Kom lige til at tænke på den her artikel vi har her på siden, det kan være at du kan bruge noget af den i en ankesag hvis din lægekonsulent har haft en finger med i spillet

http://www.k10.dk/readarticle.php?article_id=6
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 13:30   #19
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
RE: hemmeligt lægekonsulent

Hej igen! Da jeg fik min afslag i july 2006 og mig og min advokat vil have haft få aktiindsigt og NAVN på lægekonsulenten som tog besluttningen både hos min kommune og i senere afslag fra det Sociale Nævn, meeen.....kunne vi ikke få deres navn !!!
Det er hemmeligtholdes åbenbart,må være MANGE som er vred over, at lægerkonsulenter GENERALT OVERVUDERER speciellægenes status og som regel DIREKTE MODSIGER DET!!!

Sådan er "systemet" hænger sammen i vores velfærdssamfund!
Tak for kaffen
Kram
A
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 22:47   #20
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
RE: Ny her, spg om partshørring.

Citat:
Hejdien skrev:
Rikke H har du fået svaret endnu hvori der står hvorfor du har fået afslag og hvilke ting de sætter i stedet for ?

Kom lige til at tænke på den her artikel vi har her på siden, det kan være at du kan bruge noget af den i en ankesag hvis din lægekonsulent har haft en finger med i spillet

http://www.k10.dk/readarticle.php?article_id=6
Jeg har desværre ikke modtaget det skriftlige afslag endnu. Jeg ved således ikke hvad lægekonsulenten har rådet.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, hurtig til partshørring AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-01-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension