K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2008, 18:06   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
gad vide hvad der sker med os til den tid

Regeringens økonomiske politik er nu så meget ude af kurs, at danskerne om nogle få år risikerer at få valget mellem at skulle betale væsentligt mere i skat eller at spare milliarder på skoler, daginstitutioner, ældrepleje og andre offentlige kerneydelser.

ja igen skal vi små borgerlige starffes som om vi ikke bliver der nok i forvejen

regeringen har seks år til at få dansk økonomi tilbage på sporet, medmindre vi skal hæve verdens højeste skattetryk eller spare på den velfærd, som flertallet af danskerne bakker op om.
mit spørgsmål
hvilken velfærd ????
er det den der hedder tag fra de fattige og giv til dem selv !!!

så vil politikerne igen til at kræve højere skatter eller skære ned på de offentlige udgifter efter 2015 .. er de ikke allerede igang med det nu.?.!!!!

tror i de vil skippe deres ministere biler og tage bussen / offentlig trafik så spare vi da en masse benzin penge

og hvad med deres dyre galla middag når de holder mødeerog ligende kunne der ikke spares en masse der joo det kunne der bestemt

og når de skal til div koncerter så kunne de jo selv betale og spare samfundet for en sum penge

og anders fjog kan kan vil rejse på alm turist klasse som alle andre så spares der også penge der

diagnosen er klar: Patienten er syg.
lige lidt galle men mener bestemt hvert et ord

WWW. Wow Wild World
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 21:46   #2
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Jep

Lad os få flere fladskærme, vi bliver så uendelige mere lykkelige....CRAP... Så godt forsiden på politikken i dag om økonomisk krise. Ja...hvad om man havde brugt "opsvinget", da der var sådan et, til at reparere det ekstremt dårlige kloakeringssystem, skinnerne(nå nej, pyt, vi skal bare have flere biler, til de rige altså), skolerne, sygehusene osvosvosvosv.... For hvis vi ikke skulle tage os af det mens der var en smule penge? Hvornår så, for det kolapser snart, og så bliver vi altså nød til at betale alligevel. denne regering vil jo ikke røre skatten, så ergo må det off endnu engang presse citronen. Hurra for k10, for alle de off ansatte gåt da ned med stress(i højere grad end de allerede gør)
Håber så inderligt, at skuden vil vende og menneskeligheden vil begynde at tænke indad....I stedet for i materielle ting og hytte eget skind. Vi er jo en enhed!!!!
Tak for luft, Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 21:56   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Lightbulb Skattereform 2009

Jeg har et forslag til skattereformen.

Det personlige skattefradrag hæves til 100.000, herefter skal det falde i takt med stigning i indkomst og helt bortfalde ved en personlig indkomst på 500.000.
Det skulle ikke være så svært, i vore dage at udarbejde en formel, der udarbejdede en tabel der regulerede fradraget ved f.eks. hver 10-20.000.

Det ville give flere penge til de svageste i samfundet, og fordele goderne mere ligeligt. Det ville ikke koste noget, måske endda bringe flere penge i kassen men så nøje har jeg ikke regnet på det.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 00:16   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Jeg har et forslag til skattereformen.

Det personlige skattefradrag hæves til 100.000, herefter skal det falde i takt med stigning i indkomst og helt bortfalde ved en personlig indkomst på 500.000.
Det skulle ikke være så svært, i vore dage at udarbejde en formel, der udarbejdede en tabel der regulerede fradraget ved f.eks. hver 10-20.000.

Det ville give flere penge til de svageste i samfundet, og fordele goderne mere ligeligt. Det ville ikke koste noget, måske endda bringe flere penge i kassen men så nøje har jeg ikke regnet på det.



Hrefna
Ideen lyder faktisk fortrinnelig Hrefna...

Men problemet hedder "samfundet"... eller i hvert fald hvis man skal stole p den attitude der kom fra BT debatten... så snart fattige skal have noget, når de samtidigt er enten ledige eller syge på overførselsindkomst, så jamrer de... jamrer over at så vil de også være både ledig og syg så de kan få en masse uden at lave noget.

Jeg så den gang på gang på gang på BT debatten... det er Hjort og Fogh's inkarnerede "Det skal betale sig at arbejde!!" der sider så indgroet i det arbejdende samfund, at de ikke engang kan unde syge deres overførselsindkomster hvis bare de kan side i 3 timer og skrive indlæg på en debat... så kan man helt sikkert også arbejde er devisen, og det er simpelthen for snævertsynet og umenneskeligt og ikke mindt uvidende tendenser hvis man spørger mig.

Fogh har bildt danskerne ind, at det er OK at rage til sig, og ikek vilel dele med nogen... at det er ok at hytte sine egne og forvente at alle andre passer sig selv lige gyldigt hvad f***** de bliver smidt efter sig i livet.

Dansken er under Fogh's skattefest blevet til sirlige krumbøjede, langfingrede selvisk smilende pengepugere der ikek under andre end dem selv den velfærd der betales af alle.
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 00:54   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er jo nok ikke kun i sygehusvæsenet de finder de iorden at nedskære rengøringen i sådan en grad at patienter bliver syge af at være på sygehus og derved få ret til var det 4 milioner om året i erstatning... der er nok mere af den slags "tænkning".
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 01:01   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg var også lige inde og kigge, på bt.debatten, for nogen tid siden, men jeg blev sq så depri/ gal, at jeg ikke orkede at kommentere derinde.

Det viser jo bare hvad De "almindelige " skatteborgere tænker:

Der er arbejde til alle, og vores system er helt ok.. jeg græmmes, men kan godt forstå at, Folk tænker sådan.... De får jo tudet ørerne fulde med at der er arbejdskraftsmangel ( selv om at bøtten vender nu)

Man må håbe, det ikke rammer De selvretfærdige, for De vil da få et Chok, hvis De tror det er så " nemt at blive offentligt forsørget" i dagens Danmark.

Nå det var bare en lille bøvs.. og god jul til alle Jer der kæmper

fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 08:24   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som Web et sted sagde:

"Lovene er såmen fine nok, det er for valtningen af dem der får det til at skride"

Det var ikke helt de ord Web brugte, men det var mere eller mindre det han sagde.

Problemet, tror jeg er, at det er en instans der laver lovene og en anden der udøver dem. Og når du så viser den almindelige befolkning lovene, og siger til dem, det og det har vi vedtaget, så ser det jo fint ud, på papiret. Men Hr. Jensen ser ikke hvordan lovene bliver misbrugt og mistolket. Og hvad dermed følger, det ved vi jo alle kun for godt.

Jeg har et eksempel, som jeg desværre selv står midt i, på hvordan lovene bliver fortolket efter forgodtbefindende;
Mens min mand og jeg var i Brasilien (2 1/2) år, for at min mand kunne passe sin kræftsyge far, kunne min mand på grund af dette ikke arbejde, familien havde ikke råd til at han blev indlagt og han skulle derfor køres på hospitalet til behandlinger og plejes derhjemme. Som "gammel" førtids penssionist og ydermere på brøkpension, endte min netto indkomst på ca. 5.000 kr. per. md. Fra det skulle trækkes afdragene til et banklån på 3.200 per md., hvilket betød at vi havde ca. 1.800 kr. per md. at leve for. Der var ikke råd til en sygeforsikring, som jeg havde hårdt brug for.
Jeg søgte den danske sikringsstyrelse om hjælp til to ting, det ene var en sygeforsikring der i mit tilfælde, med min sygehistorie ville koste ca. 2.000 kr. per md. og den anden til at jeg fortsat kunne pleje mine tænder, da jeg igennem en 10 årig periode blev behandlet med carbamazepin 800 mg daglig (til sammenligning får/fik en epileptiker ca. 200 mg. daglig) på grund af trigeminus neuralgi, carbamazepin nedbryder kalken i knogler og tænder, så regelmæssig kontrol og pleje er af yderste vigtighed. I Danmark havde jeg altid gået til tandlæge hver 4. måned, og mens vi var i Tyskland, hver sjette måned.
Det første jeg gjorde var at jeg spurgte om jeg kunne blive betragtet som enlig når min mand ingen, og jeg mener ingen indkomst havde, den gifte persons noget lavere pension er jo baseret på at der er to indkomster (gensidig forsørgelsespligt). Men nej gift er gift.

Det næste er at ansøgningerne bliver behandlet seperat, og vurderet seperat.
I forhold til det ovenfor beskrevne.

Min udgift til lånafdrag kan ikke tages med i beregningerne, så beregningerne bliver baseret på min nettoindkomst på ca. 5.000 kr per md. Derfra trækkes så de månedlige faste udgifter, men kun halvdelen, min halvdel (der var pludselig ikke noget der hed "gensidig forsørgelsespligt"), den forsvandt da min mand ophørte med at have en indtægt. Og således vurderede man i begge tilfælde, på trods af lægekonsulentens udtalelse om vigtigheden af at jeg var i fortsat behandling og kontrol, både for min trigeminus neuralgi og for min lupus, at det var jeg selv økonomisk istand til at klare. Så i de 2 1/2 år mens vi var i Brasilien, og indtil min mands far døde i November sidste år, var jeg uden behandling eller kontrol for hverken det ene eller det andet, ligesom jeg ingen recepter kunne få for min livsnødvendige medicin.

Hjemme igen, kommer jeg igen i behandling, og man konstaterer bla.a en svær Vitamin-D mangel, da min krop på grund af lupus ikke selv kan danne dette, Vitamin-D har man brug for for at knogler og tænder kan optage kalk, dvs. at også ved Vitamin D mangel nedbrydes knogler og tænder.

For seks måneder siden efter en konsultation hos tandlægen står jeg med et overslag på godt 30.000 kr., i den tid det har taget kommunen at behandle min sag, har jeg knækket yderligere 2 tænder, og regningen vil nu nok nærmere ligge på mellem 42.000 og 45.000. Men det der sker er at man nu ud fra de samme regler regner tingene helt anderledes ud.

Min netto indtægt ligger nemlig nu på knap 7.000 per md., skulle man regne det ud således som DSS havde regnet det ud så skulle halvdelen af vores fælles udgifter jo tilregnes mig, dvs. ca. halvdelen af vores faste udgifter på ca. 12.000 per md. Betydende at jeg vill have et rådighedsbeløb på 1.000 kr. per md. Men nej nu er det de fælles indtægter og udgifter der regnes på, for nu gælder den "gensidige forsørgelsespligt" igen, nu da det er til kommunens fordel. Man regner stadig ikke mine afdrag på lån på 3.200 om måneden med. OG kommer så frem til at så må jeg selv kunne spare op til den tandbehandling. Det kan jeg godt, men det ville tage mig flere år, og jeg har allerede knækket yderligere 2 tænder i ventetiden, det vil sige, at mine tænders situation, højst sandsynligt vil forværres hurtigere end jeg kan spare op. Min kommune skriver også i afslaget at det til dels gives på grund af mit "noget forsømte" tandsæt (altså at det er min egen skyld)?!

Så her kan man se at det med den "gensidige forsørgelsespligt" gælder alt efter hvornår det offentlige har fordel af det, og ihvertfald ikke når det er borgeren der har glæde af det.
Og jeg står nu i en situation hvor jeg ikke kan få ordnet mine tænder og ikke ved hvad jeg skal gøre.

Mvh.

Hrefna

PS. Jeg vil da gerne lige tilføje at da man lavede førtidspensionsreformen der trådte i kraft 1.1.2003, fik de hidtige førtidspensionister ikke lov til at komme op på den nye pension, til gengæld skulle det at søge om ekstra hjælp, tilskud med mere, være lettere?!!!!
Jeg får konsekvent et nej til alt hvad jeg spørger om, på trods af at min mand er på mindsteløn, og jeg kun får 3/4 pension, på grund af ophold i udlandet.
Hvis der er nogen der ved noget om mine rettigheder og hvad jeg egentlig kan søge til som "gammel" førtidspensionist, uden hele tiden at løbe ind i "gensidig forsørgelsespligt" så ville jeg da gerne høre om det.

__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 15-12-2008 kl. 09:24.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gad vide hva der sker? havmanden60 Spørgsmål ang fleksjob 8 06-01-2013 21:34
Hvad sker der ?? Frk. Horsens Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 06-08-2012 23:06
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
hvad sker der med atp skivehansen Alt det andet 4 23-11-2011 18:35
operation - hvad har kommunen ret til at vide? Whattodo Alt det andet 8 14-02-2008 03:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension