K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 12:23   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Diktafon optagelse af møder

Hvor kan man finde oplysning/lovgivning omkring optagelse af møder på kommunen med diktafon.

Jeg optog sidste møde, jeg sad med diktafonen i hånden under hele mødet, den var synlig for alle parter.

Nu er jeg blevet oplyst om at dette var ulovligt, fordi jeg ikke sagde at jeg optog mødet - og er blevet bedt om at skrive en lang undskyldning til min sagsbehandler som føler sig meget forurettet.

Må ærlig tilstå jeg har svært ved at skulle undskylde noget som helst, med den svinske behandling jeg har fået af kommunen.

Jeg kan godt følge min sb, da hun i stor stil anvendte magtmisbrug samt trusler under mødet - synes undskyldningen burde tilfalde mig.

Vil bare gerne se på skrift, det er en ulovlig handling jeg har begået, før jeg kan undskylde noget..........
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:10   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det er IKKE ulovligt det du har gjort !!

Reglerne vedr. aflytning/optagelse af samtaler fremgår af straffelovens §
263, stk. 1, nr. 3:

"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket
meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser
fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller
forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han
uberettiget har skaffet sig adgang."


Efter stk. 1, nr. 3, er det strafbart ved hjælp af apparat hemmeligt at
aflytte eller optage udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtale eller anden
samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som man ikke selv
deltager i, eller uberettiget har skaffet sig adgang til.


1. Uberettiget: Aflytningen eller optagelsen skal være uberettiget.
Berettigelse vil navnlig kunne tænkes at foreligge ved, at betingelserne for
telefon *eller rumaflytning er til stede, jf. retsplejelovens kapitel 71.

2. Ved hjælp af et apparat: For at handlingen kan straffes, skal aflytningen
eller optagelsen skal være sket ved hjælp af et apparat. Det er således ikke
strafbart at lytte ved et åbentstående vindue eller ved en dør, så længe der
ikke tages teknisk udstyr i anvendelse.

Såfremt den person, der optager, lovligt deltager i samtalen eller
forhandlingen eller i øvrigt lovligt er til stede, foreligger der ikke et
strafbart forhold, uanset om optagelsen sker skjult eller ej. Det er således
lovligt at optage egne telefonsamtaler, også selv om den man taler
med, er uvidende om optagelsen.


Så i stedet for en undskyldning til din SB, så sender du hende et uddrag af straffe loven så hun selv kan se det er fuldt lovligt
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:29   #3
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg kan godt følge min sb, da hun i stor stil anvendte magtmisbrug samt trusler under mødet .......
Lav en udskrift af hende trusler og skriv dem ind på K10.
Oplys osse hendes navn og hvor hun arbejder.
Så er andre advaret på forhånd hvis de skal til møde hos hende!


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:31   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tak Helle du er en knag
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 15:34   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Lav en udskrift af hende trusler og skriv dem ind på K10.
Oplys osse hendes navn og hvor hun arbejder.
Så er andre advaret på forhånd hvis de skal til møde hos hende!


Ekseleven
Kan kun absolut FRARÅDES!!! din sag kan blive virkelig GRIM (meget meget værre end den er nu) hvis du gør det.

Hvis absolut, så nøjes med PM til de brugere af k10 du har mistanke om måske har den SB´er, men offentliggør ikke SB´eren med navn, for din egen skyld, ikke for min jeg er skam ligeglad, du har selv medbestemmelse på hvor grim og ubehagelig din sag skal være, og det er naturligvis helt op til dig.

Man kan sagtens bekæmpe type SB´ere på andre og mere ordentlige måder (som bla Heller foreslår brug loven) man behøver ikke synke lige så lavt, eller opfører sig som en 3-årig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 15:38   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nemmerlig LUM

Jeg kunne aldrig drømme om at udlevere nogen på sådan en måde, derfor valgte jeg at se det indlæg overhørig.

Uanset skal man aldig hænge folk ud med navn's benævnelse osv.

Tak for din tanke LUM
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 21:06   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der kan være undtagelser og vi har trods alt ytringsfrihed, men som udgangspunkt er det, det samme som at skyde sig selv i foden, for der efter at gentage med den anden fod.

Jeg havde lidt gættet at du bare ignorerede det MEN der sider fok og læser med, og nogle evner ikke at tænke længere selv, og kommer derfor dumdristigt til at tage sådan et råd til sig, ud over at det siger noget negativt om k10 og derfor kan jeg ikke lade den slags få lov at ligge og flyde uden at oplyse om at det er en dårlig ide og hvorfor.

Der til er der allerede en side på nettet hvor man anonymt kan komme med den slags (et system forbryder album) lad dog dem tage de høvl, det nu giver at hænge myndighedspersoner ud, og k10 slippe, for høvl der kan overlades til andre k10 har modvind nok hos myndighederne (fyyy føj at man får ordentlig vejledning og hjælp skamme skamme)

Jeg har faktisk selv oplevet at min SB´er forbød mig at bruge k10, jo jo det er en dåååårlig siden der giver urigtige oplysninger, og som ændre på lovteksterne for at få mennesker som mig i fedtefadet... flot så *lol* Og jeg ved jeg desværre ikke er den eneste der har fået "vejledning" mod k10. HELDIGVIS er der også SB´ere som anbefaler siden til deres borgere, ikke at forglemme.

Jeg forstår udemærket lysten til at gøre det (uhhe jeg kender det) og forstår sådan set også rådet, der hvor jeg kvæles er at det lige glemmes at oplyse at det kan få meget fatale konsekvenser, hvis man alligevel vælger den løsning, det mener jeg er vigtigt at få med når man kommer med råd der kan give bagslag.
Naturligvis kan man glemme det i sit iver, det har jeg helt sikkert også nogle gange, men så er det bestemt også ok at andre eeeji du LUM hiv lige bæ´en halvt tilbage igen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 23:16   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Nu er jeg blevet oplyst om at dette var ulovligt, fordi jeg ikke sagde at jeg optog mødet - og er blevet bedt om at skrive en lang undskyldning til min sagsbehandler som føler sig meget forurettet.
Vi ser frem til at de/den pgl. undskylder over for spørger for 1) at have været i ond tro 2) subsidiært for at have undladt at sætte sig ind i substansen vedr. optagelse af samtaler som redegjort for af: Helle Smith.


Citat:
Må ærlig tilstå jeg har svært ved at skulle undskylde noget som helst, med den svinske behandling jeg har fået af kommunen.
Det er set før at kommunale sagsbehandlere er "fuld af spilopper".

Om det skyldes ond tro, eller at de er inkompetente ... det er ikke altid til at afgøre.


Formelt er det kommunalbestyrelsen, der lokalt har ansvaret for at der udøves en relevant sagsbehandling og at sagsbehandlingen ikke strider imod gældende lovgivning.

Så sidder der en lokal sagsbehandler, stabskonsulenter, jobchef or whatever og udfører deres job på en noget lemfældig måde, så er det i sidste ende den lokale kommunalbestyrelse, der sidder med det formelle ansvar.

Hvis du kender nogen, der er politisk valgt ind i kommunalbestyrelsen i din kommune - og endnu bedre sidder i det udvalg som din sag hører under - så kan du jo evt. prøve at tage en snak med vedkommende ... jeg forstår, at du har "dokumentationen" (i form af en lydoptagelse) i orden.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 23:49   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Som jeg har forstået det ( set på en anden side ) så må man gerne optage samtaler man selv deltager i uden tilladelse, men man må ikke afspille det for nogen der IKKE har deltaget i mødet....
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 10:22   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis det er tilladt at optage, er det vel osse tilladt at bruge som "dokumentation"

Jeg har brugt hendes egne udtalelser i mine kommentarer til min RP, hun har så valgt ikke at ville indføre mine kommentarer nu for anden gang.

Men egentlig kunne det da være interesant at afspille for borgmesteren, så han selv kan høre hvilken behandling hans borgere for, bare en strøtanke......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diktafon nielsdencker Alt det andet 0 17-01-2012 16:51
Skjulte optagelse Odenseaneren Politik og Samfund 8 11-10-2011 19:01
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Diktafon Bassemanden Alt det andet 13 19-06-2010 12:18
diktafon julle Alt det andet 33 22-07-2007 23:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension