K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2007, 14:53   #1
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Sagsbehandling

Hejsa, jeg er ny her og har 1000 spørgsmål, men jeg vil stille et par stykker ad gangen

Efter et trafikuheld i december 2003 fik jeg en belastningsreaktion (PTSD).
Efterfølgende har jeg været i behandling, men afstår nu fra medicin idet min krop ikke kan nedbryde det og det resulterer i mange bivirkninger.

Kommunen har nu endelig indstillet mig til førtidspension. Mit spørgsmål er så, hvor langt tid tager det at godkende det?

Et sidespørgsmål: jeg har en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen og hvis den går som den skal får jeg udbetalt ca. 1,6 mill. i erstatning.
I så fald, vil min førtidspension så blive tilbageholdt?

På forhånd tak,

/Labratz
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2007, 18:12   #2
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
RE: Sagsbehandling

Hej labratz.

Nej det bør ikke få indflydelse på din evt. førtidspension. Men hvis Du ud over engangserstatningen får et månedligt beløb fra AS. vil en der finde en regulering sted. Der er en beløbsgrænse og herefter vil der trukket 30 % af det Du få fra AS. i Din pension. Kan desværre ikke huske beløbsgrænsen, men tror Du kan finde mere om det på SKAT´s hjemmeside.

Randi
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2007, 22:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Sagsbehandling

Når kommunen har indstillet dig til en førtidspension må der gå maks tre månder inden der skal foreligge en afgørelse, går der længere tid skal de skrive til dig at der går længere tid og hvorfor...

Håber det er svar nok ellers må du skrive igen ..

MVH

Hejdien

PS velkommen til siden og spørg bare løs
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2007, 23:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Sagsbehandling

Hvis kommunen har indstillet dig til en førtidspension...
så burde du også have fået en dato for hvornår din sag er overgået til behandling om førtidspension...
Det er fra den dato der maks må gå 3 måneder...
Det kan dog nogle gange tage længere...men så skal de skrive til dig og fortælle dig hvorfor det vil tage længere tid...

Tager det længere tid for dem....så vil du få din pension...forudsat at den går igennem....med tilbagevirkende kraft...fra den dato hvor den skulle have været klaret indenfor...altså 3 måneder efter at den er overgået til behandling om førtidspension...

Har du ikke fået en dato...så skal du straks få fat i dem og få datoen....helst på skrift....da den er vigtig i forhold til hvornår du skal have din førtidspension fra....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 12:21   #5
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
RE: Sagsbehandling

Tusind tak for svarene.

Jeg har kun mundtligt fået bekræftet at jeg er blevet indstillet til førtidspension, så jeg må lige se at få det på skrift...

Lab
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 18:54   #6
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Sagsbehandling

Jeg fik ingen skriftelig meddelse om at jeg var indstillet til førtidspension, kun en mundtelig dato. Det første jeg fik på skrift var at jeg var tildelt førtidspension.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension