K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2007, 10:03   #1
Dauch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
Dauch er ny på vejen
Feriepenge.

Hejsa jeg har fået brev fra Fagforeningen at jeg har feriepenge tilgode hos dem.
Det var fra da jeg var arbejdsløs inden jeg kom på sygedagpenge... Nu tænker jeg så - kan jeg bare gå ned på kommunen og få dem til at skrive under og jeg får de penge - da jeg er blevet førtidspensionist - eller hvordan forgår det når man nu er havnet her ??
Bliver man trukket i pension ??

Ha en dejlig dag og weekend
Dauch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 10:26   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Feriepenge.

Hej Dauch

Jeg har søgt side op og side ned for at finde noget om det, men desværre uden resultat..

Men det jeg har kunne finde var noget fra loven om feriepenge og fleksydelse og efterløn (men der stod ikke noget om førtidspension) men hverken fleksydelse eller efterløn skal der modregnes i hvis man har feriepenge...

Der kommer måske nogen på senere som kan fortælle det (jeg er ikke så meget inde i det førtidspension noget) men ellers kunne du måske ringe til fagforeingen og høre dem ad, de må da vide det...

Ellers må vi bare væbne os med tålmodighed og vente og se om der ikke kommer nogen med et svar i løbet af weekenden
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 11:49   #3
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Feriepenge.

Citat:
Er man helt ophørt på arbejdsmarkedet, og kan det dokumenteres ved tilkendelse af alderspension eller førtidspension (eller ’gammel’ efterløn, ikke ’ny’ efterløn) kan man få al feriegodtgørelse udbetalt straks uden modregning – også selv om ferieåret endnu ikke er startet. (Fra Ældresagens hjemmeside)
Citat:
Når du har fået tilkendt førtidspension kan du søge om frigørelse af dit tilgodehavende i Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

Feriepenge der udbetales efter at du har fået tilkendt pension, vil blive betragtet som formue. Feriepenge har derfor ingen betydning for beregning af din pension.
http://www.kortelinks.dk/?aarhuskommune

Lidt ekstra om førtidspension: http://www.kortelinks.dk/?foertidspensionefter2003

Jeg har søgt på: førtidspensionist feriepenge og har fået 17.500 hits Håber det kan bruges
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 12:12   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Feriepenge.

Takker Metro vidste at nogen kunne

Jeg søgte på feriepenge til gode førtidspensionist... :|

Men men .. søg og du skal finde... google er sq verdens bedste opfindelse

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 12:20   #5
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
RE: Feriepenge.

Jeg ved at feriekonto har en speciel blanket man skal udfylde hvis man er pensionist, så får du dit tilgodehavende udbetalt.

Lab
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge skou Alt det andet 4 15-03-2013 17:08
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Feriepenge Jens-H Alt det andet 0 17-05-2012 14:21
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension