K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2007, 13:18   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

jow...fleksydelse er det der svarer til efterløn...og ledighedsydelse er når man er ledig fleksjobber...har du læst denne her..

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 13:49   #12
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Stella - det kigger jeg lige på. Hvor er du selv i systemet pt. hvis jeg må spørge??? Der må være en grund til at du også frygter det sorte hul?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 14:03   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Citat:
Mariepigen skrev:
Hejden - jeg kan slet ikke forstå du nævner at du aldrig har hørt om nogen der er røget i det hul, altså kontanthjælpshullet pga. sygdom. Jeg kender da personligt nogen der er røget i, og har en ide om at det forekommer jævnligt.

Men tak for din opbakning :-)
Mariepigen du har nok ret, det var mig der lige formulerede mig dårligt

Det jeg mener er at jeg ikke kender nogen der er røget i det sorte hul ved at der er søgt en førtidspension hvor der er givet afslag fordi man ikke er syg nok, men er der samtidig er givet besked om at man ikke kan visiteret til fleks fordi man er for syg....

jeg ved godt de findes, men jeg kender ikke til nogen der er havnet der på den måde :|

Så jeg tvivler ikke på at de findes , det jeg mener er bare at du driver dig selv til vanvid ved at spekulere for meget i det (selv om det er forståeligt)

Hvis hullet er kontanthjælpshullet.. Jamen så er jeg selv en af dem der er havnet i det hul...

Men det er et andet hul for mig at se, jeg skeler mellem det sorte hul fordi man er for rask til ftp og for syg til fleks .

Så er der kontanthjælpshullet, der er rigtig mange i ( en af grundene til at K10 blev oprettet , man ignorere fra det offentliges og regeringens side de mennesker)

Jeg røg på kontanthjælp fordi kommunen var for længe om at udrede min sag , og jeg røg for sygedagpengegrænsen..
Jeg var på kontanthjælp i 4 år og blev ramt af loft og hvad der ellers kunne ramme mig.

Så jo jo det hul kender jeg mange der er i (også en del her på K10)

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 14:15   #14
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Du har ret i at jeg nok driver mig selv til vanvid ved at spekulere rigtig meget over det. Men det har også den fordel at når jeg spekulere, så får jeg sat tanker igang, er på forkant med tingene, og får sat mig ind i alle mulige regler og paragraffer som jeg måske kan komme til at få brug for, hvis jeg ryger i "hullet". Så ja det er både godt og skidt med alle de spekulationer
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 14:23   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Mariepigen ja det lyder også godt når jeg siger det ikk ?? he he ...

Men tro mig jeg kender det kun for godt , jeg kan ikke falde i søvn uden at der er et eller andet der køre i hovdet på mig, og jeg har det som dig, er der noget der ikke passer, så skal jeg finde ud af at få det til at passe så har du det godt med det, så er det selvfølgelig sådan du skal angribe det.

(det ville jeg også selv gøre ) men så er der jo nok ikke andet at sige ,at er der noget du ikke kan hitte rede i eller noget du ikke kan finde svar på , ang regler så spørg her, der er næsten altid nogen der ved det
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 14:41   #16
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Jamen jeg er meget glad for siden her, netop fordi man kan få svar på stort set alt :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2007, 20:28   #17
Astrid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Astrid er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål mere til denne her tråd.

Mine sygedagpenge udløber d.30 april, så har jeg modtaget sygedagpenge i 2 år. De sidste 13 uger jeg havde tilbage, de skulle så bruges på jeg var i arbejdsprøvning. Men jeg holdt kun en uge, så var jeg nødt til at stoppe. Nu har min egen læge henvist mig til at andet hospital end der hvor jeg er blevet oprereret 2 gange i håb om de kan hjælpe mig til at få det bedre.

Jeg har så talt med min sagsbehandler og nu kommer jeg på kontanthjælp pga jeg ikke kunne klare 3 måneder i arbejdsprøvning og de ikke har nogen afklaring på mig. Faktisk stopper hun dem fra nu af, jeg kan ikke engang få lov til at beholde dem frem til d.30 april.

Jeg troede jo jeg kunne komme ind under den nye lov. Modtage sygedagpenge pga jeg skal i behandling igen. Fra 1. april kan man jo være sygemeldt i op til 3 år, hvis man er eller venter på behandling.

Men det fik jeg nej til. Når kommunen havde truffet denne her afgørelse, så lavede man det ikke om. Og man kunne slet ikke komme ind under den nye lov, når man ikke havde en læges ord for at man kunne raskmelde sig efter første forlængelse mulighed på de 26 uger.

Kan det være rigtigt??? At man skal være på kontanthjælp, mens man render rundt til diverse behandlinger i håb om at kunne raskmelde sig en dag??

Astrid
Astrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2007, 00:21   #18
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Hej Astrid

Ingen har svaret endnu, så jeg vil lige komme med en lille trøst til dig: Jeg mener bestemt ikke kommunene kan sende dig ud af dygedagpenge, sålænge du venter på behandling.
Håber andre kan belyse det med de rigtige regler?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2007, 09:15   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Astrid lige den med at du ikke får lov til at beholde dine sygedagpenge frem til den 30 april skal jeg ikke lige kunne udtale mig om ( jeg skal prøve at finde ud af det senere når jeg kommer fra arbejdet)

men jeg ved at de godt kan stoppe dine sygedagpenge mens du er i behandling det er det der er så groft over for syge mennesker, jeg forstår fuldt ud din frustration det virker så uretfærdigt :@

Jeg røg selv i det samme hul som du, og røg på kontanthjælp fordi kommunen ikke kunne finde ud af at få udredt min sag inden for grænsen af sygedagpenge,

Den eneste trøst jeg kan give dig er at du skal have stoppet dine sygedagpenge med en skriftelig begrundelse og du skal have anke vejledning med og så kan du prøve at anke stop af dine sygedagpenge.

Den nye fantastiske lov om forlængelse af sygedagpenge er desværre ikke meget bevendt da den kun er til mennesker man mener kan komme tilbage til det ordinære marked, der er ikke taget hensyn til at folk der ikke er afklaret kan havene i kontanthjælpssystemet i årevis fordi der ikke kan skaffes nok fleksjob :@

Men HUSK at deres afgørelse om at stoppe dine sygedagpenge skal begrundes og du skal anke den ( det kan aldrig skade at prøve) jeg fik i sin tid stoppet mine sygedagpenge ved at kommunen ringede og sagde at det havde de bestemt, og jeg fik ikke noget på skrift ej heller fik jeg ankevejledning.

Efterfølgende fandt jeg så ud af at mine sygedagpenge var stoppet på ulovligt grundlag, så hold på dine rettigheder og held og lykke med det hele

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2007, 11:37   #20
Astrid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Astrid er ny på vejen
RE: Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål

Tak for svar.

Ja, nu ved ikke præcis, hvad de skriver til mig i det brev jeg får vedr. de stopper mine sygedagpenge. Og ja, selvfølgelig vil jeg prøve at anke.

Mht den nye lov, så ved man jo ikke hvad hospitalet vil gøre eller siger til mig. Det kunne jo være at man kunne gøre noget, så jeg netop kunne raskmelde mig. Det er jo derfor jeg er blevet henvis. Det er det jeg gerne vil. Det er mit håb. Det er derfor jeg selv opsøger alt mulig behandling i håb om noget kunne virke.

Derfor troede jeg, at jeg kunne komme ind under den nye lov. Og jeg troede faktisk man kunne vente, så man netop havde nogle oplysninger, når jeg havde været på hospitalet.

Astrid
Astrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension efter paragraf 17 X 18 FibroMcs At søge førtidspension 20 20-01-2013 02:01
Spørgsmål vedr forlængelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-07-2012 19:28
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Forlængelse af sygedagpenge - et generelt spørgsmål? nilla Alt det andet 12 07-11-2010 11:31
Tid og spørgsmål om paragraf 17. S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-09-2010 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension