K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2008, 17:13   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Ved du det?

Jeg blev godkendt til fleksjob for ca. en måned siden. Hurra.
Jeg har et sted der gerne vil ansætte mig, og de/jeg venter blot på at der kommer en fra kommune, så vi kan få papirer skrevet under osv.

Hvorfor kommer der ingen? Er der nogen der har et bud?

Alle bud er velkomne, også de sjove indlæg
eks. de er på kursus i at sylte ens sag.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 19 mdr. så jeg synes jo egentlig de har haft rimelig god tid til at ordne tingene, men det er åbenbart ikke nok.
Måske kommunen skal bruge 19 måneder ekstra til at ordne de papirer nu hvor jeg er godkendt.
Jeg frygter de skrider på juleferie, og jeg igen skal bøvle med dem i det nye år. Øv øv øv. Hvor kunne det være skønt at have sagt godt nytår med tingene på plads.
Jeg har heller ikke modtaget noget skriftlig dokumentation på at jeg er godkendt, selvom jeg har bedt dem sende det.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 17:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det kender jeg godt....
Du må simpelthen rykke i dem og sige, at jobbet ikke bare kan vente på dig.... De bør være lidt hurtigere.....
Det er en god idé, at du, jobkonsulenten og arbejdsgiveren aftaler et møde, hvor I kan gennemgå regler osv, aftale skånehensyn og løn og lignende, så der ikke opstår misforståelser senere hen....

Held og lykke... skønt, du har fundet et job...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 17:36   #3
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg har rykket for det 3 gange i sidste uge.
Sagsbehandlers forklaring er at han ikke kan komme i kontakt med dem i jobafklaring.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 17:38   #4
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg har også mailet min jobkonsulent, men han siger det ikke er ham jeg skal have ud, og han henviser til min sagsbehandler.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:25   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Den ene hånd vasker den anden...det er selvfølgelig din jobkonsulent der skal ordne alt vedr. dit kommende fleksjob, men din jobkonsulent ordner INTET før du har din fleksbevilling i hånden, som jo er dit bevis på at du er godkendt.

Så fat i din sagsbehandler først, så må hun ringe, maile, flyve eller hvad ved jeg, hen til din jobkonsulent og fortælle at du ER visiteret, eller simpelthen give dig skriftligt at du er visiteret til fleks den og den dato, så du kan komme videre med en flekjobsaftale.

Jobcentret er for sig, og socialcentret/afsnittet er for sig, så din jobkonsulent får ikke automatisk at vide at du er visiteret, og går derfor heller ikke i gang med omfattende papirarbejde før "beviset" er der. Hvad ikke ret mange ved er, at en hel del oplysninger af social karakter ikke ligger i ens sag på jobcentret, f.eks hvis man hen af vejen får tilkendt hjælpemidler eller merudgiftsydelser og fleksvisitation, så får jobcentret ikke automatisk alle oplysninger af social karakter....bøvlet og besværligt...når jobkonsulenten sådan set bare kan ringe til din sagsbehandler.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Løvetand så virker det jo unægteligt som om der sidder nogen og ikke kender deres job.

Det er helt klart Sagsbehandleren der skal skrive den skriftelige besked om at du er visiteret og derefter er det jobkonsulenten der skal tage over og sørge for sådanne ting som fleksjobbevis, kontakt til arbejdspladsen osv ..

Men det kan du ikke bruge til noget i din nuværende situation så derfor ville jeg hvis jeg var dig vælge at gå hele vejen udenom og direkte til borgmesteren for det er ikke i kommunens interesse at der ikke gøres noget NU...

der er stor mangel på fleksjob og det ville være dybt godnat hvis du mistede din chance pga smøl fra kommunens side..

så skriv til borgmesteren og bed ham/hende om at tage affære , gør borgmesteren opmærksom på at du ved at de (kommunen ) i sidste ende kan risikere at miste deres refusion til din ledighedydelse hvis ikke du kommer i job og at du ikke mener at det er rimeligt at du selv finder et job for derefter at miste det til en anden flekser pga kommunen, det var hvad jeg ville gøre ...
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:25   #7
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Min jobkonsulent sagde at det ikke var ham der skulle ordne tingene, men en flekskonsulent hvad det så end er, og så henviste han til min sagsbehandler, som desværre ikke er kommet videre pga. han ikke kan komme i kontakt med folk.
Jeg synes ikke de har styr på særlig meget, men jeg håber snart at høre fra dem igen. Er i sikker på jobkonsulent har noget med sagen at gøre, for han siger det er en flekskonsulent?
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:29   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Løvetand jeg syntes da at du skal fortælle din historie til din bormester , jeg kender ikke noget til flekskonsulent det skelens der ikke til her i kommunen , her er en jobkonsulent en jobkonsulent ...

Men at de forskellige afdelinger ikke kan finde ud af at få fat i hinadnen det skal bestemt ikke komme dig til last , så skriv til borgmesteren send en kopi til jobkonsulent og til sagsbehandler og på den måde har du også dokumentation for at det er kommunen der bremser en ellers posetiv procces ...

jeg håber at de snart finder en løsning for det ville sgi da være bitteret at miste et oplagt job pga noget så dumt som at kommunen ikke kan finde ud af at kommunikere ..

Hvis du ikke vil kontakte borgmesteren så kunne du også skrive til din sagsbehandler og bede om navnet på den fleksjobkonsulent og selv sende en mail til vedkommen, det lyder lidt utroligt at din sagsbehandler ikke kan få fat i nogen der er jo også en afdelingsleder så spørgsmålet er om ikke din sagsbehandler glemmer det også bare slynger noget ud, så husk at få det på skrift
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:35   #9
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Min sagsbehandler kender ikke navnet på flekskonsulenten og det gør jobkonsulenten heller ikke. Jeg ville selv ringe til vedkommende, men det kunne de ikke hjælpe med. Min sagsbehandler skrev han arbejdede på sagen og jeg ville få svar hurtigst muligt, men vi har meget forskelligt syn på hvad hurtigt er. Jeg tror jeg sender ham en mail igen. Det mindste han kan gøre er at sende de skide papirer så jeg har dem, skulle den flekskonsulent dukke op.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:52   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvetand Se meddelelser
Jeg har rykket for det 3 gange i sidste uge.
Sagsbehandlers forklaring er at han ikke kan komme i kontakt med dem i jobafklaring.
Det var godt nogen dårlige undskyldninger, de har her....
Jeg husker, at det var min jobkonsulent, det ordnede papirerne... hmmm måske er det forskelligt fra sted til sted....
Håber du får svar snart... Godt du prøver!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension