K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 22:04   #51
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg får satme jesme også ondt et vist sted når jeg ser sådanne klip i nyhederne og så til og med også ser et askebæger fyldt med smøger. Jeg var selv ryger for 16 år siden i 10 år og kender til afhængigheden, men man er dælme for naiv hvis man stiller op i nyhederne med et sådant rådighedsbeløb.

I øvrigt er der rigtigt mange, der "siger", at man altid kan få et job i Netto, mon det er rigtigt? Jeg søger jo ikke selv, men de siger jo at der ikke er nogle jobs. Kender en med mand, barn og hest, hun kan heller ikke "finde" noget. Er det bare fordomme eller?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:08   #52
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg får satme jesme også ondt et vist sted når jeg ser sådanne klip i nyhederne og så til og med også ser et askebæger fyldt med smøger. Jeg var selv ryger for 16 år siden i 10 år og kender til afhængigheden, men man er dælme for naiv hvis man stiller op i nyhederne med et sådant rådighedsbeløb.

I øvrigt er der rigtigt mange, der "siger", at man altid kan få et job i Netto, mon det er rigtigt? Jeg søger jo ikke selv, men de siger jo at der ikke er nogle jobs. Kender en med mand, barn og hest, hun kan heller ikke "finde" noget. Er det bare fordomme eller?
altså enten er hun ikke helt ok -- eller får hun noget for at gøre det -- ?
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:09   #53
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ved det ikke ellers må hun med i Luksusfælden næste gang, Ferrari eller ej

Vi må se hvad Helle T siger i sin nytårs tale d. 1 januar, hun skulle komme med nogle udtalelser om kh. reformen, mon der er nogle her der ved noget??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:13   #54
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Klip fra chatten med Tania og jbo i dag:

http://www.bt.dk/politik/joachim-b.-...arbejdende-til

Læs chatten her:

http://www.bt.dk/danmark/saadan-gik-...achim-b.-olsen
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 22:40   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er jo ingen tvivl om at politikkerne udenfor regering vil gøre deres til at purre spin omkring disse diskussioner, så tror "bare" at vi skal holde vores herinde, for det er måske også her "de" vil kigge....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:04   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha nu er BT's hjemmeside gået ned....

Set på Google plus...under Dansk Politik under Fora...

Citat:
Artiklen indeholder så forøvrigt den faktuelle fejl at friplads er indregnet i indtægter, men ikke i udgifter. Det gør hendes månedlige indkomst 3500 højere end den egentlig er.
Kilde: https://plus.google.com/u/0/10869868...qmfguRH?cfem=1
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:15   #57
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvornår tror I at de er klar til at beskære vores kontanthjælp ?

Når det at blive gennemført i første halvår ?
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 09:34   #58
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
@helenekr

NEJ!! Det slår ikke min verden itu, det eneste jeg siger er at jeg syntes ikke man kan være bekendt at klage jeg syntes det er fantastisk at man kan få SÅ mange (i mine øjne) penge.
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 11:22   #59
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mig bekendt, klager Tania for så vidt heller ikke...

Udgangsspørgsmålet er, om kh'en er for høj? Det finder de så (igen) et skævt eksempel på og manipulerer lidt med tallene, så det kan forarge - og i sidste ende skabe en hetz og et ønske i befolkningen om nedsættelse af kh'en.

Det er skræmmende, at politik kan være sådan, og at det kan flytte fokus på den måde... Som det ser ud nu, har blå lejer åbenbart delt kh-grupperne op mellem sig og angriber så hver deres gruppe: Venstre er efter de samboende, at der skal indføres gensidig forsørgerpligt der også. Og LA er efter de enlige forsørgere, at deres rådighedsbeløb skal ned...

Når man læser rundt op i kommentarer og debatter på nettet, er det gennemgående, at Tanias tal forarger - men det glæder mig, at rigtigt mange har gennemskuet, at tallene ikke kan bruges, og at jbo/LA får svar på tiltale!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 11:34   #60
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
@helenekr

NEJ!! Det slår ikke min verden itu, det eneste jeg siger er at jeg syntes ikke man kan være bekendt at klage jeg syntes det er fantastisk at man kan få SÅ mange (i mine øjne) penge.
Jeg må vel være enig med Nyrup.. et samfund skal ses på hvordan det behandler dets svageste, så lad os afskaffe alle de ydelser. Det rammer lige direkte tilbage i fjæset på middelklassen når de ikke længere selv har snuden nede i kassen og det afdragsfrie lån løber ud. Det giver også lavere boligpriser, og en lavere avance til virksomhederne, hvor sidstnævnte dog bliver kompenceret ved det lavere omkostningsniveau. Så de bliver holdt skadesløse.

Men jeg er jo også konservativ, og enig med Merkel http://www.information.dk/321055 men ikke på grund af finansieringen, den kunne man sagtens finde ved at få fat i alle spekulationsformuerne hvilket der så ikke er politisk vilje til da de nok selv har fingrene for dybt nede i kagedåsen, men bare fordi jeg ikke gider høre på den blævrende middelklasse og dens græshoppementalitet samt alle hattedamerne der mener man skal være taknemmelig, krybende og behandles som en tigger for noget man selv har betalt til over skatten.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 29-12-2012 kl. 11:40.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension