K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2013, 00:11   #1
klaus boje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: sjæland
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 7
Styrke: 11
klaus boje er ny på vejen
rehabiliteringsskema/-"-forløb

hej k10.
skal til møde på kommunen på tirsdag og udfylde rehabiliteringsskema og nu har jeg har læst at det kan tage mellem 1 til 5 år at behandle.

mit spørgsmål er:

hvor længe tog jeres behandling og må men fortage sig noget andet end at sidde på sofaen.


hilsen Klaus boje
__________________
paradise is a state of mind
klaus boje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 03:50   #2
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
Louise-Lotus er ny på vejen
jeg har fået et år, fra jeg blev indstillet til jeg fik det gik der 4 uger, jeg har fået lov og tage 10kl på det år.
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 08:41   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De 1-5 år er et ressourceforløb, og det betyder at kommunen forventer du kommer tættere på arbejdsmarkedet, gennem forskellige aktive tilbud indenfor de områder du har behov for.
Der er mulighed for tilbud indenfor arbejdsmarked- sundhed- social- eller sundhedsområdet.

Selve skemaet tager kun et par uger, en måned at behandle, og derefter skal du til rehabiliteringsteam, som vurderer om du skal i ressourceforløb, eller hvad der skal ske.
De skal give besked umiddelbart efter mødet.
Men inden det kommer så langt skal skemaet udfyldes og læ265 udfyldes.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 15:56   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Fra jeg fik udfyldt rehabiliteringsplanens indledende del og til møde med rehabiliteringsteam gik der ca. 2 uger

Samme dag som mødet var afholdt fik jeg besked at jeg var godkendt til fleksjob og dagen efter modtog jeg det skriftligt - så det kan gå hurtigt
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 22:20   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Udfyldte mit over ret lang tid da jeg blev ret syg ved møderne.....
Så det tog over 1 år før jeg blev indkaldt til mødet....

Og de havde nedgraderet mit til tværfagligt team, selvom der stod det var til Rehabiliterings team og jeg udfyldte det skema der.......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 08:59   #6
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Kære Dancer/Gitte.
Først tillykke med fleksjobbet.Må jeg spørge hvor i landet du bor.Du var heldig med så kort sagsbehandling.Jeg skal selv til Rehabmøde sidst i denne måned, hvor jeg så håber at få lige så hurtigt svar som dig.Det jeg kan frygte er ellers et ressourceforløb, skønt jeg er 55 og 100% afklaret, eller hvis de peger på førtidspension, hvor landg tid de så kan sylte mig før svar, jeg har lige læst om hovedstadens lange ventetid.Det er længe når man ingen indtægt.PS.Har du job? har.http://www.k10.dk/images/smilies/eek.gif
Mange hilsner Syrenen
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 11:06   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
Kære Dancer/Gitte.
Først tillykke med fleksjobbet.Må jeg spørge hvor i landet du bor.Du var heldig med så kort sagsbehandling.Jeg skal selv til Rehabmøde sidst i denne måned, hvor jeg så håber at få lige så hurtigt svar som dig.Det jeg kan frygte er ellers et ressourceforløb, skønt jeg er 55 og 100% afklaret, eller hvis de peger på førtidspension, hvor landg tid de så kan sylte mig før svar, jeg har lige læst om hovedstadens lange ventetid.Det er længe når man ingen indtægt.PS.Har du job? har.http://www.k10.dk/images/smilies/eek.gif
Mange hilsner Syrenen
Hvad mener du med hovedstadens længe ventetid ?

Jeg har fået oplyst at der er to ugers ventetid til rehabiliteringsteam, og derefter to uger til en pension er endelig godkedt.
Det er hvad sagsbehandleren selv har erfaret holder.

Så lige på det område er der åbenbart styr på tingene... men jeg har også en sag som kommer til at glide lige igennem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 19:29   #8
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Hej nøgne tær jeg læste her på siden avisen. Dk hvor over 200 personer syltes med FP i Københavns kommune. Tror du at hvis de siger førtidspension til mig på rehabilitering. Møde at der kun går 2 uger og så får jeg penge igen??? Kommunen har lov til at sylte beslutningen i 13 uger!! Venlig hilsen syrenen.
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 20:58   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Min sagsbehandler siger at hvis de klokke klart siger pension til rehabiliterigsteammødet, på har københavns kommune indtil videre ikke haft til vanetæt sylte folk op til de 13 uger.
Det er jo sikkert anderledes hvis der er tvivl, men så vil der jo guder allerfleste tilfælde blive henvist til ressourceforløb istedt, og så har det jo ligesom ikke relevans hvor lang sagsbehandling der er for pensionsindstillingen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Arbejdsprøvning" versus "aktivt forløb" Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 2 30-11-2012 09:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Befordringsgodtgørelse til forløb hos "anden aktør" og ved arbejdspraktik? Tino Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 03-12-2008 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension