K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2007, 15:42   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Firma laver R-profil for 3000 kr.

Sakset fra udmærkede LA...nu oprettes der firmaer der laver R-profiler for 3000 kr...Det er ulovligt da en R-profil skal laves I samarbejde med en sagsbehandler helst en SOCIALRÅDGIVER ...din sagsbehandler på kommunen !!!

http://www.danskressourceprofil.dk/

tilfælde af, der ønskes eller er brug for attester eller udtalelser fra anden side, lægelige eller andet, vil jeg, om muligt, sørge for, at disse er indhentede og vedlagt profilen, når den leveres til kommunen
Flere private virksomheder annoncerer med at de udarbejder ressourceprofiler. Retstilstanden er således, at afgørelser som hvilede på ressourceprofiler, som ikke er udarbejdet af en sagsbehandler i kommunen, ikke kan bruges for afgørelser om pension, fleksjob eller revalidering.

En kær LAer er meddelt fra sin sagabehandler, at vedkommen selv må udarbejde sin ressourceprofil. Mere vil komme på LAs hjemmeside om ulovlige ressourceprofiler.

Ups det bliver spændende...

Sidst redigeret af Stella; 14-10-2007 kl. 15:49. Årsag: ny overskrift...hehehe
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 17:35   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Man kan sige meget om ressourceprofiler, arbejdsprøvninger, fleksjob og ftp. Men én ting er sikkert. Alt deres bureaukrati og behov for endeløs dokumentation har skabt et meget stort marked, hvor private tjener massevis af penge!
Se bare Reva, Contra, AS3 Employment og alle de andre udbydere rundt omkring i landet! Se, det ér der råd til! Bvadr.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 18:06   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
men det her er ren forretning og ingen Reva eller noget Contra...

Priser

Standardpris for udarbejdelse af en fuld ressourceprofil Kr. 3.000,-

Prisen inkluderer udarbejdelse af profilen ifølge de 12 punkter/elementer fuldstændig og leveret i både digital og papirform.

Der pålægges IKKE kørselstillæg ved opgaver indenfor Københavns kommune.
Ved opgaver udenfor Københavns kommune aftales nærmere ved bestilling.

Ved særlige ønsker, eller del-profiler gives individuelt pristilbud.

Rabat

Prisaftaler kan forhandles ved bestilling af flere profiler på samme ordre.



Alle priser er eksklusiv moms.

Kontakt mig på nedenstående adresse for pristilbud.

det er jo ren profit...og hvad skal de efterhånden selv lave på kommunen ?

Måske man skulle lave et job der som flekser...heheheh næ spøg til side ...det lyder da vildt...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 18:32   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
resourceprofil

Tja ikke fordi en kommunalt udarbejdet resourceprofil er nogen garanti for et godt stykke håndværk.

Tænker også lidt - set i bakspejlet - sagsbehandleren låste felterne inden jeg godkendte. Fakta blev at jeg IKKE kunne få mine kommentarer indarbejdet (For hun var sandelig ikke ansat som sekretær), men fik mine kommentarer vedhæftet resourceprofilen som bilag til sidst.

Hun undrede sig meget over at jeg kunne have 3 siders rettelser, hvilket jeg jo måtte medgive hende - det var utroligt den var så fuld af fejl!!!!!

På med hat og briller det er showtime
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 21:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Husk lige det her alle sammen hvis og så frem at nogen skulle bede jer om at smutte til en privat aktør for udarbejdelse af en ressourceprofil


Afgørelse:
Ankestyrelsen ophævede den trufne afgørelse og hjemviste sagen til kommunen med henblik på udarbejdelse af en ressourceprofil i samarbejde mellem sagsbehandleren i kommunen og lønmodtageren.

Ankestyrelsen henviste til, at afgørelse om førtidspension efter pensionslovens § 19 og § 6 i bekendtgørelsen om social pension træffes på grundlag af en ressourceprofil.

Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.

Da dette ikke var sket, led ressourceprofilen af sådanne mangler, at den ikke kunne bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.

Kommunens og det sociale nævns afgørelser var derfor ugyldige, og lønmodtageren var fortsat berettiget til dagpenge.


Hele afgørelsen ligger her http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...+sagsbehandler

jeg har hørt fra en sagsbehandler at de gerne må sende det ud af huset hvis og så frem de selv skriver under, men hvis man følger loven så står der


arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8)

§1 nr2) sikre, at borgeren får mulighed for at spille en aktiv rolle i sagsbehandlingen og at bidrage til sagens oplysning gennem dialog med sagsbehandleren

§ 6. Som redskab til og ramme for en beskrivelse og vurdering af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer i forhold til at kunne indgå i jobfunktioner på arbejdsmarkedet udarbejdes en ressourceprofil.

Stk. 2. Ressourceprofilen består af følgende elementer:

1) Uddannelse.

2) Arbejdsmarkedserfaring.

3) Interesser.

4) Sociale kompetencer, herunder konfliktberedskab.

5) Omstillingsevne.

6) Indlæringsevne, herunder intelligens.

7) Arbejdsrelevante ønsker.

8) Præstationsforventninger.

9) Arbejdsidentitet.

10) Bolig og økonomi.

11) Sociale netværk.

12) Helbred.

Stk. 3. I beskrivelsen og vurderingen af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer kan der efter en individuel vurdering indgå andre arbejdsmarkedsrelevante forhold.

Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.



Vurdering af arbejdsevnen m.v.

§ 8. Kommunen vurderer borgerens arbejdsevne på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen, jf. §§ 6-7. Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer omsættes til konkrete jobfunktioner, der skal findes i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Ved bedømmelsen af arbejdsevnen må kommunen ikke tage hensyn til eventuelle strukturproblemer på arbejdsmarkedet.




Afgørelse:
Ankestyrelsen ophævede den trufne afgørelse og hjemviste sagen til kommunen med henblik på udarbejdelse af en ressourceprofil i samarbejde mellem sagsbehandleren i kommunen og lønmodtageren.

Ankestyrelsen henviste til, at afgørelse om førtidspension efter pensionslovens § 19 og § 6 i bekendtgørelsen om social pension træffes på grundlag af en ressourceprofil.

Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.

Da dette ikke var sket, led ressourceprofilen af sådanne mangler, at den ikke kunne bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.

Kommunens og det sociale nævns afgørelser var derfor ugyldige, og lønmodtageren var fortsat berettiget til dagpenge.


for alt hvad jeg kan læse så er det stadig kommunen der har opgaven med ressourceprofiler stadig væk og den lov jeg har kopieret er opdateret i 07

det kan være vi skal have et nyt ordsprog, ikke har du talt med dit barn i dag, men i stedet for

HAR DU FÅET OPDATERET DIN RESSOURCEPROFIL I DAG

jeg vil skrive til de merkonomer der har det her fantastiske tilbud og høre dem om hvorvidt de er under en anden lovgivning end jeg er .....

sætter det på når det er skrevet .....
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 22:12   #6
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jeg har tilsyneladende ikke lov at slette et indlæg der ikke er besvaret !
derfor ser det sådan ud - undskyld !

Sidst redigeret af tuxon; 14-10-2007 kl. 22:28.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 23:23   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon nej vi kan ikke selv slette indlæg

Men vi kan altid skrive til webmaster hvis vi får lavet noget bøv og få ham til at slette det , og ellers kan vi redigere i indlæggene som du har gjort
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 23:54   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces.

Hvis ressourceprofilen ikke er udarbejdet af sagsbehandleren, lider den af sådanne mangler, at den ikke kan bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at udarbejdelse af ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.
Dette er sakset fra samme side som Hejdien henviser til....

Ergo....kan man ikke få private firmaer eller andre til at lave ressourceprofilen....

Der er kun en der kan lave den....og det er sagsbehandleren.....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 00:09   #9
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Heidien - webmaster.

Det kan jeg da godt acceptere - men - hvorfor ikke som i andre forums, hvor man kan slette, indtil der er besvarelser ?
Ved godt at det ikke hører hjemme her, men nu var skaden sket !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 00:15   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hov...glemte helt at svare dig tuxon....sorry

Vi har haft et par dårlige eksempler....på brugere der når de ikke vil være med på K10 mere....ja så går de ind og sletter alt de har skrevet....og det ødelægger hele siden og meningen i trådene....

Derfor jeg har lavet det så man kun kan redigere i sit indlæg i ca en time efter man har lavet det og at man ikke kan slette det....

Jeg ved godt at det kan være skide irriterende for brugerne....men det er den eneste måde man kan bevare trådene så de er til at forstå...

Har man noget man vil have redigeret eller slettet...så er man velkommen til at henvende sig til mig om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension