K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2007, 00:28   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
lægeoplysninger

Hej Alle.

Har sag med Hillerød Kommune.
Været 4år syg, sidste 2år på kontanthjælp.
var med i TV2 nyhederne sidste år i forbindelse med udgivelsen af ELLEN RYE bog om arbejdsprøvninger.
har tilkendt merydelse. Måtte sidste år 1 maj, tage plader af nødvendig bil, idet jeg ikke har råd til vægtafgift+ forsikring, på kontanthjælp.
Læge skriver 24.4.06 om kørselsproblemer, jeg har laver nyansøgning 20.4.06. har haft alle instanser inden over, uden resultat, kommunen har fortsat ikke truffet afgørelse.dertil hjemvidst træningssag, ligget ubehandlet siden 2.11.06.
Ombudsmand er inde i sagen og undersøger sagsforløbet.(siden 4sep.06)
Men..
Fortsat forsøger man at undtage lægelige dokumenter. laver diagnoser om. Tager dele af speciallægererklæringer ud, og vupti, så har vi statusattest. Dog uden diagnoser, uden forklaringer mv.
Funktionsbeskrivelsen forsøges også undladt.
Vil prøve at skrive til vores kære Claus HF, nu han ser på problemet med kommunens behandlingstider.

Slutteligt; hvis nogen kender/har en lavtsiddende Scheuermann, som jeg har, høre jeg meget gerne fra jer, da det er umuligt at finde lægeligt fagstof, på denne lidelse. Desværre kun beskrevet som krumning i ryg, og ikke som ligeudretning.
(har dog lægeerklæring på den)
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 10:51   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Heh Pia

fandt disse links http://www.sundhedsguiden.dk/article...19&article=202

http://www.sportnetdoc.dk/injury/10-15.htm

og en Forening hvor der også er et forum, håber der er noget af dette du kan bruge http://www.skoliose.dk/index.htm
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 20:22   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki med fare for at lyde uviden

Har Skoliose og Scheuermann noget med hinanden at gøre Peacock jeg spørger fordi du lægger link til begge dele

og Pia jeg har en søn med Scheuermann han er 20 år, og fik det konstateret som 15 årig , med det resultat at hans valgte uddannelse røg på gulvet, (han skulle være kok) vi fik at vide at han nu skulle bruge sit hoved i stedet for sin fysik , hans karakter var mildest talt elendige (han er også ordblind) så søgte vi om at få ham på efterskole og vi fik friplads til ham, da vi så flyttede til en ny kommune inde i skoleåret fik vi besked på af den anden kommune at de ikke ville betale for hans efterskole han kunne gå i den lokale skole og så indrog de hans friplads, da vi prøvede at fortælle dem om det smarte i at han tog en boglig uddannelse nu frem for at ødelægge sit helbred endnu mere i et ufaglært job fik vi beskenden at han kunne jo bare få en revalidering når han blev ældre og hans ryg var mere beskadiget
det skal lige siges at det ikke kun var det boglige han havde problemer med han havede haft et enormt hårdt år lige inden hans sygdom blev opdaget og den gamle kommune mente at han ville have godt af psykisk at komme væk og få hele nye input og oplevelser og få alle sine problemer på afstand..

Men i den nye kommunen kunne kun kriminalitet eller dårligt fungerede socialt unge komme på efterskolen og den kategori kunne han ikke gå under, selv om han da lige tilbød at gå ned og lave et røveri

Og så er det man sidder og tænker ja det er sq langsigtede planer lad os endelig give ham mange år i revalidering på samfundets regning , frem for en efterskole til 19.000 kr ..

for slet ikke at nævne alle de smerter som der kunne komme til hvis han var uheldig

vi var selv flekser både min kæreste og jeg, med fire sammenbragte børn og på kontanthjælp, så der var ikke rigtig mulighed for at få skrabet de penge sammen, nå men det lykkedes med familie og venners hjælp og et meget skrabet år ...

Det er det længste år i mit liv, men godt givet ud (min søn blev student i sommers er nu hos netto i et sabbat år og starter til sommer på seminariet)

men logikken i det den kan jeg sq godt nok ikke se (hov et side spring )
  Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 20:51   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg ligger lige et link om målgrupperne til Dansk Skoliose Forening

http://www.skoliose.dk/index.htm

det kunne jo være at du kunne komme i kontakt med andre der fejler det samme som dig i forumet , godt nok der det Scheuermann i brystdelen de skriver om http://www.skoliose.dk/index.htm
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 05-10-2007 kl. 21:03.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 20:59   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
Tak for dine link, Peacock. Har gemt alle tre.
men desværre er det svært at få mere at vide, fagligt, end at den ligeudrettet lænd giver større problemer. Jeg håber fortsat at der kunne dukke noget mere op.

Heidien. Jeg kan ikke se hvilken form for scheuermann din søn har. men det bedste han kan gøre for sit helbred, er at træne og træne. han skal finde en træningsform han kan tåle og træne HVER DAG. musklerne er det der skal støtte den svage ryg,og forhindre udfald, diskusprolaps oa.
Hvis han er rundrygget er svømning rigtig godt.
jeg har selv ridetrænnet siden 21års alderen, da jeg kom fri af kosettet.Kan ikke tåle svømning pga min lavtsiddende scheuermann. Har iøvrigt prøvet alt, men kun ridetræning virker.
Desværre skyldes min nuværrende situation, at jeg nedsatte træningen i 3 uger, og desværre fik diskusprolaps, som igen har udløst en inflamatorisk gigtlidelse i ryg også.
Det kunne være skedt alligevel med risikoen ved mindre muskler, bliver større.
men i alle årene frem til 38års alderen har jeg passet fuldtidsjob som socpæd, ekstrajob, samt sprunget på distrektsplan.
Så det gælder altså om at tage træningen alvorligt, så kan man meget.
Tillykke med sønnen og huen. Og god vind til ham fremover.
ps I kan altid spørge om råd og vejledning vedr scheuermann, idet jeg ved meget om det.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 21:06   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det var også hvad jeg kunne læse mig frem til at i lænden er noget rigtigt L...
men mærkelig man ikke kan finde mere om dette
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2007, 21:15   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, jeg er helt uforstående overfor at netop den udgave der giver de støreste problemer er så dårligt belyst, det virker helt absurt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 14:31   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Heidien...sheuerman og skoliose er to vidt forskellige diagnoser, man kan have en af diagnoserne, og man kan have dem begge....sheuerman er kileformede ryghvirvler normalt er de kasseformede, og man kan have en eller flere....der er flest drenge der har den diagnose, men den kan også ramme piger....i gamle dage når en ung mand var på session, blev han kasseret som soldat hvis der var 3 eller flere af ryghvirvlerne der var ramt, man skønnede at ryggen simpelthen var for svag til fysisk anstrengelse....uanset graden af en sheuerman, så har man en svag ryg og bør derfor ikke have fysisk hårdt arbejde, nogle har smerter og andre har ikke.

Skoliose er selve rygraden, som bøjer i større eller mindre grad til en af siderne, er skoliosen S-formet, er det som regel rotationsskoliose, og man føler at man snart bliver vredet til den ene side, snart til den anden...i meget slemme og grimme tilfælde er operation en mulighed....ved en skolioseoperation lægger man en metalstav i ryggen, dels for at rette ryggen op, og dels for at forhindre at ryggen vil bøje i fremtiden....også ved skoliose gælder det, at graden af smerter og gener er individuel....og man bør bestemt ikke så meget som tænke på hårdt fysisk arbejde.

Men når man er ung og dum, og føler at man trods en svag ryg alligevel magter et halvhårdt fabriksarbejde, så risikere man meget let andre skader i ryggen, det er ikke usædvanligt at folk med de diagnoser, hvis ikke de passer på i tide, også kommer til at lide af svære lændeskader, eller svær slidgigt i hele ryggen. Mange rygmennesker udvikler p.g.a smerter næsten konstant, også diagnosen ledsagende fibromyalgi....altså fibromyalgi udløst p.g.a ryggener og smerter.

Jeg håber du kan bruge min forklaring til noget, og pas godt på din søn.

Desværre ville jeg ikke høre da jeg var ung...på trods af skoliose og sheuerman, så buldrede jeg videre med livet og hårdt arbejde, med den konsekvens at p.g.a lændeskader, svær slidgigt, kroniske smerter, ledsagende fibromyalgi så er jeg nødt til daglig medicin og rollator for bare at kunne gå ud af min dør.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2007, 22:41   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ingrid.

Scheuermann, findes i tre udgaver. Dels som krumning i brystdel, dels som ligeudret midt ryg eller i lænd. Jeg har den desværre i lænd.
Men jeg har trænet siden 21års-alderen hvor jeg kom ud af kosettet, HVER dag, hvilket er meget vigtigt. For at støtte den svage ryg.
Det var 3ugers nedgang i træning, der udløste diskusprolaps, og efterfølgene gigtlidelse.
Surt. Men for sent at ændre. Dog kunne det være skedt alligevel, men risikoen blev desværre større ved nedgang i muskelmasse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2007, 09:45   #10
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Pia, jeg ved godt at der findes forskellige former for scheuerman, men fælles er, at det er hvirvlerne der er ramt og det er hvirvlerne der ændrer sig, men da hvirvlerne sidder i/på rygsøjlen også, og hvis det er den øverste del der er ramt, så får man mere eller mindre krum eller rund ryg....i meget svære tilfælde kan man i dag operere.

Jeg gik ikke i detaljer, jeg forsøgte at forklare forskellen mellem en scheuerman og en skoliose, men da Heidiens søn også har scheuerman, vil jeg prøve at uddybe bedre.

Sygdommen kaldes tit på dansk for ungdomsrundryg. Den højtsiddende sidder i reglen midt på rygsøjlens brystdel og gør ryggen krum eller rund her, mens den lavtsiddende sidder på overgangen mellem brystrygsøjlen og lændehvirvelsøjlen. Sygdommen udvikler sig i barn/ungdommen p.g.a vækstforstyrrelser i randlisten på rygsøjlens hvirvler. Der kommer pletvis afkalkning og svind og/eller sammenfald af væv. Sygdommen heler op med kiledannelse af de ramte områder efter nogle år, men efterlader en unormal krumning af rygsøjlen i stedet.

Jeg føler med dig, for jeg kan se, at også du har fået andre lidelser i ryggen...selv om det alligevel kunne ske, uden at man har scheuerman og/eller skoliose...så er det meget vigtigt at man gør alt for at passe på sin ryg.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ressource +lægeoplysninger blme Alt det andet 7 01-09-2011 23:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension