K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2007, 23:53   #11
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
Talking rent magtmisbrug...JA HELE VEJEN,selv i Sociale Nævn

Hej Benny
Men helt ærgeligt...HVORFOR skal det OVERSÆTTES...det læger skriver på PERFEKT DANSK,meget forståeligt SElV til en IKKE EKSPERT
Mine læger er selv OVERLÆGE_PSYKIATER på Rigshospitalet.den anden er søvnforsker-PROFESSOR !!!

Hvorfor vil kommunen IKKE spare på det område,lægekonsulentens løn er på 60.000,-kr om måneden...
hilsen
M
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 00:45   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
I min sag fik jeg MEDHOLD i ANDEN OMGANG fra lægekonsulenten....MEN så kommet ENDNU en "EKSPERT" : nemligt SOCIALCHEFEN,som afviste min ansøgning, og modsagde DIREKTE mine lægerudalelse!

Hvad mener I om det?
lionesse

ret mig lige hvis jeg tager fejl , men er det ikke sådan at det din socialchef har gjort er at sige at du ikke skal indstilles til pension ?

for det er ikke afslag på pension det er afslag på at indtsille til pension , ikke at det gør det mere i orden, det er en latterlig måde at køre tingene på , altså at man i din kommune ikke lader sagsbehandleren om at bestemme hvem der skal indstilles men at det er en social chef der gør det , jeg fatter ikke meget af det og mener heller ikke at det kan være helt i overenstemmelse med loven , at en mand kan sidde og fortælle hvilke borger der må indstilles og hvem der ikke må , og som jeg har forstået det så er det også sådan at han har det afgørende ord om hvem der bevilliges pension og hvem der ikke gør, det vil sige at hvis han siger , ja den er god nok indstil vedkommen til pension , så vil personen så godt som sikkert få en pension og sige han nej ja så kan man være så ganske sikker på et afslag ....

det må tangere magt misbrug ...

men som tidligere sagt til dig , så er der ingen der kan forhindre dig i at søge en §17 og dermed kunne klage over et evt afslag ...

et afslag på en pension er jo hvis man har søgt en reel pension enten efter §17 eller 18 og har fået afslag og derefter skal anke , som jeg forstår din sag så har socialchefen sagt nej til at du indstilles til en pension ...

er der noget jeg har misforstået ??
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 00:50   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du siger noget, Hejdien.

Der skal i så fald være en BEGRUNDELSE for, hvorfor man ikke vil indstille til pension.

Der skal jo i alle andre afgørelser være en begrundelse med paragraf osv. osv., som man så kan anke.

Så man kan ikke bare give afslag UDEN begrundelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 10:58   #14
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lionesse Se meddelelser
Hej Benny
Men helt ærgeligt...HVORFOR skal det OVERSÆTTES...det læger skriver på PERFEKT DANSK,meget forståeligt SElV til en IKKE EKSPERT
Mine læger er selv OVERLÆGE_PSYKIATER på Rigshospitalet.den anden er søvnforsker-PROFESSOR !!!

Hvorfor vil kommunen IKKE spare på det område,lægekonsulentens løn er på 60.000,-kr om måneden...
hilsen
M

Undskyld, at jeg ikke formulerede mig fyldestgørende!

En lægekonsulent skal "kun oversætte - uforståelige lægetermer/oplysninger - til sagsbehandler.


Det er komplet GAK GAK, at poste penge i en lægekonsulent, når det "ifølge reglerne" i sidste ende er kommunerne der skal tage beslutningerne!

Kommunerne burde i stedet betale den oplysningsgivende læge 500 -1000 kroner ekstra for, at definere de uforståelige lægeoplysninger til letforståeligt dansk, og mange penge ville være sparet. Og så følge dem!

PS: Men så mangler lægekonsulenten som kommunens medarbejder (firmaets mand) i udførelsen af sit magtmisbrug af kommunens egne borgere?

Benny-G.dk
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 12:16   #15
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg bliver pludselig i tvivl... må en lægekonsulent lave en vurdering ud fra de faktiske oplysninger i en sag??
Altså hvor han udtaler hvorvidt borgeren kan varetage et arbejde på normale vilkår eller ej???
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 13:20   #16
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ved ikke

Ifølge den lægekonsulent, der var tilknyttet Reva, ( Holbæk) var hans rolle Neutral!!!
Han ville alene udtale sig på baggrund af,: arbejdsprøvningen og samtalerne med Revakonsulenter samt oplysninger fra arbejdsprøvningsstedet!

Tak for kaffe!! Jeg endte dog med en positiv udtalelse fra den såkaldte " neutrale" !!
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 14:09   #17
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Er det overhovedet lovligt, at lægekonsulenten "oversætter" om behandlingsmuigheder er udtømt eller ikke.

"Min" kommunes lægekonsulent har gjort dette to gange i min sag. Iøvrigt drejet 180 grader. Første gang var alle behandlingsmuligheder udtømt. Senere var de ikke.

Har i alt dette ikke formået at få mine skiftende sagsbehandlere til at få en uddybende forklaring fra pågældende lægekonsulent.

Har fået skriftligt bekræftigelse fra en sagsbehandler om, at sagen var sat til fornyet udtalelse (nov. -06) hvilket jo viste sig at være løgn.

Randi
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog Kirsten Lyngberg jeromaka Alt det andet 12 14-07-2013 19:27
Professor: Minister overdriver fleksjobløn Webmaster K10 Nyheder 0 02-07-2012 23:30
lægekonsulenter !1 amb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-06-2011 04:55
Kirsten Lyhne -skriver blok østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 5 04-04-2011 10:35
spg. om lægekonsulenter Dorthemusen Alt det andet 9 27-01-2009 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension