K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2007, 01:00   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Unhappy Minus på lønsedlen????

Jeg troede, ikke jeg kunne blive mere sort af alle de ulovligheder, der bliver begået, som er så rigeligt dokumenteret her, i samfundet og i min egen sag, men jo, jeg er nu gået TOTALT I SORT, da jeg læste det her.

FØR havde jeg indtryk af, at kommunen skulle HJÆLPE borgere med problemer, IKKE STJÆLE FRA DEM!!!!!

Nu er alt håb om en bare nogenlunde rimelig sagsbehandling i det offentlige da vist ude.

Læs her, om nogen kan stikke det her:

Citat:
EVNESVAGE BETALER FOR AT ARBEJDE

Mange evnesvage får en regning i stedet
for en løncheck for deres arbejde. En
undersøgelse fra Landsforeningen LEV
viser, at 500 af de 8.400 personer, som
arbejder på beskyttede værksteder, har
minus på lønsedlen, fordi kommunen
trækker deres transportudgifter fra
.

Og det selvom kommunen højst må trække
50 pct. af nettolønnen til transport.

Formanden for LEV, Sytter Kristensen,
kalder det forkasteligt.

- At der ikke er nogen, der sætter
spørgsmålstegn ved, at der står minus
på lønsedlen. Ja, jeg ved ikke, hvordan
jeg skal give udtryk for min
forargelse, siger hun til Nyhedsavisen.
Kilde: DR tekst-tv.

Det er ubærligt - hæsligt - UFATTELIGT!!!

Hvad f... er det for et samfund efterhånden?
PENGE, PENGE, PENGE... UDEN MEDMENNESKELIGHED!!!!
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 05:58   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza

Ja, den studsede jeg også over. Nu kan det da snart ikke blive værre! Kaste sig over og snyde de allersvageste i samfundet. Sådan er det blevet i DK, hvornår mon det stopper?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 08:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Unhappy

Det bliver værre og værre, jo mere man hører om sagen.

De får 4-5 kroner i timen og har IKKE fået reguleret deres løn i årevis.
(gad vide, hvad fortjenesten er for alle de blomster eller stoleben, de kan nå at producere, hvis man sammenligner med lønmodtagere, som IKKE er udviklingshæmmede.)

Mon ikke de kan producere værdier for mere end 37 timer x 5 kr. pr. uge?!

Der har siddet en, der står for lønudbetaling, som IKKE har UNDRET sig.

Der har siddet en chef, som HELLER IKKE har UNDRET sig.

Der er REVISORER, der IKKE har UNDRET sig.

Og det på TRODS AF, at det er foregået HVER MÅNED i MINDST 5 ÅR i 500 sager.

Dvs., at det er overset i 12x5x500 sager = 30.000 posteringer i de kommunale regnskaber er blevet OVERSET!!!!!

De eneste, der IKKE UNDRER sig, er BORGERNE, som har uberettiget tilllid til kommunerne.

Hvad med ord- og talblinde?

Hvad med borgere, der ikke er gode til dansk?

Hvad med hjerneskadede?

Hvad med psykisk syge?


Gad vide, om det er de SAMME KOMMUNER, som der oftest er problemer med her på siden.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 11:34   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt om loven om "Beskyttet arbejde"

Citat:
Aflønning

Beskyttet beskæftigelse er et socialt tilbud, og hovedforsørgelsesgrundlaget for personer i beskyttet beskæftigelse vil som oftest være social pension.

Aflønningen i beskyttet beskæftigelse sker i videst mulig omfang efter indsats og efter en arbejdsvurdering i det enkelte tilfælde. Hvis en person på grund af betydelig nedsat funktionsevne kun kan yde en meget beskeden indsats, kan der fastsættes en arbejdsdusør, der skal være på mindst fem procent af den mindste overenskomstmæssige timeløn på det pågældende arbejds*om*råde.
Gad vide, OM der overhovedet er nogen, der får mere end en "arbejdsdusør", som jo svarer til cirka 5 kroner i timen. Ikke ifølge LEV.

Citat:
Personer, der ikke modtager førtidspension, aflønnes med den mindste over*enskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelses*om*rå*de eller med den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde.
ØH... Hvordan kan det lade sig gøre?


Citat:
Befordringsudgifter til beskyttet beskæftigelse

Personer, der udfører lønnet arbejde i beskyttet beskæftigelse, afholder selv udgiften til daglig befordring til og fra virksomheden, inden for en afstand af 10 km fra virksomheden. Nødvendige befordringsudgifter (den billigste mulighed) derudover afholdes af amtskommunen/kommunen.

JAMEN... HVIS de KUN får "arbejdsdusør" på 5 kroner i timen, så er det jo IKKE lønnet arbejde, og så skal de SLET IKKE BETALE TRANSPORT, ifølge min fortolkning.

Men uanset hvad, så kan det højst svare til "lokaltransport-pris", og IKKE mere.



http://www.social.dk/ministeriets_om...0-6cd79b4407da
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-10-2007 kl. 11:36. Årsag: indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 11:42   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, hvad Etisk Råd ville sige, hvis de læste historierne her på k10.

Historierne på k10 kunne trænge til et nærmere gennemsyn.

Citat:
Rådet består af 17 medlemmer, som er en blanding af fagfolk og lægfolk på området.
9 medlemmer udpeges af Folketingets udvalg vedr. Det Etiske Råd. Disse personer må ikke være medlem af Folketinget, en kommunalbestyrelse eller et amtsråd. 4 medlemmer udpeges af indenrigs- og sundhedsministeren, 1 medlem udpeges af miljøministeren, 1 medlem udpeges af ministeren for fødevarer, landbrug og fiskeri, 1 medlem udpeges af ministeren for videnskab, teknologi og udvikling, 1 medlem udpeges af økonomi- og erhvervsministeren.
Loven om Det Etiske Råd siger desuden, at der skal være ligelig fordeling af mænd og kvinder.
Medlemmer og formand beskikkes for 3 år ad gangen. Genbeskikkelse kan ske én gang.

Rådets medlemmer er:

Peder Agger - professor, cand.scient.
Jon Andersen - kommitteret, cand. jur.
Klavs Birkholm - radiojournalist
Niels Jørgen Cappelørn - direktør, dr.theol.h.c.
Elisabeth Dons Christensen - biskop
Gunna Christiansen - professor, dr. med.
Karen Gausland - afdelingsleder, cand. jur.
Ole J. Hartling, (Formand) - overlæge, dr.med.
Thomas G. Jensen - professor, dr.med.
Rikke Bagger Jørgensen - seniorforsker
Klemens Kappel - lektor, ph.d.
Morten Kvist - cand.teol., valgmenighedspræst
Anne Skare Nielsen - direktør, cand. scient. pol.
Anette Roepstorff Nissen - uddannelsesleder
Anne-Marie Skov - kommunikationsdirektør
Kit Louise Strand - grafisk designer
Peter Øhrstrøm - professor, dr. scient.

http://www.etiskraad.dk/sw155.asp
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 12:01   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Vogteren skriver også om det på denne blog...det sker mange steder...over hele landet... det har været sådan i mange år...det er simpelthen noget svineri...firmaer får lavet ting på steder som væresteder og Askovgården f.eks...
der har de psykisk syge der arbejder og får ca 8 kr i timen...huset får selvfølgelig meget mere til sig selv...men psykisk syge førtidspensionisten får ca 8 kr for at lave fabriksarbejde.

http://blog.tv2.dk/v_for_vogter/entry154024.html
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 13:34   #7
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja jeg læste lige om det i avisen, sikke noget svineri. Hvad pokker er det der sker, når man udnytter de svageste? At man kan være det bekendt, det fatter jeg ikke.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 14:58   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hvordan Kan Så Mange Mennesker Overse 30.000 Ulovligheder????
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2007, 15:07   #9
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Fordi ingen tør at sige noget, ingen tør blande sig, før nu altså....
Stikker hovedet i busken ligesom en struds, når der sker noget uretfærdigt, det er de offfentlige mestre i...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 01:15   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunerne har måske glemt den INDIVIDUELLE VURDERING og i stedet BUNKEBESKÆFTIGET dem, som vi andre også kender det.

Citat:
Aflønning

Beskyttet beskæftigelse er et socialt tilbud, og hovedforsørgelsesgrundlaget for personer i beskyttet beskæftigelse vil som oftest være social pension.

Aflønningen i beskyttet beskæftigelse sker i videst mulig omfang efter indsats og efter en arbejdsvurdering i det enkelte tilfælde. Hvis en person på grund af betydelig nedsat funktionsevne kun kan yde en meget beskeden indsats, kan der fastsættes en arbejdsdusør, der skal være på mindst fem procent af den mindste overenskomstmæssige timeløn på det pågældende arbejds*om*råde.
Befordringsudgifter til beskyttet beskæftigelse

Personer, der udfører lønnet arbejde i beskyttet beskæftigelse, afholder selv udgiften til daglig befordring til og fra virksomheden, inden for en afstand af 10 km fra virksomheden. Nødvendige befordringsudgifter (den billigste mulighed) derudover afholdes af amtskommunen/kommunen.


Dvs. der er FORSKEL på, om de får LØN eller DUSØR.

Men alligevel påstår KL følgende:

Citat:
Kommunerne overholder loven vedr. aflønning af brugere i beskyttet beskæftigelse
Udmeldinger om, at kommunerne bryder loven, når de opkræver betaling for transport af brugere til beskyttede værksteder, har ikke hold i gældende regler.

Sådan lyder svaret fra KL efter kritik fra Landsforeningen LEV.

- Kommunerne bryder ikke loven, når de opkræver udgifter til transporten af den aflønning, som brugere af de beskyttede værksteder modtager. Derfor er der ikke grundlag for, at kommunerne skal tilbagebetale de penge, som er trukket over årene, siger Tove Larsen, formand for KL’s Social- og Sundhedsudvalg
http://www.kl.dk/ncms.aspx?id=479936...9-72a0054cafa1
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension - lønsedlen fåes hvor? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-01-2012 21:00
DSB - fra plus 7 til minus 12 på ingen tid nocturne Politik og Samfund 1 29-11-2011 19:38
søgte om førtidspension og de fatter minus ? Heeman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-07-2010 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension