K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2012, 10:19   #1
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Møde med SB vedr. sygedagpengestop.

Hej alle sammen.

Håber nogle kan hjælpe mig med et hurtigt svar.

Er kaldt til møde imorgen da der er udsigt til sygedagpengestop 1 januar.

Jeg har altid haft en socialrådgiver med fra min fagforening når jeg har været til møde med min sb.
Men nu er socialrådgiveren fra fagforeningen syg resten af ugen.

Har jeg krav på at have socialrådgiveren med til mødet hos min sb?
Socialrådgiveren sagde til mig for 2 uger siden at blev jeg kaldt til møde hos min sb, så skulle hun med, for hun frygter at min sb vil udnytte at fagforeningen ikke er med.
Hvad gør jeg nu? kan jeg skrive en mail til min sb at min bisidder er syg, og derfor skal mødet rykkes?
Venter på et opkald fra min fagforening nu her, men vælger også lige at spørge herinde på k10.

Håber nogle kan give mig et hurtigt råd.

På forhånd tak.

kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 10:31   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kid2.

På baggrund af din socialrådgiver udtalelse bør du straks ringe i dag og få rykket mødet til næste uge, hvor socialrådgiver fra fagforening kan være med som bisidder.

Iflg. forvaltningenlovens § 8 har du ret til at have en bisidder med:

Citat:
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 10:46   #3
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Gunvor.

Tak for dit svar. Istedet for at ringe vil jeg skrive en mail til min sb. Så har jeg det på skrift, hvis min sb forlanger at jeg skal komme uden bisidder, for så kan jeg vil gå videre til hendes leder?

Hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 11:35   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg vil forsøge, at få sagsbehandleren til, at flytte mødet til en anden dato, men vær obs på, at du IKKE har krav på, at få mødet flyttet når det er bisidderen der er forhindret, ( fik jeg fortalt af en sb )men du kan jo selv blive syg og blive nødsaget til, at udsætte...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 11:46   #5
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej supersus.

Ja tænkte nok et eller andet sted at jeg ikke har krav på at få mødet flyttet. Har skrevet til min sb og venter på svar. Vil min sb stadig have det møde imorgen, så skriver jeg en mail til hendes leder, og så må vi se hvad hun svarer.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 12:34   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan fagforeningen ikke stille en anden lige så kompetent bisidder til rådighed for dig?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges vedr. ændring af dato til møde sidst i december 2012 mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 03-03-2013 22:08
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
varslingsregler vedr. sygedagpengestop engager Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 14-09-2011 08:16
møde vedr.fremtidige muligh.-hjælp ønskes! frk.lykke Alt det andet 15 27-11-2009 04:24
sidste møde vedr paragraf 100 ville lige fortælle at- pjuske Alt det andet 6 30-01-2009 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension