K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2011, 19:14   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg er på kontanthjælp og mit barn bliver 18

jeg er på kontanthjælp og mit barn bliver 18 år, er der nogen som kan fortælle mig hvad der sker nu hvor jeg jo i teorien ikke mere er forsørger?

eller er jeg? det bliver helt uoverskueligt med økonomien for han bliver boende hjemme til han bliver færdig med sin skole næste år.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 19:23   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
når barnet fylder 18 erh an myndig dermed har du ikke forsørgerpligt over ham mere så får du forsøger taksk så vil du miste den
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 19:31   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan ikke få tillæg som enlig forsørger eller børnetilskud mere, men hvis han studerer kan du søge uddannelsesbidrag fra faderen. Det kan ikke udlægges af kommunen, men de vil gerne inddrive det for dig.

Du får kontanthjælpssats som enlig uden forsørgerpligt.

Det skal søges gennem statsforvaltningen.

Din boligsikring påvirkes, idet du mister din forsørgerstatus, så du kan ikke få for et barn på adressen mere, og dit barns indtægt tæller med i husstandsindkomsten.

Så den kan sagtens blive alvorligt påvirket.

Du kan så prøve at søge en §34 måske.

Til gengæld er dit barn ansvarlig for at være med til at forsørge sig selv, og betale til det som hjemmeboende..

Han kan så søge su som hjemmeboende hvis uddannelsen er su-berettiget.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 20:16   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det ser slemt ud- så vil jeg have under 500 kr pr måned i rådighedsbeløb.
han kan få su fra nytår, jeg har lige lavet en tilpasning til nye tider- med flytning til mindre lejlighed osv.det er ikke simpelthen ikke mere som der kan nedskæres på
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 20:20   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du må kæmpe for at få en afklaring.... hvis du får førtidspension, vil du kunne få mere i boligsikring som enlig, samt et større rådighedsbeløb..

Hvis du får fleks, vil du kunne få en normal indtægt igen...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 20:38   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg hænge i limbo mens anker og klager behandles jeg håber på en afgørelse mens jeg stadig er
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 21:48   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare husk, at hans SU påvirker din boligsikring yderligere (i negativ retning).
Jeg har selv lige haft bøvlet og må så sandelig give ordsproget ret i, at små børn er små problemer, og store børn giver store problemer.................

Her blev enden at han måtte flytte hjem hos sin Onkel, og jeg måtte skrive en længere smørrer om at han skulle have SU for udeboende, grundet min egen elendighed som førtidspensionist uden muligheder for at forsørge ham, og at hans hjemmeboende sats IKKE kunne dække det hul hans økonomi lavede i MIN økonomi - det accepterede de Gudskelov da!

Bare kedeligt at man næsten skal fordrive sit barn fra hjemmet, for at kunne overleve økonomisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 23:22   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
måske du skulle prøve at søge legater. de skal være skattefrie ifølge ligningsloven paragraf syv (§ 7, nr. 22)
så modregnes de ikke i din kontanthjælp i op til 10.000 pr fond.

man kan låne legathåndbogen på biblioteket. Der er fx legater til syge kvinder og enlige svært stillede og fattige kvinder osv. Eller søge om hjælp i den lokale kirke.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 17:26   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg mailede til ydelsesservice og har hurtigt fået et godt svar:-)

Indtil videre ser beregningen således ud. Det kommer dog an på om din søn tjener penge, for hvis han tjener mere end niveauet på en udeboende SU skal han medtages i beregningen af den særlige støtte, der så vil bortfalde, eller ihvertfald falde drastisk.



Beløbstype kontanthjælp

Antal dage ud af mulige dage (31/31)

Kontanthjælp ej forsørger 10.044,00

Indtægter til fradrag 0,00

Beskæftigelsestillæg 0,00

Godtgørelse 0,00

ATP -90,00

Skat -2.209,00

Særlig støtte § 34 2.445,88

Nettoydelse i alt 10.190,88 ”
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 11:28   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du må kæmpe for at få en afklaring.... hvis du får førtidspension, vil du kunne få mere i boligsikring som enlig, samt et større rådighedsbeløb..

Hvis du får fleks, vil du kunne få en normal indtægt igen...
jeg vil lige rette dig her.. jeg er selv FP og jeg har været nød til at smide mine børn ud i egen bolig.. for boligsikring kan man ikke få med hjemmeboende børn.. de bliver pålagt at skrive under på at de er medforsørger af hustanden.. og når det er sket er kassen lukket..

jeg har så lagt sag an mod den regl. men intet hørt. for grunden er at jeg ser et hul. for på tros af at de skal pålægges at skrive under på at de er medforsøger så har vi hver i sær buget. jeg har ikke adgang til deres indtægt og vi har hver i sær et rådighedsbeløb at skulle overleve af. men inden for deres regler ses der ikke på de unges udgifter. og det har kostet os et overforbrug på 1500- 2000 kr om måneden. i 2 år..

så om man er pensionist eller bistandsmodtager så er det et lukket land at få hjælp når de unge bor hjemme..

vil så sige at nu hvor han er i udd så har han mulighed for ungdoms bolig og mit råd er at få fat i sådan en i en fart.. så kan man bedre hjælpe økonomisk end at side og drukne i udgifter med ham som medforsøger . for det er hverken et liv for ham eller dig..
som jeg kan tale om med stor erfaring.. vi har haft rigtig mange sammenstød for de havde intet til dem selv så de kunne deltage i det sociale liv i 2 år
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver erstatning modregnet sygedagpenge/kontanthjælp? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 47 26-06-2013 20:58
ang kontanthjælp og nu snart et barn.. Leduce Alt det andet 13 10-03-2011 10:43
bliver sat på kontanthjælp efter arbejdsprøvning kirsten01 Alt det andet 26 31-03-2010 12:32
Husstands indkomst når barn bliver 18 Cezam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-02-2009 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension