K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 22:29   #71
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
1000 tak til Jer begge, blev så glad for dit svar Ricky.. Min sagsbehandler har skrevet hele 3 sider, netop for at modargumentere blandt andet mit sidste afklaringsforløb.. og Ricky, tror det er det hun henviser til mht arbejdsidentitet, da de beskriver : " Hun ved hvordan hun skal begå sig blandt andre"

Men her kommer lidt flere uddrag fra min SB.vurdering, hvor hun erkærer sig uenig:

" Vejleder på Kompetencecenter Vejle vurderer at pgl. har gode sociale kompetencer. Samtidig beskriver vejleder at hun , uanset den beskrevne dårlige stemning på arbejdspladsen,gennem praktikforløbet, at hun primært arbejder alene med praktiske opgaver, og at hun trives med eleven, som er hendes nærmeste kollega.- og ikke mindst at Michéle har noget lettere ved at være i praktikken end på holdundervisningen.
Ut. er således uenig i at pgl. har "gode sociale kompetencer", og vurderer at hun netop har de skånehensyn hun har pga nedenstående diagnoser, og derfor IKKE har "gode sociale kompetencer"

Jeg vurderer endvidere , at pgl. har været meget motiveret for at deltage og præsteret/presset sig selv i den trods alt korte praktikperiode, hvilket dog samtidig har betydet, at hun har præsteret i en grad som sandsynligvis ikke er udtryk for hendes reelle funktionsrelaterede arbejdsevne i en længerevarende arb.prøvning. Dette har tidligere praktikker også vist. Sidst skal præciseres at pgl. har en efterfølgende depressiv reaktion efter forløbet i arb.prøvningen, og der har været nye forværringer i forbindelse med fysisk sygdom.

Psykiatrisk lægekonsulent vurderer allerede i 2009, at pgl.s arbejdsrelaterede funktionsniveau vurderes som svært nedsat. I vurderingen fra 2011 er lægekonsulenten enig i at der igennem de sidste par år har været store svingninger i hendes tilstand, hvor der er tale om større eller mindre funktionstab. Endvidere vurderer lægekonsulenten at der ikke kan peges på behandling der kan bedre hendes tilstand varigt. Og han vurderer også at det er yderst usikkert, om pgl. på sigt vil kunne klare et støttet arb. op til 10 timer ugentligt, da hendes tilstand er "stabilt svingende"..
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:33   #72
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
1000 tak til Jer begge, blev så glad for dit svar Ricky.. Min sagsbehandler har skrevet hele 3 sider, netop for at modargumentere blandt andet mit sidste afklaringsforløb.. og Ricky, tror det er det hun henviser til mht arbejdsidentitet, da de beskriver : " Hun ved hvordan hun skal begå sig blandt andre"

Men her kommer lidt flere uddrag fra min SB.vurdering, hvor hun erkærer sig uenig:

" Vejleder på Kompetencecenter Vejle vurderer at pgl. har gode sociale kompetencer. Samtidig beskriver vejleder at hun , uanset den beskrevne dårlige stemning på arbejdspladsen,gennem praktikforløbet, at hun primært arbejder alene med praktiske opgaver, og at hun trives med eleven, som er hendes nærmeste kollega.- og ikke mindst at Michéle har noget lettere ved at være i praktikken end på holdundervisningen.
Ut. er således uenig i at pgl. har "gode sociale kompetencer", og vurderer at hun netop har de skånehensyn hun har pga nedenstående diagnoser, og derfor IKKE har "gode sociale kompetencer"

Jeg vurderer endvidere , at pgl. har været meget motiveret for at deltage og præsteret/presset sig selv i den trods alt korte praktikperiode, hvilket dog samtidig har betydet, at hun har præsteret i en grad som sandsynligvis ikke er udtryk for hendes reelle funktionsrelaterede arbejdsevne i en længerevarende arb.prøvning. Dette har tidligere praktikker også vist. Sidst skal præciseres at pgl. har en efterfølgende depressiv reaktion efter forløbet i arb.prøvningen, og der har været nye forværringer i forbindelse med fysisk sygdom.

Psykiatrisk lægekonsulent vurderer allerede i 2009, at pgl.s arbejdsrelaterede funktionsniveau vurderes som svært nedsat. I vurderingen fra 2011 er lægekonsulenten enig i at der igennem de sidste par år har været store svingninger i hendes tilstand, hvor der er tale om større eller mindre funktionstab. Endvidere vurderer lægekonsulenten at der ikke kan peges på behandling der kan bedre hendes tilstand varigt. Og han vurderer også at det er yderst usikkert, om pgl. på sigt vil kunne klare et støttet arb. op til 10 timer ugentligt, da hendes tilstand er "stabilt svingende"..

Med fare for at gentage mig selv... Den er rigtig god


Men husk nu, vi hører til tider meget groteske sager herinde, så lidt koldt vand i blodet inden du belåner førtidspensionen... HIHIHIHI

Det skal nok gå...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:45   #73
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Tak Min sagsbehandler sagde også at nu måtte vi bare krydse fingre Hun har virkelig gjort et kæmpe stykke arbejde, derfor hun blev forsinket. Men næste torsdag kommer den for, det er vildt spændende. Og bliver det et afslag, bliver der anket, det sagde min SB også. Tak til dig <3
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:49   #74
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Synes også, at det lover godt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 08:40   #75
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja for søren - vil også mene at du der har haft en god sagsbehandler, der har la et et godt stykke arbejde :-)
Bliver da helt nervøs for min egen indstilling som skal igennem først i januar....:-)
Held og lykke
Heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 19:08   #76
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Tak - ja håber det har været al ventetiden værd. Og håber de lytter lige så meget til min SB´vurdering, som lægekonsulentens.. lægekonsulentens er ikke HELT så god som hendes, desværre.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:38   #77
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
JUBBIEEE...... - blev tilkendt FP i dag, med tilbagevirkende kraft er SÅ glad og lettet. Min sagsbehandler sagde det var en formandsbeslutning, hvad vil det sige??
Tusind tak Ricky og alle I andre for Jeres kæmpe støtte <3
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 19:42   #78
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
JUBBIEEE...... - blev tilkendt FP i dag, med tilbagevirkende kraft er SÅ glad og lettet. Min sagsbehandler sagde det var en formandsbeslutning, hvad vil det sige??
Tusind tak Ricky og alle I andre for Jeres kæmpe støtte <3
Så er det kun formanden fornævnet der skal beslutte sig... Det bruges når det haster eller er helt åbenlyst

Tillykke
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 05:32   #79
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Tusind tak
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 10:00   #80
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension