K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 22:45   #51
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ja, det er bl.a. det at de punkter som ikke dækker selve lægens oplysninger er til...
Tak - må prøve at finde overskuddet til at få skrevet, og i det hele taget nærlæst profilen.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:47   #52
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du selv har et eller andet skriftligt fra psyk kan du også lægge det ved sagen.

Held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:53   #53
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du selv har et eller andet skriftligt fra psyk kan du også lægge det ved sagen.

Held og lykke.
Tak - ja jeg kan selvfølgelig gå på Sundhed.dk, og printe det fra psyk. ud. Tak for tippet
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 07:53   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nu husker jeg ikke lige hvordan du har søgt pension, men du kan altid selv tilføje nye oplysninger.

Ved en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag må sb ikke indhente nye oplysninger, hun må gøre rp'en færdig, og nix andet.

Men du må komme med nye oplysninger lige til det øjeblik sagen ryger til pensionsnævnet/dem der træffer den endelige beslutning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 18:49   #55
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu husker jeg ikke lige hvordan du har søgt pension, men du kan altid selv tilføje nye oplysninger.

Ved en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag må sb ikke indhente nye oplysninger, hun må gøre rp'en færdig, og nix andet.

Men du må komme med nye oplysninger lige til det øjeblik sagen ryger til pensionsnævnet/dem der træffer den endelige beslutning.
Det er en paragraf 17 ja. - jeg synes min ressourceprofilen er temmelig 'tynd', eftersom der var 20 års journalrapporter osv fra læge og psyk. Er det normalt at RP kun er på 14 sider?? Så er lidt bekymret for om den er mangelfuld.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 18:58   #56
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tænker lidt at kommunen smider gamle papir ud efter 5 år

kommer nok aldrig til at forstå nogen kan gå i 20 år
synes mine 3 år har været lange nok
min RP bliver snart opdateret og det sidste punktum i min sag bliver sat

held og lykke med din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 19:08   #57
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tænker lidt at kommunen smider gamle papir ud efter 5 år

kommer nok aldrig til at forstå nogen kan gå i 20 år
synes mine 3 år har været lange nok
min RP bliver snart opdateret og det sidste punktum i min sag bliver sat

held og lykke med din sag
Tusind tak, jeg har brug for held! - og i lige måde med din sag! - det er ulidelidt det her...
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 19:08   #58
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ved en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag må sb ikke indhente nye oplysninger, hun må gøre rp'en færdig, og nix andet.
...er oplyst om fornylig, at der godt må indhentes ny statusattest, hvilket jeg også mener at kunne huske Andersine85, her på K10, har været inde på (vistnok med principafgørelse fra Ankestyrelsen)...

...oplysningen stammer fra ny SB...

...det formuleres i ansøgningskemaet på en "§ 17 på foreliggende", at der ikke skal udføres yderligere lægeundersøgelser og statusattest involverer netop ikke undersøgelser.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 20:14   #59
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...er oplyst om fornylig, at der godt må indhentes ny statusattest, hvilket jeg også mener at kunne huske Andersine85, her på K10, har været inde på (vistnok med principafgørelse fra Ankestyrelsen)...

...oplysningen stammer fra ny SB...

...det formuleres i ansøgningskemaet på en "§ 17 på foreliggende", at der ikke skal udføres yderligere lægeundersøgelser og statusattest involverer netop ikke undersøgelser.
Det er principielt korrekt Carmen, men det er jo kommunen som vurderer om det de har er nok...

Til Story:
Ja, 14 sider kan være fyldestgørende nok i en ressourceprofil, det handler jo om indholdet Og det er jo ikke sikkert at en information for 14 3/4 år siden er relevant mere...

Men når det så er sagt, så skal den jo vurdere på det som er relevant lige nu, og for fremtiden, hvad er der af eventuelle ressourcer, og er der barrierer som er større end ressourcerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:36   #60
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er principielt korrekt Carmen, men det er jo kommunen som vurderer om det de har er nok...

Til Story:
Ja, 14 sider kan være fyldestgørende nok i en ressourceprofil, det handler jo om indholdet Og det er jo ikke sikkert at en information for 14 3/4 år siden er relevant mere...

Men når det så er sagt, så skal den jo vurdere på det som er relevant lige nu, og for fremtiden, hvad er der af eventuelle ressourcer, og er der barrierer som er større end ressourcerne...
Ricky.. Alt hvad jeg har været beskæftiget med siden 1987 er med, dvs alle de udd. Osv jeg er startet på, men har måttet afslutte pga det psykiske. Derudover alle arb. Prøvninger, hvor jeg også har måttet afslutte angst.
- jeg tør slet ikke tro på den går igennem.. Men det villle være lykken hvis den gjorde, efter kontanthjælp siden 1987!
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension