K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 15:45   #41
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Lægekonsulenten:Resume af sygehistorie: Der henvises primært til det tidligere notat fra sept.2009. Her blev det konkluderet, at der var tale om en kvinde, der stort set aldrig har været ude i ordinært arbejde, og siden 1990 været på kontanthjælp, på baggrund af psykiatrisk problemstilling, omhandlende generaliseret angst, social angst, agorafobi, depression og OCD.

Vurdering/Konklusion:
Der er gået halvandet år, siden sidste vurdering, hvor hendes psykiske tilstand har været præget af flere perioder med en forværring af de affektive og anxiøse symptomer. Det funktionsafklarende forløb så ud til kort at bedre hendes tilstand, med en efterfølgende depressiv reaktion, og der har været nye forværringer i forbindelse med fysisk sygdom. Konklusionen efter afklaringsforløbet var, at hun var i stand til at arb. 10 timer ugentligt i et meget trygt miljø med få kollegaer at skulle forholde sig til, og med overskuelige opgaver som hun kunne magte.

Ud fra denne vurdering skulle det være muligt at efterkomme de psykiske skånehensyn, men det er dog vigtigt at bringe i erindring, at hun ikke tidligere har været i væsentlig ordinær beskæftigelse, og hun har slet ikke været det indenfor de sidste 21 år.
Samtidig beskriver de sidste par år, at der fortsat er store svingninger i hendes tilstand, så vurderingen bygger på et "øjebliksbillede", og ikke på en længerevarende stabil periode.

Prognosen er således stadig yderst usikker, idet forløbet viser, at tilstanden er meget ustabil, hvor der er tale om større eller mindre funktionstab. Formentlig er hun ikke aktuelt i stand til at være i beskæftigelse eller deltage i funktionsafklarende tilbud, men det må en frisk statusattest fra psyk. afd. beskrive nærmere.

Der er intet i sagsakterne der dokumenterer at det kan forventes, at hun på noget tidspunkt vil kunne bestride ordinært arbejde, uden at hun har ganske omfattende skånehensyn, og det er yderst usikkert om hun på sigt vil kunne klare et sådant arbejde, da tilstanden er "stabilt svingende".

Det er heller ikke muligt at pege på behandling, der kan bedre hendes tilstand varigt. Men såfremt forløbet ved psyk.afd. ikke har vist noget markant nyt, så kan det ikke udelukkes at hun i et meget trygt miljø kan honorere op til 10 timers arb. I forhold til skånehensyn er der behov for, at hun har veltilrettelagte arb.opgaver uden tidspres og behov for, at hun selv skal prioritere opgaverne, ligesåvel som hun ikke bør have ret meget ansvar.

Hun har brug for at være i et miljø med en støttende og bekræftende arbejdsgiver og med meget få kollegaer. Disse anbefalinger forudsætter, at en ny vurdering fra psyk. kan bekræfte, at hun atter er kommet i en mere stabil fase, så det kan bekræftes at hun er i besiddelse af en restfunktionsevne.
Hvis jeg som sagsbehandler skulle reagere på ovenstående ville jeg gøre sådan her nu:

1: Indhente status fra din psyk.
2: Vurdere på denne, evt. sammen med sociallægen igen
3: Indkalde dig til samtale


hvis status fra psyk så fortæller at der ikke er forandringer, eller måske endda forværringer i tilstanden, ville jeg indstille dig til en § 18 førtidspension... Slut Bum!

MEN, hvis status fortæller at det går fremad, peget det (desværre) på fleksjob med massive skånehensyn.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 16:16   #42
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej og tak. Det går ikke fremad, tværtimod, men min sagsbehandler mente der igen går for lang tid, hvis der skal indhentes flere papirer. Hun sagde det blev hendes udfordring at overbevise dem, til teammødet i dag, at der er et bestemt mønster, og at jeg aldrig har kunnet magte arb. Prøvninger mere end meget få mdr. Men jeg kan godt se lægekonsulenten skriver lidt 'tvetydigt'. Jeg kan ikke se min sagsbehandlers vurdering, betyder det den ikke er skrevet endnu?
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 16:32   #43
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Hej og tak. Det går ikke fremad, tværtimod, men min sagsbehandler mente der igen går for lang tid, hvis der skal indhentes flere papirer. Hun sagde det blev hendes udfordring at overbevise dem, til teammødet i dag, at der er et bestemt mønster, og at jeg aldrig har kunnet magte arb. Prøvninger mere end meget få mdr. Men jeg kan godt se lægekonsulenten skriver lidt 'tvetydigt'. Jeg kan ikke se min sagsbehandlers vurdering, betyder det den ikke er skrevet endnu?
Det lyder som en ok sagsbehandler du har.

Ja, det kan godt betyde at den ikke er skrevet endnu. måske skal hun have lidt input fra kollegerne
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 17:32   #44
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej Ricky.
- ja, hun bad mig også om at bruge de næste dage, før mødet torsdag, at skrive mangler/fejl osv i ressourceprofilen. Det eneste jeg ikke kunne rette i, er lægekonsulentens faglige vurdering. Men alle andre faktiske oplysninger, kunne jeg tilføje/rette i.
- jeg vil lige opdatere herinde på torsdag efter mødet. Tak for hjælpen
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:15   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Helt enig med Ricky.

Derudover synes jeg, at lægekonsulenten er meget sober, og klar, i sin udtalelse.

Det ser ud som om, at du har både sb og lk på din side, men lk er nødt til, at være ærlig omkring den manglende status fra psyk.

Held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:29   #46
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej og tak

Men hvad mener du med det sidste du skriver mht. Psykolog?
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:34   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Hej og tak

Men hvad mener du med det sidste du skriver mht. Psykolog?
Mig?

Lægekonsulenten (lk) skriver, at der mangler en ny status fra psyk i din sag, det er h*n jo nødt til, at være ærlig omkring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:36   #48
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Hej og tak

Men hvad mener du med det sidste du skriver mht. Psykolog?

Se evt. mit indlæg igen her: http://www.k10.dk/showpost.php?p=192976&postcount=41
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:39   #49
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mig?

Lægekonsulenten (lk) skriver, at der mangler en ny status fra psyk i din sag, det er h*n jo nødt til, at være ærlig omkring.
Ja, rigtig nok.. Men det er jo pga jeg søgte en paragraf 17, og min sagsb. sagde at så blev der ikke indhentet flere papirer. - men kan jeg selv tilføje lidt til ressourceprofilen, om hvordan det er gået det sidste halve år?
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:42   #50
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Ja, rigtig nok.. Men det er jo pga jeg søgte en paragraf 17, og min sagsb. sagde at så blev der ikke indhentet flere papirer. - men kan jeg selv tilføje lidt til ressourceprofilen, om hvordan det er gået det sidste halve år?
Ja, det er bl.a. det at de punkter som ikke dækker selve lægens oplysninger er til...

Medmindre det er MEGET akut, skal alle punkter i en ressourceprofil udfyldes, også til en pensionsansøgning på det foreliggende grundlag

Jeg har indsendt pensions ansøgninger med kun et punkt udfyldt, de lægelige oplysninger, men der taler vi også om terminal patienter, og der fik de pensionen på 4 timer...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension