K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2010, 11:22   #21
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Jeg tror ikke din svigerinde har helt ret, med mindre hun betaler et højt beløb til en ratepension, som vil give fradrag i hendes indtægt.

Prøv at se hvordan fradrag i pension beregnes i eksempel 2 på denne side: http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

Hvis manden tjener 135 kr i timen burde det give en årsindtægt på ca. 260.000. Hvis man indsætter disse tal i skemaet, burde hun få en nedsættelse på ca. 18.100 om året eller ca. 1500 om måneden.
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 12:45   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Dit spørgsmål om hvor meget du må arbejde og regulering af fp, synes jeg er fint besvaret.

MEN du skal lige vide at kommunen kan frakende dig selve førtidspensionen, altså din ret til i det hele taget at modtage pension !!!

Der er ikke faste regler om beløb mv. (jeg har ihvertfald ikke, trods mange førsog kunne få noget at vide)
Blot har kommunnen fortalt mig at Ja de kan frakende mig min pension, så det bedste jeg kan håbe på er at de ikke gør det, lovgivningen giver intet svar på det !!

Så pas på
Der er beløb på hvor meget du må tjene om året som førtidspensionist det er rigtigt at der ikke er timeantal på men beløb det er der altså ...

Det ville du også kunne have fundet herinde hvis du havde søgt men lægger det lige engang til så du kan se det med lov og det hele ...

i denne tråd kan du finde alle de informationer du skal bruge tror jeg også regler og links http://www.k10.dk/showthread.php?t=5119 du må tjene op til 62000 uden at det modregnes hvis man er gift er det mindre men det kan alt sammen læses ud af de link der er i tråden og ellers kan man læse eksempler på udregning her https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark2
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 22:58   #23
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af udn Se meddelelser
på nye regler må man have MAX 12 timer ugentligt, og tjene 9000,- årligt før skat, før de begynder og se på pensionen igen. men det er jo slet slet ik aktuelt for mit vedkommende, men måske en god viden for andre.
Jeg tænker lidt om ikke de 9000 er pr måned, det passer ca. med 105.000 kr om året? Jeg synes det er langt ude, hvis det er pr år, hvad hvis man kan noget som nogen vil give 200 kr for i timen, så er det 45 timer/år, mindre end én time om ugen? eller med 100 kr i timen, under 2 timer pr uge??

Jeg véd det ikke, synes bare det er langt ude.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Førtidspension §17 eller §18 efter 2013 regler mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-04-2013 14:22
FTP, efter de nye regler AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2009 23:38
Førtidspension efter nye regler og uddannelse/kursus Jomfruen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 07-10-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension