K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 09:21   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg vil tilslutte mig de fleste andre her i tråden og tvivle på det er et realistisk projekt...

Forstår heller ikke hvorfor du er kommet på pension da du jo ser ud til at være fejlplaceret... du ville have haft meget større muligheder på fleksjob... for så kunne du trække på jobcentrets hjælp til at finde noget du kunne klare...

Men stadig som pensionist burde du jo i disse tider hvor man snakker så meget om at pensionister skal ud og arbejde kunne få hjælp på jobcentret... og det vil helt sikkert være det bedste at få dem med indover... for det har ikke noget med de penge du tjener om du er berettiget til stadig at modtage pension... det drejer sig om det antal timer din arbejdsevne er på...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 12:50   #12
udn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
udn er ny på vejen
hej igen. jeg tror der er en misforståelse her i svarene på min tråd, men det er min egen skyld, jeg fik det formuleret forkert. sorry. det var min datter der ville have åbent 5 dage ugentligt 3 timer dagligt, ikke mig som sku stå der. jeg kan kun ekspedere ik andet, og kun ca et par timer engang imellem, måske et par gange ugentligt. Meningen var at jeg ku være der når jeg kunne, men sammen med min datter, og når jeg så var der, kunne jeg jo måske tjene 50,- pr time, for at have lidt og gøre med.
ps. min pension er pga lammelser vedr slagtilfælde.

Sidst redigeret af udn; 07-10-2010 kl. 12:55.
udn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 14:59   #13
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej igen udn.

Så tror jeg helt sikkert, det er en god idé for dig. Måske kan du få det som et som skånejob?

Hvis det bliver aktuelt, kan du kontakte kommunen og spørge ind til regler for skånejob. Så kan din datter måske også få lidt i tilskud til din løn.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 19:01   #14
udn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
udn er ny på vejen
hej igen.
nå men nu er det undersøgt på kommunen. på nye regler må man have MAX 12 timer ugentligt, og tjene 9000,- årligt før skat, før de begynder og se på pensionen igen. men det er jo slet slet ik aktuelt for mit vedkommende, men måske en god viden for andre.

Sidst redigeret af udn; 07-10-2010 kl. 19:04.
udn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 19:28   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af udn Se meddelelser
hej igen.
nå men nu er det undersøgt på kommunen. på nye regler må man have MAX 12 timer ugentligt, og tjene 9000,- årligt før skat, før de begynder og se på pensionen igen. men det er jo slet slet ik aktuelt for mit vedkommende, men måske en god viden for andre.
Få det skriftligt for der findes ingen faste regler med timeantal eller indkomst ved arbejde... det er noget kommunen er fri til at skønne i hvert enkelt tilfælde.. og det skøn kan være helt forskelligt fra kommune til kommune... og det kan være at inden for den enkelte kommune bruges forskellige retningslinier... så det er farligt at basere sit liv på en mundtlig udtalelse...


Tilføjelse:
9000 kr. årligt lyder da som et ret lavt tal... og er lidt forbavset over de sætter tal på for der findes ingen regler om indkomst andet end de fradrag for indkomst på 30% udover nedre grænsebeløb
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 07-10-2010 kl. 19:31. Årsag: Tilføjelse
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 11:00   #16
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Er det ikke 105.000 kr man må tjene om året?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 12:42   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Er det ikke 105.000 kr man må tjene om året?
For ikke lige at blande tingene sammen i en stor forvirring...

Det vi har oppe i emnet her er hvornår en pension evt skal tages op til nyvurdering... og hvad der evt kan udløse en nyvurdering af pensionen...
Altså hvis man kan arbejde et vist antal timer om ugen/måneden og så det overraskende at det ser ud til en kommune har sat et indkomstbeløb på ved arbejde...

I øjeblikket tror jeg ikke der nyvurderes særlig mange pensioner... men det kunne jo være at der kommer stramninger i de nye ting der kommer på bordet...

Går ud fra hopper at det beløb du slynger ud har noget med at gøre med en grænse for hvornår der skal begyndes et træk i pensionen...eller har du oplysninger ang beløb for arbejdsindkomst der kunne føre til en nyvurdering ??


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 19:09   #18
udn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
udn er ny på vejen
hej igen.
de 105.000 er efter de gamle regler min veninde er på dem, MEN de er også lavet om, godt og vel 50.000 er det nu. hun har forretning på nettet, hun må ik tjene mere så gør de indhug i hendes pension. det var min sagsbehandler som nævnte beløbet ca 9000, før de trækker i pensionen eller vil revurdere pensionen. ( kan mon forsørge sig selv?) nordjyllands kommune. time antallet var sat efter et eventuelt muligt flex job, hvi man ku arbejde mere end 12 timer ugentligt, derunder gjorde de intet.
udn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 19:54   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I min kommune (Københavns kommune) har de samme udgangspunkt mht til de 12 ugentlige timer. Ligger skånejobbet under de 12 timer gør de ikke mere.
Men da de ikke kan give mig en henvisning til hverken lovgivning eller andet relevant matriale, så anser jeg det som værende ammestuesnak og tør derfor ikke selv bruge udtalelsen som hvilepude!!!

Jeg har for vane at skulle SE ALT på skrift, og kan jeg ikke få det at se, så eksisterer det simpelthen ikke i min optik!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 08:38   #20
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hej igen.
de 105.000 er efter de gamle regler min veninde er på dem, MEN de er også lavet om, godt og vel 50.000 er det nu. hun har forretning på nettet, hun må ik tjene mere så gør de indhug i hendes pension. det var min sagsbehandler som nævnte beløbet ca 9000, før de trækker i pensionen eller vil revurdere pensionen. ( kan mon forsørge sig selv?) nordjyllands kommune. time antallet var sat efter et eventuelt muligt flex job, hvi man ku arbejde mere end 12 timer ugentligt, derunder gjorde de intet.
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har haft lidt diskutioner med min svigerinde.
Hun er tilkendt ftp med første udbetaling 31-9-10
Jeg siger til hende at jeg ikke kan forstår du ikke bliver trukket i din pension, hun får 72000 kr om året fra pensionsselskab og hendes mand tjener ca. 135 kr i timen altså en god løn.
Hun siger at de må tjene 320.000 kr ialt før hun bliver modregnet i hendes pension.
Kan det være rigtigt?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Førtidspension §17 eller §18 efter 2013 regler mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-04-2013 14:22
FTP, efter de nye regler AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2009 23:38
Førtidspension efter nye regler og uddannelse/kursus Jomfruen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 07-10-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension