K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 18:29   #11
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Du har allerede fået gode råd, så jeg vil bare give udtryk for hvor målløs jeg er over den behandling du har fået! Hvad er det der får visse mennesker til at tro at de kan behandle syge mennesker dårligt? Og iøvrigt gøre sig klog på noget de ikke ved en pind om.

Fibromyalgi er anderkendt af WHO. Fibromyalgi-foreningen skriver:
"Sundhedsstyrelsen anerkender, at der er tale om en fysisk lidelse – uanset årsagen til sygdommen er uafklaret, og lægger sig dermed på linje med WHO og placeringen i ICD-10"

Jeg forstår heller ikke hvorfor hun blander sig i at du har din mor med. Jeg er over 40 og bruger også indimellem min mor som bisidder! Jeg håber der kommer noget ud af din klage.

Bedste hilsner

Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 20:05   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære heidi86

Jeg vil også byde dig velkommen her på k10.

Jeg kan nok ikke byde ind med bedre råd og kommentarer end de, du allerede har fået.

Citat:
Nu kommer jeg så ENDELIG til det væsentlige.
Må hun det? negligere flere lægers diagnoser og udtalelser fordi hun føler hendes erfaringer er bedre??
Gu`må hun ej !

Den "søde, rare " DAME skal have at vide, at hun kan anklages for kvaksalveri !

Kig her : https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=121913

§ 79. En person, der uden autorisation udøver virksomhed på et sundhedsfagligt område, der er forbeholdt autoriserede personer, jf. § 27, stk. 3, § 47, stk. 3, § 52, stk. 3, § 55, stk. 3, § 64, stk. 3, § 65, stk. 3, § 67, stk. 3, og § 68, stk. 3, straffes med bøde eller fængsel i indtil 4 måneder.


At fremkomme med diagnoser, er altså forbeholdt autoriserede personer !

Synes sgu kæll....n skal have den stukket i sylten !

Citat:
hun jo kunne se ud fra min papirer at min sygdom var psyko-somatisk...
Se lige her, og tag det gerne med til konen :

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?...og-fibromyalgi :

WHO og fibromyalgi
Sygdommen har været anerkendt af WHO siden 1992, og blev pr. 1. januar 2006 klassificeret under det selvstændige diagnosenummer - M79.7 “Fibromyalgia” i ICD-10 diagnosefortegnelsen.

Citat:
Må hun lade hendes personlige holdning fremgå af hendes vurdering af mig?
Nej, og det er heller ikke god skik i sagsbehandlingen !

Citat:
Og må hun være personlig og kritisere mit forhold til mine forældre, dette forhold kan jo på ingen måde være relevant i forhold til en arbejdsprøvning??
Kan kun sige, at mod dumhed kæmper selv GUDERNE forgæves !

Det vil være en god idè at læse ARBEJDSEVNEMETODEN, hvis du ikke allerede har gjort det.

Du kan finde den her : http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

I dette udmærkede skrift, vil du kunne finde svar på mange endnu ikke stillede spørgsmål.

Jeg synes at du skal klage over hendes opførsel, den hører ingen steder hjemme !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 20:12   #13
Heidi86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
Heidi86 er ny på vejen
Jeg fortalte hende også at det var en anerkendt sygdom af WHO og at de nok ikke ville anerkende det som en reel sygdom, hvis det bare var indbildning.
Selvom jeg forklarede at mit liv var skønt på det tidspunkt sygdommen begyndte, holder hun fast i at jeg har haft det psykisk dårligt og at det psykiske kom først.
Og hendes overordnede holdning er at det hele er holdninger. diagnoser osv er bare holdninger. så hvis man har en anden holdning kan det være lige så rigtigt, og i mit tilfælde føler hun at hun har ret.
Altså hvis det var hendes private holdning og hun holdte den for sig selv og vurderede mig efter de lægelige papirer, så var det fint.
MEN når hun direkte siger at det er hendes holdning og den kommer til at være synlig i hendes vurdering af mig, så gider jeg ikke lege med mere!
Kan det virkelig passe at jeg har skullet igennem uendelige undersøgelser, har fået tappet mindst 10liter blod til blodprøver(total overdrivelse), er blevet stukket og prikket og har fået ting proppet i hoved og r**, spist nobligan i seks år, FOR så at få at vide af en kommune-dame at det hele sidder i mit hoved?? Og at det er hendes vurdering der kommer til at gælde i den sidste ende, IKKE resultaterne af alle de undersøgelser??
Jeg vil Fa**** ha mit blod igen så!!
;P

Og jeg er selvfølgelig klar over der ikke er nogen skam i at have smerter der er kommet på grund af psykiske smerter(dårligt formuleret, ved det godt), Men når INGEN af alle dem der har undersøgt mig har været omkring det, så vil jeg ikke finde mig i at hun må ændre hele min sygdom!

Tak fordi i "lytter" og gider bruge tid på at svare :0)

mit sidste indlæg blev vist lidt surt, det var ikke meningen, det må i undskylde..
Heidi86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:28   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidi86 Se meddelelser

Trinetrunten: jeg har også tænkt at klage på alle mulige måder, men jeg tør simpelthen ikke før jeg er færdig med arbejdsprøvningen. Lige siden starten af mit sygdomsforløb er jeg blevet trampet på og nedgjort af næsten alle mine sagsbehandlere, og når jeg har prøvet at klage er der kommet et svar i stilen af "jeres kemi passede nok bare ikke sammen". Så nu venter jeg til forløbet er slut, for der findes ikke andre muligheder for arbejdsprøvning i området.
Tak for rådene

c.l.e.o. : hun er fra kommunens eget center for arbejdsprøvning, et sted hvor de også har førtidspensionister til at gå og lave småting, hun er bare alm. ansat, ikke leder el. en speciel konsulent - men åbenbart på linie med gud hvad angår klogskab.
Jeg har også tænkt mig at kontakte min sagsbehandler, men er lidt nervøs for om det kan skade min sag, men det må jeg bare leve med så.
Jeg har selv engang været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor et par værkstedsleder anså sig selv for at være klogere end både læger og Vorherre.

Og jeg fortryder noget så bittert, at jeg ikke bad om at få deres påstande på skrift, og at jeg ikke klagede meget tidligt i forløbet.

Så på baggrund af mine egne dårlige erfaringer vil jeg anbefale dig, at købe noget du kan optage med (en mp3'er med voicerecording, en mobiltelefon med optager eller en diktafon), og så brug den hver eneste gang du skal snakke med dem.

Og så skal du, hver eneste gang der bliver sagt noget der lyder underligt, bede om at få det på skrift.

Og så skal du skynde dig, at bede om at få en kopi af de oplysninger, som sagsbehandleren har givet stedet om dig. Tro mig, du kan blive overrasket.

Når/hvis du klager skal du huske at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers bare lander på sagsbehandlerens skrivebord, og så skal du sende den til jobcenterchefen.

Men sørg for, at du har beviser når du klager, da det ellers nemt bliver påstand mod påstand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:52   #15
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Du skal bare klage og anke hende ind i det sorteste *******, det eneste den slags respekterer er når vi står fast og ikke lader os blæse bagover ! Du kan evt. medbringe en optager til møderne, min erfaring er at når man har en sådan med, har de ansatte lidt lettere ved at udtrykke sig på en måde der ikke er ubehagelig for dig, og husk bisidder hver gang ! Med venlig hilsen Søren
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:37   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidi86 Se meddelelser
Wow, I er hurtige :0) Hvor er det skønt!

Susanne: tak for knuset, støtte hjælper rigtig meget

Trinetrunten: jeg har også tænkt at klage på alle mulige måder, men jeg tør simpelthen ikke før jeg er færdig med arbejdsprøvningen. Lige siden starten af mit sygdomsforløb er jeg blevet trampet på og nedgjort af næsten alle mine sagsbehandlere, og når jeg har prøvet at klage er der kommet et svar i stilen af "jeres kemi passede nok bare ikke sammen". Så nu venter jeg til forløbet er slut, for der findes ikke andre muligheder for arbejdsprøvning i området.
Tak for rådene
Hej Heidi ....

Jeg ved godt at det kan være utrolig skræmmende og grænseoverskridene at være i systemet med en diagnose som din (har den selv dog som sekundær pga langvarig stress )

Og jeg kan kun anbfale dig en ting som jeg er sikker på vil gøre din kære sagsbehandler sur og skræmme dig men tro mig for de fleste hjælper det (også for mig hjalp det )

Du skal simpelthen sætte dig ned og gengive din samtale med hende på mail , du skriver til hende at du føler dig utrolig krænkede og at du håber at du har misforstået hende og derefter skriver du de ting hun har sagt om din barndom og at fib er psykisk , derefter spørger du ind til om hun vil bekræfte det..

Så skriver du at som du forstod hende så accepterede hun ikke fib som en fysisk sygdom men som en psykisk og at hun mente at dit var psykisk trods alle lægepapir og har du forstået det ...

Så skriver du ned hvor mange problemer du har med at huske og med at handle og holde hus pga smerter og at din familie især din mor her er en utrolig stor aflastning men at hun har frarådet dig at hente hjælp med din mor og at hun mener du er unaturligt bundet til din mor og at du under arbejdsprøvning skal bruge din mor så lidt som muligt ... og så spørger du om det er rigtigt forstået ....

Du skriver at din hukommelse ikke er god og at du er blevet utrolig usikker efter hendes optræden og at du derfor gerne ser at alle hendes svar bliver pr mail eller brev og at du ikke ønsker at snakke med hende i telefon og at du naturligvis pr efterdags altid vil medbringe en bisidder (optager nævner du ikke noget om det gør du bare , det er lovligt )

Normalt når de får sådan en skrivelse så plejer de at komme på rette køl for de har ikke nogen intentioner om at få ned på skrift at de bryder div lovgivninger, det kan være en god ide at skrive det som cc til hendes overordnet eller din kommunale sagsbehandler ....

jeg må indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke jobkonsulent efter det du skriver her (det er mere normalt at man ser den fremgangsmåde fra dem end fra sagsbehandler ) og da det er et arbejdsprøvningsforløb du skal igang med kan jeg godt forestille mig at det er en jobkonsulent ....


Spørg evt ind til hende funktion i det brev du skriver (hvis du kan samle modet til at få skrevet brevet )
er hun sagsbehandler , jobkonsulent eller din kontaktperson i arbejdsprøvning og hvad er hendes uddanelse det er du i din klare ret til at vide ...

Når du starter i arbejdsprøvning er det meget vigtigt at du skriver jobdagbog OG smerte dagbog (begge dele kan findes under nyttige link ) held og lykke med det hele .. håber du klare den ...

PS HUSK at skrive at brevet skal ligges ind i din sag, så kan andre senere i forløbet se at hun har bestemt sig for udfaldet allerede inde arbejdsprøvning
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 07:07   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

jeg må indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke jobkonsulent efter det du skriver her (det er mere normalt at man ser den fremgangsmåde fra dem end fra sagsbehandler ) og da det er et arbejdsprøvningsforløb du skal igang med kan jeg godt forestille mig at det er en jobkonsulent ....

Ud fra det Heidi skriver, og min egen erfaring , så lyder det, for mig, som om det er en værkstedsleder på et beskyttet værksted.

Har selv mødt 2 af slagsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 15:11   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...ud over alle de gode råd, du har fået, så ville jeg spørge "damen" direkte:
Hvad er din uddannelse og stillingsbetegnelse?

Jeg har været udsat for en lignende, inkompetent og ubehagelig optræden fra en visitator fra hjemmeplejen efter en discusprolapsoperstion i '90 - oven i købet i eget hjem og uden andre vidner til stede.

Hun mente også at ha' medicinsk indsigt i, hvad der var behov for efter en prolapsoperation, nemlig at jeg skulle gå med korset dagen lang (jeg var selv igang med en lang videregående uddannelse indenfor sundhedssektoren og vidste denne anbefaling var forkastet for flere år siden).

Jeg klagede skriftligt til chefen for hjemmeplejen.

Efterfølgende skriftlige svar fra chefen viste med alt tydelighed, at denne visitator havde forsvaret sig med direkte løgne (bekræfter yderligere hvilken type person, hun var).

Jeg klagede ikke for egen vindings skyld, men for at denne visitator skulle ha' "fornøjelsen" af at blive kaldt ind på chefens kontor og blive klar over, at man skal passe lidt på med sin optræden overfor borgere...

Jeg synes naturligvis, du skal klage skriftligt, men i en meget kort, koncis form og være omhyggelig med en præcis formulering af det hændte.
Personligt ville jeg helt udelade min egen følelsesmæssige reaktion.

Kridt skoene, Heidi, rank ryggen og løft panden, stå fast!

Du har rigeligt at bruge din energi på: Føler so sorry for dig, at du allerede som 17-årig har en smertende krop på grund af den forbandede fibromyalgi!

Krydser fingre for dig, at alt vil gå dig vel fremover!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 18:26   #19
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Heidi86

Jeg vil undlade at komme med gode råd, da jeg selv ikke har det bedste overblik over hele dette gedemarked

Men vil istedet bare sende dig en krammer, jeg har så ondt af dig...jeg har selv slem fibromyalgi og igang med udredningen, håber inderligt jeg ender med ftp. Og så vil jeg gyse lidt over de udsigter min egen 17 årige datter nok står overfor, da hun viser alle tegn på samme sygdom

Ønsker dig rigtigt rigtigt god vind Heidi og håber virkelig at du snart er igennem vridemaskinen
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bør læger ytre sig om personlige holdninger i medierne LINGLING Politik og Samfund 23 13-08-2013 00:48
Fordel for arbejdsgiver med de nye regler? aid Politik og Samfund 8 28-09-2012 10:32
Afgørelse fra nævnet - de tilsidesætter diagnose fra neurolog Heart2breake Alt det andet 12 16-09-2010 12:47
§100 Bevilling med tilbagevirkende kraft hvis en kommune tilsidesætter sin vejledning phhmw Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 29-06-2010 07:23
Vedr. lægekonsulentens personlige holdninger mm. p.m.o. Alt det andet 9 22-04-2010 19:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension