K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2009, 11:11   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
jubiii vundet anke om sygedagpengestop......igen

hejsa

lige fået brev fra statsforvaltningen, vundet over gladsaxe kommune om sygedagpengestop pr 23 november, men vandt 1 anke om sygedagpengestop 7 november, så var jo ikke længe kommunen var samarbejdsvillig.

efterlyser råd omkring hvordan jeg får hul igennem til jobcentret om videre forløb, opdatering af ressourceprofil, for den er jo ikke opdateret siden juni 2008, og også om arbejdsprøvning

så kære brugere kom gerne med råd og ideer

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jan jeg ville nok sætte mig ned og scanne afgørlesen ind og skrive til dem at jeg formoder at de er viden om at du har fået medhold .

Skriv derefter at da du jo stadig er syg mangler du stadig opfølgning din ressourceprofil er ikke opdateret siden 08 og der ligger ikke nogen plan for din fremtid , du forventer at de vil komme igang med din sag og at i sammen kan få lavet en opdatering af ressourceprofilen ,en evt arbejdsprøvning samt finde ud af hvad der nu skal ske.

Og derfor beder du om at få en tid hurtigst muligt i håb om at få afklaret din sag og din fremtid ...

det brev ville jeg sende og bede om at der kom svar tilbage på skrift om hvordan du skulle forholde dig ...

Og så tage den derfra , jeg formoder at du får dine sygedagpenge tilbage ...



Tillykke med din vundne anke
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:24   #3
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Jan.
Jeg kan kun fortælle dig, hvordan det foregik, da jeg fik medhold fra statsforvaltningen pga sygedagpengestop.
Jeg fik selvfølgelig et brev, hvoraf det fremgik, at jeg fortsat skulle have sygedagpenge, og også med tilbagevirkende kraft fra den dag kommunen havde stoppet dem. Samtidig skrev de, hvad kommunen ¨ havde glemt at gøre¨¨
Jeg fik efterfølgende brev fra kommunen om, at jeg skulle komme til samtale.
Så jeg går ud fra, at kommunen får kopi af det brev, du har fået.
Jeg vil bare fortælle dig, at der ikke har været krumspring fra kommunens side siden. De blev bare så flinke. Og min sag er gået efter bogen siden.
Hilsen Jose
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:50   #4
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
regler mm

hejsa

ja er ikke i tvivl om mine rettigheder vedr at få differencen fra kontanthjælp til sygedagpenge fra 23 november til nu

men mere intereseret i, regler mm, som jeg kan henvise til, kunne være opfølgnings pligt, for er jo i realiteten ikke fulgt op siden 7 november 2008, men mangler nogle § at smide i hovedet på dem

det jeg specifikt er efter er:

- opfølgnings regler, krav
- hvilke formular skal udfyldes dp201???
- hvad skal næste samtale indeholde? lov krav
- få kommunen til at anerkende ny ressourceprofil
- få kommunen til at udarbejde ny arbejdsevne plan
- hvilke planer der ellers skal laves, udføres ifølge loven af kommunen for det videre forløb
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 14:39   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan under nyttige links finde et link til en Sygedagpengeguide, som sagsbehandlere kan bruge.

Du kan også under linket øverst til venstre finde en masse om stop af sygedagpenge, som du nok kan få glæde af.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 14:10   #6
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Hejsa Shylock og tlk med anken.

Hvis det er noget som må komme frem kunne det da være rart at vide hvad det er kommunen har glemt eller fejlet i
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 01:18   #7
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
jubii NOT

hejsa

lidt opfølgning

nu har jeg fået lidt mere tid til at nærlæse beskæftigelses nævnets anke afgørelse vedr sygedagpengestop, og ja jubii jeg har vundet over kommunen og har ret til sygedagpenge fra 23 november 2008, MEN MEN MEN nævnet finder også at jeg er berettiget til 2 x 13 ugers sygedagpenge = 26 uger samt at kommunen SKAL igangsætte arbejdsprøvning

men **** hvad kan jeg bruge det til!!!!!!! nævnet havde denne gang en endnu længere sagsbehandlingstid, så ved deres afgørelse den 28 maj, så betyder det at de 26 uger udløber 31 maj øhhhhhhh og igen betyder det så at jeg igen kommer på kontanthjælp, hvilket min økonomi ikke kan klare med bil, som jeg skal bruge grundet kort gang distance og ejerlejlighed.....prøv at få økonomien til at hænge sammen for 8.542 kr pr md.

nu har jeg simpelthen opgivet helt, eneste jeg blot ønsker er at blive anerkendt med varig nedsat funktionsevne i jobcentret og at finde ud af hvor nedsat min erhvervsevne er ved en arbejdsprøvning, således at jeg efterfølgende kan komme ud på jobmarkedet MEN MEN efter 2 sygedagpenge stop, som startede for over 1 år siden, ja så er jeg endnu ikke kommet længere i systemet, jobcentret har ikke villet anerkende ny ressourceprofil tidligere, har ikke villet anerkende mit handicap og selv om min nedsatte funktions evne er varig og er dokumenteret både i status erklæring fra herlev hospital og kommunens egen læge konsulent, ja så finder 2 sagsbehandlere ud af (sygedagpenge afd og kontanthjælps afd) at jeg sagtens kan indgå på arbejdsmarkedet på normale vilkår, og med 37 timer....FLOT......

men var til træning i ptu torsdag, så har en aftale med social rådgiver der.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 12:22   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
hejsa

lidt opfølgning

nu har jeg fået lidt mere tid til at nærlæse beskæftigelses nævnets anke afgørelse vedr sygedagpengestop, og ja jubii jeg har vundet over kommunen og har ret til sygedagpenge fra 23 november 2008, MEN MEN MEN nævnet finder også at jeg er berettiget til 2 x 13 ugers sygedagpenge = 26 uger samt at kommunen SKAL igangsætte arbejdsprøvning

men **** hvad kan jeg bruge det til!!!!!!! nævnet havde denne gang en endnu længere sagsbehandlingstid, så ved deres afgørelse den 28 maj, så betyder det at de 26 uger udløber 31 maj øhhhhhhh og igen betyder det så at jeg igen kommer på kontanthjælp, hvilket min økonomi ikke kan klare med bil, som jeg skal bruge grundet kort gang distance og ejerlejlighed.....prøv at få økonomien til at hænge sammen for 8.542 kr pr md.
Har du hørt fra kommunen af og hørt at de lukker for dine sygedagpenge ?
Jeg sad godt nok også og kløede mig lidt i hovedet da jeg læste dit indlæg og tænkte hmmm hvad gør man så ....

Men sådan som jeg læser tolker og forstå loven så kan de ikke stoppe dine sygedagpenge nu , det er rigtigt at man kun kan få forlænget sine sygedagpenge i 2x13 uger men det gælder jo kun hvis nogle betingelser er opfyldt og blandt de betingelser er jo netop at din ressourceprofil skal være i orden , den skal være opdateret og alt skal være ført ind, dertil kommer jo også at ankestyrelsen skriver at kommunen skal lave en arbejds prøvning på dig og de skal altså have tingene klar og færdige før de kan stoppe dine sygedagpenge...

Så jeg vil mene at det skal køre fra den dag du får afgørelsen fra og ellers må de jo lægge tid til , der er trods alt mange mennesker her til lands der får sygedagpenge i årevis , så hvorfor skulle du ikke de skriver jo heller ikke at du maks må få de 26 uger ...


Citat:
nu har jeg simpelthen opgivet helt,
Ja og det må du så bestemt ikke så har kommunen og systemet vundet det skal du ikke lade dem du har retten på din side ...

Citat:
eneste jeg blot ønsker er at blive anerkendt med varig nedsat funktionsevne i jobcentret og at finde ud af hvor nedsat min erhvervsevne er ved en arbejdsprøvning, således at jeg efterfølgende kan komme ud på jobmarkedet
Og det er jo så det du skal nu efter den afgørelse de skal igang med at finde en arbejdsprøvning til dig du skal igang med at skrive jobdagbog og smertedagbog og ikke give op



Citat:
MEN MEN efter 2 sygedagpenge stop, som startede for over 1 år siden, ja så er jeg endnu ikke kommet længere i systemet, jobcentret har ikke villet anerkende ny ressourceprofil tidligere, har ikke villet anerkende mit handicap og selv om min nedsatte funktions evne er varig og er dokumenteret både i status erklæring fra herlev hospital og kommunens egen læge konsulent, ja så finder 2 sagsbehandlere ud af (sygedagpenge afd og kontanthjælps afd) at jeg sagtens kan indgå på arbejdsmarkedet på normale vilkår, og med 37 timer....FLOT......
Disse ting som du her omtaler ja det er jo netop dem der skal afklares nu , og de kan ikke lade være med at opdatere din ressourceprofil nu , de ved og kan regne ud at du vil anke det engang til hvis ikke de ting kommer i orden, og hvis det kommer til det ja så er det en anke igen ...
De håber at de kan få dig i job og at de kan køre dig trætte men kan du ikke arbejde 37 timer ja så kan du ikke arbejde 37 timer ..

Så hold ud det er en lang og sej gang men det får en ende på et tidspunkt ..



Citat:
men var til træning i ptu torsdag, så har en aftale med social rådgiver der.
Det er en god ting vent og se hvad socialrådgiveren fortæller dig og kom gerne ind og fortæl hvad der blev sagt jeg har lidt svært ved at se at de bare kan stoppe dine sygedagpenge uden at de ting er i orden og ellers må vi jo se hvad vi kan finde
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 18:27   #9
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Jeg kender godt følelsen af bare at ville opgive det hele, fordi det tærer så hårdt på en at skulle have en konstant kamp for sine rettigheder og undgå at skulle gå fra hus og hjem pga. sin sygdom.

Jeg kan godt forstå, at du er nede men jeg er også sikker på, at du meget hurtigt får det vendt til vrede og kæmper videre. Kommunen vil jo rigtig gerne have, at du giver op, så vinder de jo kampen.

Masser af positive tanker sendt til dig
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 22:43   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
update 12.06

hejsa

havde et super møde med en socialrådgiver fra ptu, så hun er med på sidelinien og ruster mig på når jeg skal til møde med jobcentret om det videre forløb.

men hvad er der ellers sket.........

1. måtte i onsdags tage forbi jobcentret og banke i bordet, og en sød sagsbehandler satte gang i tingene, så jeg fik mit tilgodehavende udbetalt idag, for havde jo ikke til regninger eller mad, jubii penge på kontoen. baggrunden er at i anken blev det afklaret jeg havde ret til sygedagpenge fra 23.11.08 til 23.05.2009, men havde jo fået kontanthjælp i perioden, så skulle blot have udbetalt differencen op til sygedagpenge satsen for perioden. mere historie er at efter anke afgørelsen 28.05 mailede jeg til min sagsbehandler i jobcentret om min økonomiske situation, og spurgte om de kunne give mig svar på beløbets størrelse og hvornår jeg ville få udbetalt dem. arrogant kom svaret retur, hun havde 14 dage til at behandle min anmodning. rasende mailede jeg til øverste social direktør, og til slut ved personligt møde i jobcentret i onsdags, og det hjalp.

2. efterfølgende skrev jeg en mail til min sagsbehandler om en begrundelse for at bede om ny sagsbehandler, hvilket hun endnu ikke har svaret på, sjofelt synes jeg, samme sagsbehandler stødte jeg på i onsdags i jobcentret hvor jeg konfronterede hende med hendes mangel på at svare, hvilket blot gav mig svaret at jeg ville få ny sagsbehandler

3. nå dejligt at modtage mit tilgodehavende på kontoen idag, var tiltrængt, men men posten kom, og nu var der et brev fra ydelses afdelingen om returnering af ydelse fra 01.03 til 31.05!!!!! uden at specificere hvad jeg skulle betale tilbage..hmmmm så den ville jeg lige vende med ydelses chefen for............se 4

4. jeg havde for 15 dage siden ansøgt efter §81 enkeltydelser til en tandlægeregning, en pludselig opstået skade, knækkede en tand, og havde derfor ansøgt kommunen, da jeg jo ikke kunne betale regningen på kontanthjælp, og igår udløb sagsbehandlings fristen på de 14 dage, men svaret fra denne sagsbehandler idag via mail var at de 14 dage jo kun skulle bruges til at behandle sagen, og ikke træffe en afgørelse.....daaaaaa passer ikke, så tog på rådhuset og havde møde med ydelses chefen, en meget positiv sympatisk fyr, og ja korrekt ifølge retssikkerhedslovens §3 så skal de have afgjort min ansøgning indenfor 14 dage og kan de ikke det SKAL de svare hvornår jeg kan forvente et svar.....sådan jubiii.....eneste jeg ønsker er at blive behandlet efter loven, og gør de ikke det, ja så svarer jeg blot retur og giver ikke op. så chefen undersøger hvornår jeg kan få svar + nr 3 hvad det er jeg skal betale tilbage, for de har jo netop beregnet og udbetalt hvad jeg skulle have udbetalt, så hvorfor er der noget der skal betales tilbage??

men skal jeg endelig betale ca 2500 kr tilbage, så får de bare en §81 enkeltydelses ansøgning hihi, for mit synspunkt er jo, det er ikke min skyld jeg er på kontanthjælp, er jo kommunens egen skyld jeg er endt her.

5. og igen ligesom i marts med terminen for 1 kvartal, ja jeg bor i ejerlejlighed, der fik jeg godkendt § 81 ansøgning på terminen og fik kr 12009,- uden tilbagebetalingspligt, så igen idag med terminen på 12007,- kr til betaling 30 juni, ja den fik de endnu en §81 ansøgning på idag

ja generelt er jeg en kreativ person, men synes ikke jeg er unfair, og til jer andre, få råd hjælp, eller håber dette indlæg kan give jer ideer, for når sagsbehandlerne ikke hjælper os, så må vi selv tage action og bruge loven.

6. endelig så søgte jeg sidste måned om § 81 enkeltydelser et beløb til mad men den blev afvist, har så derefter anket deres afgørelse eftersom jeg ikke er enig med deres begrundelse og heller ikke enig i deres budget beregning, da jeg fik bevilget kontanthjælp, så de bort fra min bil som jeg købte i januar, grundet jeg jo havde brug for bilen grundet min korte gangdistance. men i deres budget beregning ville de ikke medtage omkostningerne til bilen, og der var også andre fejl. og deres beregning viste et rådighedsbeløb til mad efter deres godkendte udgifter på kr 2600, men mine beregninger viste et rådighedsbeløb på - 2600!!!!!! men er ikke i tvivl om at jeg vinder denne anke.

begrundelse:
- de har ikke efterfølgende kunnet dokumentere gladsaxe kommunens grænse for rådighedsbeløb, ej heller hvilke udgifter der er godkendt i budget beregningen, og det passer ikke helt, så at helsingør kommune i en praksis afgørelse var blevet dømt til at hæve rådighedsbeløbsgrænsen til 4200 kr, efter at have brugt samme takst i 10 år. har efterfølgende fundet en lov som ligger til 1 godkendelse i folketinget om at vedtage fælles rådighedsbeløbsgrænser for alle kommuner, men bliver nok først vedtaget til efteråret.

ha en god sommer, og mere update følger....

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jubiii jeg fik flex pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 8 31-05-2013 20:59
HASTER! anke af sygedagpengestop. frifugl Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 16-03-2013 21:19
Jubiii Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-11-2010 15:01
Jubiii Moster Molly Din historie 5 09-07-2010 00:39
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension