K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2011, 18:12   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Mia!

Har forsøgt tre gange at lægge et link til dig om psykomyogene smerter - det mislykkedes igen, damn!

Hvis du googler "psykomyogene smerter", scroller ned i bund og klikker på "mente du" (mener jeg, der står) popper ny side op, hvor du øverst klikker på "Mekanismer for besværsudvikling".

Godt nede i teksten er en overskrift på "Pkykogen smerte", som rigtig godt forklarer, at begrebet egentlig er noget sludder... en god idé også at læse starten af skriften, da de forskellige "smerteformer" er beskrevet.

Ellers vil jeg sige til dig, som flere andre er inde over, at vi er en del, hvor velundersøgte og - beskrevne fysiske sygdomme også lige, i Jobcenterregi, skulle over en psykiater...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 19:28   #12
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Hej Carmen

Har fundet den side du henviser til. Meget interessant, men lidt drøj læsning.
Jeg er så lige blevet ringet op af min læge (da jeg havde lagt besked om opringning i morges)
Og hun fortæller også at; psykomyogent betingede gener, skal tolkes som noget i retningen af, at "have ondt i livet".
Hun beroliger mig dog med, at jeg i hendes øjne, ikke virker som "en der har ondt i livet" og at mine gener er vel diagnosticeret.
ydermere skal de også indhente alle patient oplysninger om mig hos hende (hvilket de ikke har gjort endnu, de har kun brugt speciallægeerklæringer) Og der vil det så også komme til, at stå.
Hun sagde dog også, at man i alle de pensionsager hun kendte til, var blevet sendt til sidste udredning hos psyk. Men at det ikke var noget, at bekymre sig om.

Så nu får vi se.......
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 19:46   #13
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Jeg vil så lige sige, at skulle jeg have "ondt i livet" ja så er det sgu fordi livet gør én ondt.....

For jeg vil gerne indrømme, at i starten af mit sygdomsforløb, ja da "gjorde livet ondt".

1-Først knokler man R.... ud af bukserne.
2- så får man en arbejdsskade
3- så prøver man, at være firmaets mand/kvinde, men det er så ikke godt nok og man kan pga. sygdommen ikke længere præstere det, man før kunne.
4- og man får at vide, at man næppe bliver rask igen.
5- man bliver fyret.
6-skaden bliver anerkendt som arbejdsskade, men de mener jeg ikke har nogen mén.???
6- kommer ud i "systemet" og aner ikke hvad det hele skal ende med.
og det hel inden for ganske kort tid.

Så - ja, jeg var sgu nok lidt "grådlabil" dengang. Men hvem ville ikke være det??
I dag er jeg nok mere sur.....
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 20:25   #14
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Nu har jeg som sagt sendt alle mine dagbogs sedler til "anden Aktør", hvor hende der skal lave min rapport, er på ferie og først kommer hjem i næste uge.

Men er der så nogen der ved; om hun i hendes rapport ikke skal indhente en eller anden samlet konklusion eller noget fra den arbejdsplads jeg er blevet arbejdsprøvet i?
Har nemlig lige spurgt dem i dag og de har ikke hørt noget fra "anden Aktør"
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 20:47   #15
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej mia1970.

Kan se du skriver du har fået anerkendt din skade, men ingen mèn grad. Har du fået taget sagen op igen?
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 20:55   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mia1970 Se meddelelser
Men er der så nogen der ved; om hun i hendes rapport ikke skal indhente en eller anden samlet konklusion eller noget fra den arbejdsplads jeg er blevet arbejdsprøvet i?
Ved min sidste afprøvning blev der holdt et møde, hvor min konsulent fra anden aktør deltog sammen med virksomhedens direktør, en af de ansatte, som havde været min kontaktperson m.m., og så mig selv.

På dette møde snakkede vi om hvordan det var gået og hvad jeg havde lavet, på både godt og ondt.
Et positivt møde i en god atmosfære.

Dette møde og min dagbog dannede så grundlag for den rapport, som konsulenten udfærdigede til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 21:05   #17
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Hej Trunten

Jo jeg har anket deres afgørelse (dvs. min fagforening har), men der kan, så vidt jeg har ladet mig fortælle gå Rigtig lang tid, før de bestemmer sig om de vil tage den op igen.

Grunden til, at de ikke mente, at jeg havde nogen mén, var at jeg i 2000 i forbindelse med noget andet sygdom (svimmelhed) ved en scanning fik konstateret en diskusprolaps i nakken. Det blev beskrevet som tilfældig fund og da jeg ikke havde nogen gener af det (hverken nakkesmerter, hovedpine eller andet) blev jeg heller ikke behandlet for det.

Dette har jeg i min nuværende sygdomsperiode ikke lagt skjul på. Men ASK mener derfor, at de smerter jeg har nu er relateret til min diskusprolaps dengang.

Min fagforening har nu i min anke, skrevet at jeg i perioden fra 2000-2009 har haft yderst fysisk hårdt arbejde uden særlig mange syge dage og aller gener er kommet efter arbejdsskaden.

Men jeg kan jo blot vente og se hvad de finder ud af.
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 21:14   #18
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Hej vovse

Jeg havde nu også forestillet mig et eller andet møde. Men som sagt hverken virksomheden eller jeg har endnu fået besked. Men det kommer så nok, når jobkonsulenten kommer tilbage fra ferie.
Men jeg er lidt spændt på hvad hun vil sige/skrive og håber da også, at det virksomheden, har at sige om mig, får en stor betydning i hendes "rapport", da de jo er dem, som jeg mener, bedst har kunne vurdere min arbejdsevne.
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 06:49   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mia1970 Se meddelelser
Men det kommer så nok, når jobkonsulenten kommer tilbage fra ferie.
Jeg ville sende en mail og spørge om dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 07:01   #20
mia1970
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2011
Indlæg: 22
Styrke: 13
mia1970 er ny på vejen
Hej Vovse

Hvem skal jeg sende mailen til?
mia1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dine gener siger hvilken medicin du kan tåle! 1970girl Politik og Samfund 9 09-07-2012 16:21
Mine dejlige gener !!!! OdinTor24 Dit og Dat 7 24-02-2007 18:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension