K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2012, 16:23   #1
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Så kom Afslag på indstilling til FTP.

Hej jeg fik idag afslag på at kommunen ville indstille mig til pension after 18.
Deres begrundelse ser stadig ud til at være at de ikke mener at min funktionsevne er varig nedsat og at min kones sygdom er med til at gøre det værre end den er.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan de kan komme uden om kommunens egen lægekonsulent´s udtagelse som er flg.
[B][U]Funktionsevnen er nedsat til det ubetydelige tilstanden er varig og dette gælder i ethvert erhverv med risiko for forværring.
Man kan ikke komme sagen nærmere ved yderligere lægeligere oplysninger.
for mig at se, prøver de at tvinge mig ud i en arbejdsprøvning som jeg desværre ikke magter.
Så nu vil jeg høre om i mener at jeg skal søge en 17 på det foreliggende grundlag, med den risiko og få afslag.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 16:40   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej eksemand,

Det var da noget øv

Jeg linker lige din oprindelige sag, så vi kan finde hoved og hale i det hele, forstår godt at du ikke lige orkede, at finde den frem og skrive videre på den som vi jo ellers skal og bør. http://www.k10.dk/showthread.php?t=24055

I første omgang skal du forberede en klage til og over Pensionsnævnets afgørelse. Du har 4 ugers klage frist og dette bør fremgå af den klagevejledning du har fået med afslaget. Såfremt kommunen ikke giver dig medhold i din klage går sagen videre til BAN og der skal den helst ikke ende, for det er der det tager tid.

Du får næppe noget ud af at søge en §17 pt. De er jo nærmest dd på forhånd og når du ikke har en arbejdsprøvning er det endnu værre.

Hvis vi skal hjælpe yderligere skal du nok angive den fulde begrundelse for afslaget herinde, dog i neutral stand.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 17:07   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke har lægefaglig dokumentation på du vil få varig skade af en arbejdsprøvning,så kan du ikke få pension.
det er ikke nok du får det værre, jeg er stadig ikke kommet over min

kan se du fejler dette
Sygejournal:
konstateret slidgigt i begge skuldre
sammenfald af 6 og 7 brystkassehvirvel i ryggen højde reduceret med 5 cm.
konstateret osteoprose i lænd og hofter
har vejrtræknings problemer (astma)

ud fra det er min vurdering du ikke kommer uden om en arbejdsprøvning
man slipper kun ved varig skade eller man er til fare for andre.

så er enig i en §17 er lige meget, når det er en arbejdsprøvning du mangler.

en arbejdsprøvning er en meget stor del af pensionsdag, da det netop er din arbejdsevne som også skal vurderes. da det ikke er din sygdom, men at din arbejdsevne skal være vurderet til ubetydelig. den del mangler i din sag

Men ja hvis det er vurderet at din privat situation kan være med til at påvirke din arbejdsevne
så kan kommunen godt skrive det
da en RP bestå af 12 elementer og der bliver også kigget på din sociale situation

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-09-2012 kl. 17:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 17:11   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Desværre enig med Mtvr1, det bliver svært medmindre dine lægepapirer skriger til himlen om, at du ikke MÅ arbejdsprøves. Kontraincidering er ordet, men den dag i dag går det også bag om dansen fornemmer man!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 17:15   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Øv, for dig, har tænkt på hvordan det gik.

Hvis lægen skriver at arbejdsprøvning er "Kontraindiceret" (præsic dette ord) kan det være svært at undgå arbejdsprøvning.

Kan du få lægen til dette, er sagen straks en anden, så det er nok den vej du skal.

Alternativ er self. at starte i arbjedsprøvning for at bevise at det ikke kan lade sig gøre, og så kan du nemt komme blive smidt rundt i systemet, hvis den første ikke duer.

Med lægens "kontraindiceret" tror jeg du er nærmere, vi ved allesammen hvor hårdt og svært det er.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 19:19   #6
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hej alle
Det ser ud til at i også mener jeg skal ud i en arbejdsprøvning, men hvis jeg nu ikke magter det hvad så ?, smider de mig så ud i en ny prøvning indtil jeg opgiver at kæmpe for min pension.De sidste dage har været et undskyld rent helvede fordi jeg fik ikke lov til at møde for nævnet og tale min sag, det har jeg brugt en del tid på at forberede. Men så må min sb også have misforstået det da det var hende der foreslog at jeg netop skulle møde op og tale min sag. Desværre er hun syg nu så de har overgivet sagen til en anden sb, og det huer mig ikke.

Men tak for jeres svar.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 20:37   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
for mig at se, prøver de at tvinge mig ud i en arbejdsprøvning som jeg desværre ikke magter.
Så nu vil jeg høre om i mener at jeg skal søge en 17 på det foreliggende grundlag, med den risiko og få afslag.
Jeg citerer lige nogle ting fra din tidligere tråd, som Enteneller har linket til.

"Jeg vil lige give et kort beskrivelse af den første udtagelse fra lægekonsulenten C. colstrup d.22-5-2012

Hans konklution er flg.
Det er således ikke tvivl om, at funktionsevnen er nedsat i betydelig grad. Om den er nedsat til det ubetydelige , synes jeg må afhænge af en evt. funktionsafklaring. Jeg kan ikke foreslå yderligere lægelige udtagelser. Tilstanden synes stationær med betydelig risiko for forværing.

Efter at denne udtagelse blev jeg så erhvervsafklaret i vores hjem og denne afklaring førte så til den nye udtagelse
"

----------------------------

"Ved funktionsevnevuderingen har man fundet, at det samlede funktionsevne er væsenligt kompromitteret på grund af overnævnte lidelser og det vedvarende høje smertenivue. Funktionsafklaringen er foretaget i eget hjem, da xxxx ikke har kunnet deltage i et erhvervsafklarende forløb på RevaCenter Nord."

-----------------------------

"Nej jeg har ikke været i arbejdsprøvning,min Sb fik lavet en erhvervsafklaring i hjemmet, da jeg ikke kunne magte at deltage i et sådan firløb pga. smerter."

Mine markeringer.

------------------------------

Jeg tør ikke fortælle dig, at du skal søge en §17, den beslutning er din egen.
Men du bør da helt klart have med i dine overvejelser hvor du befinder dig i sdp-systemet.
Hvis kommunen alligevel standser dine sdp "lige om lidt", så har du jo intet at miste.
Og her kan andre råde dig bedre end jeg, altså m.h.t. om du er ved at falde for sdp-grænsen og om der er forlængelsesmuligheder.

Men som jeg læser de ting du har skrevet herinde, så har kommunen (din sagsbehandler) vurderet, at du ikke er i stand til, at deltage i en arb.prøvning på et Reva-center, som ellers skulle være noget af det mest skånsomme når man snakker om arb.prøvning. Og på det grundlag har man lavet en funktionsafklaring i dit eget hjem.

Så vil det da være helt skævt hvis kommunen nu mener, at du skal i en arb.prøvning.

Og ved funktionsafklaringen har man fundet, at din funktionsevne er væsentligt kompromitteret p.g.a. dine lidelser og dit høje smerteniveau (altså ikke p.g.a. din kones sygdom).

Derudover har lægekonsulenten skrevet, at tilstanden synes stationær med betydelig risiko for forværring (dette betyder jo sådan set det samme, som "kontraindiceret").

Som jeg vistnok også skrev i din anden tråd, så er det min opfattelse, at det udelukkende handler om kassetænkning fra kommunens side.

"Går den, så går den".

Hvis din situation vedr. sdp gør, at det ikke er smart at søge en §17, så vil jeg helt klart anbefale dig, at anke deres afslag på, at indstille dig til pension efter §18.
I anken synes jeg du skal bruge de argumenter, som jeg har anført her i indlægget.

Til i andre:
Så vidt jeg ved, så kan man godt blive indstillet til, og få tilkendt, pension uden at have været i en arb.prøvning, hvis kommunen har vurderet, at borgeren ikke vil kunne gennemføre en arb.prøvning, og derfor laver en funktionsafklaring i borgerens hjem.
Jeg mener bl.a. at kunne huske, at det var det der skete i helenekr's sag.

Så før man farer frem med, at man ikke kan få tilkendt pension uden en arb.prøvning, så bør man fokusere på hvad der ligger i sagen.

Dels er der ingen grund til helt at tage modet fra andre brugere, og dels får man nemt flyttet fokus fra det der er relevant.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 22:18   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man kan godt få tilkendt en pension uden en arbejdsprøvning
men der skal være rigtig god læge dokumentation for at det vil give varig skade eller man er så psykisk dårlig at man kan være til fare for selv og andre
helenekr's sag kan du ikke bruge til noget. der ligger en lang sag i systemet og hun er så hårdt ramt psykisk at det ikke kan lade sig gøre
det vurderet 112 procent af lægerne

det er meget få som kan undgå en arbejdsprøvning
jeg var kun 6 uger i arbejdsprøvning, så det behøver ikke at være 3 eller 6 måneder
de 6 uger var aftalt på forhånd og min arbejdsevne er skrevet på 8 sider
konklusion ingen arbejdsevne og den er lige blevet godkendt af min sagsbehandler
så forventer og blive indstillet inden for nogle uger
uden min arbejdsprøvning, vil jeg helt sikkert få afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 23:01   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Så før man farer frem med, at man ikke kan få tilkendt pension uden en arb.prøvning, så bør man fokusere på hvad der ligger i sagen.

Dels er der ingen grund til helt at tage modet fra andre brugere, og dels får man nemt flyttet fokus fra det der er relevant.
Vel talt, Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 23:25   #10
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de 6 uger var aftalt på forhånd og min arbejdsevne er skrevet på 8 sider
konklusion ingen arbejdsevne og den er lige blevet godkendt af min sagsbehandler
så forventer og blive indstillet inden for nogle uger
uden min arbejdsprøvning, vil jeg helt sikkert få afslag
Endelig ved at være ved vejs ende MTVR ! Pøj pøj med det
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling til afslag... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 76 27-05-2014 10:29
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01
Afslag på indstilling. Buller1 At søge førtidspension 3 01-12-2007 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension