K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 09:33   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nogen der har det på samme måde

Efter jeg blev syg og skadet har jeg prøvet mange ting som motion, gymnastik for folk med handicaps, det gik rimligt end til vi fik ny træner og fik øjnmirgræne hver gang, så jeg stoppede

cykel men der kommer også de skide øjnmirgræne
svømning det gik helt galt med det facetsyndrom
gymnastik med en stor bold hehe det gik også helt galt med lændehold og kunne næsten ikke gå i 14 dag og mit tryk i hovede steg også

ja så har jeg gået og gået , men syndes ikke det giver noget særligt
så min kæreste investerede i en crosstrainer
men hvor er det svært at komme i gang, når man har det dårligt med hovdepine og smerter hver dag
og bliver dårlig af motionen

vil gerne jeg kunne få den ½ time motion hver dag som er anbefaldet
jeg har arvelig forhøjet kolesterol og forhøjt blodtryk som jeg godt nok for medicin til, men det er jo ikke nok bare og æde de piller.

vil sq ikke have flere sygdomme hvis jeg selv kan gøre noget

er der andre der også roder sådanne med at finde en motions form der passer til deres helbred
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 09:56   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Årh ja, jeg bøvler lidt med nedsat aktivitet, før rendte jeg rundt til dressur, agility, red, gik lange ture med vovserne og for rundt og fjantede med ungerne.

Nu siger hænder, lænd, hofte og knæ fra ved de ting, det har kostet mig + 6 kilo, og det er meget, når jeg kun er 165 høj, er gået fra 54 til 60 kilo på 2 år.

Jeg kan jo godt regne, hvis der lægges to kilo på pr. år, så ser jeg ikke smart ud som 80 årig

Jeg kunne sikkert godt svømme, hvis jeg kunne svømme og ikke var så fandens vandskræk.

Jeg kan godt cykle lidt, så en af ungerne har købt en motionscykel, så nupper jeg en god film på DVD og cykler lidt til den

I stedet for at gå 2 lange ture med mine hunde, så går jeg nu 4 små, det hjælper jo altsammen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 10:08   #3
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Åh jo mon ikke at jeg kender det. Jeg har siden ryggen sagde stop for sidste gang i dec. 2003 prøvet et utal af motionsformer, men hurtigt droppet det igen p.g.a. smerter.

Det kan ikke passe at jeg skal omtrent vræle af smerter i 3 dage efter 1 times motion. Desuden er det heller ikke smart ikke at kunne gå hjem efter efter trænning. Så det eneste motion som jeg dyrker nu er mange lange gåture 3- 5 km. af gangen. Og i mit eget tempo.
Jeg ser sådan på det at nok er motion sundt men jeg skal jo også gerne kunne være menneske resten af dagen. Hvis det udelukkkende er motion som holder mig i live - så...
Hellere leve tåleligt og så leve 10 år mindre.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 10:16   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men jeg rider hver dag!
det er ikke altid, det er fornøjelse, men så sætter jeg mig op og lader mig transportere. bedre end ingenting.
Jeg kan ikke selv tåle anden træning, øvelser i varmtvandsbassin, fitnesscenter m.v. meget har været prøvet, med forværring til følge.
Det jeg har brug for er statisk træning, dvs træning og vedligeholdelse af især muskler i rygrad, men UDEN belastning.
Har stiv og ligeudrettet lænd, diskusprolaps i lænd, dertil betændelselsgigt(Mb. Brethew)i rygrad, fortrinvis i brystdel for og bag.
Dette kræver en hest med bløde bevægelser, som er fremadgående af sig selv, uden for mange dikedarer. ofte er en Islænder et godt valg.
dette er selvfølgelig en dyr sport, men ved egen hest, ikke dyrer end så meget andet.
ud over den fysiske træning, giver det også velvære, at få frisk luft hver dag.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 10:20   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Jo, men jeg rider hver dag!
det er ikke altid, det er fornøjelse, men så sætter jeg mig op og lader mig transportere. bedre end ingenting.
Jeg kan ikke selv tåle anden træning, øvelser i varmtvandsbassin, fitnesscenter m.v. meget har været prøvet, med forværring til følge.
Det jeg har brug for er statisk træning, dvs træning og vedligeholdelse af især muskler i rygrad, men UDEN belastning.
Har stiv og ligeudrettet lænd, diskusprolaps i lænd, dertil betændelselsgigt(Mb. Brethew)i rygrad, fortrinvis i brystdel for og bag.
Dette kræver en hest med bløde bevægelser, som er fremadgående af sig selv, uden for mange dikedarer. ofte er en Islænder et godt valg.
dette er selvfølgelig en dyr sport, men ved egen hest, ikke dyrer end så meget andet.
ud over den fysiske træning, giver det også velvære, at få frisk luft hver dag.
vh popiae

Eeeeeeeeeej, har du egen hest??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 10:32   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Jeps, jeg kender godt problemet.

Jeg har også prøvet stort set alle motionsformer, varmtvandstræning, ridning, motionstræning osv. osv.

Nu går jeg lange ture helt i mit eget tempo -og jeg tager gerne hunden med.
Og så er det jo gratis motion...

Derudover har jeg fået bevilget en helt fantastisk cykel af kommunen, der har affjedring overalt. Super
Eneste minus er at den er lidt tung, og det giver lidt "bøwl" når jeg trækker med den i gågaden.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 11:26   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Derudover har jeg fået bevilget en helt fantastisk cykel af kommunen, der har affjedring overalt. Super
Eneste minus er at den er lidt tung, og det giver lidt "bøwl" når jeg trækker med den i gågaden
Trine
det ville jeg gerne jeg kunne, men er for farlig i trafikken
når jeg for det øjnmirgræne for kan ikke se ordenligt og så svimmel

har prøvet med en motionscykel der er jeg heldigvis ikke til fare for mig selv og andre , men får fandens ond i skulder og nakke ved at sidde i den stilling

varmtvandstræning, ridning
har jeg ikke prøvet, jeg er bange for heste og varmtvandstræning ved jeg ikke hvordan man kommer til og er det dyrt er jo på konstanthjælp

ja så har jeg jo den crosstrainer der bliver jeg dårlig i dagene efter
men ikke øjnmirgræne mens jeg bruger den, skal bare lade være med at bruge stængerene og kun bruge benene
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 12:19   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
varmtnadstrænning

Hej Peacock

Hvis du vil prøve varmtvandsbassintræning, så det denne vej.

Til lægen få en henvisning til fys om bassintræning.
Jeg mener jeg gi'r ca. 45 kr pr gang er der en gang ugentlig. det er med tilskud fra sygesikringen.
Nogle diagnoser kan udfri vederlagsfri fys.
Man kan også søge om §100, det kan måske give udslag i betalt transport til behandlingsstedet og hjem igen.

Uhm jeg nyder det, og de dage hvor jeg har det skidt, laver jeg ingen øvelser, men pladrer bare rundt i det dejlige varme vand.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:35   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
tak Stoktoft

det vil jeg da se noget nærmere på, for det må være anderledes en at svømme, det gik jo ikke godt ved mig

jeg skulle have været oppe på crosstraineren i dag men desværrer mærker det til trykstigning igen i hovedet
det er nok for hårdt jeg ligger ud
søndag 15 min og tirsdag 25 min
syndes godt nok det er træls kan sidde og blive helt gal på mig selv
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:42   #10
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg får heller ikke trænet som jeg skulle, men nu har jeg fået en henvisning til vederlagsfri fys, så nu skal jeg bare bestille tid..
Synes ofte at det er helt uoverskuligt at komme igang, jeg bruger alle mine kræfter og energi på mine børn. Og hvis så kommunen vælger at sende mig ud igen, så kan jeg ikke magte det. Men nu vil jeg prøve at komme igang senere på sommeren, for der er ingen tvivl om at min krop har brug for træning til at vedligeholde sig.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
Savner nogen at snakke med i samme situation.... LHE De Unge 1 19-12-2012 15:06
Kan jeg få hjælp på nogen måde? Camille Hjælpemidler til handicappede 23 24-05-2012 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension