K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 18:41   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Rygning under graviditet?

Rygning under graviditet har vist at det kan give gevaldige skader på barnet i langt højere grad end normalt. (både psykiske of fysiske lidelse)

Da dette er en dyr affære for samfundet og permanent ødelæggende for barnet, burde rygning under graviditet egenligt ikke være forbudt? Læger vil kunne se om det overholdes og der burde falde straf for overtrædelse.

Seriøst, vi får store bøder bare fordi vi kører lidt for hurtigt, så er noget der beviseligt er skadeligt for børn også noget vi burde blive straffet for.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:20   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Da jeg ventede min datter for over 17 år siden, røg jeg mellem 20 og 30 cigaretter om dagen, og drak gerne rødvin og øl... hun er ganske normal og det var hun også ved fødslen... 52 cm og 3552 g

Jeg siger IKKE det er sundt eller ufarligt, men man må sgu snart ikke noget uden at der udstedes bøder
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:25   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg røg ca 5 cigaretter og min var 3750g og 54 cm...og er sund og rask....

jeg synes man skal gøre som man selv har det bedst med...hvad med de svært overvægtige el.dem der ligger ned det meste af graviditeten.og ikke får motion..så ka man blive ved - efter min mening

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:28   #4
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Rygning under graviditet har vist at det kan give gevaldige skader på barnet i langt højere grad end normalt. (både psykiske of fysiske lidelse)

Da dette er en dyr affære for samfundet og permanent ødelæggende for barnet, burde rygning under graviditet egenligt ikke være forbudt? Læger vil kunne se om det overholdes og der burde falde straf for overtrædelse.

Seriøst, vi får store bøder bare fordi vi kører lidt for hurtigt, så er noget der beviseligt er skadeligt for børn også noget vi burde blive straffet for.
En smule rygning kan vel ikke skade barnet. Ligesom et glas vin i ny og næ heller ikke gør det.

Men hvis man bruger sin sunde fornuft og er en ansvarlig mor, så begrænser man sig naturligvis for at tage hensyn til barnet.

At forbyde det virker lige lovligt overkill. Så skal alt jo nærmest forbydes, fx hårfarve, diverse kemikalie holdige produkter osv.


Tag lige en slapper med alle de forbud. Det ender jo med at mødrene skal leve i et klinisk sterilt rum af en osteklokke i 9 måneder, for minimere risikoen for at barnet lider skade.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:32   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


vi har så altid haft rygning forbudt indendøre....fordi jeg er ryger som den eneste ka jeg godt tage hensyn..det er fair nok...men der er så mange love og regler som andre også skriver..så ka man ligeså godt ligge sig til at død...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:57   #6
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Rygning under graviditet er helt utroligt skadeligt for et foster og dets nervesystemetet som er under udvikling. De 9 måneder som det tager for en nyfødt at blive skabt er de absolut vigtigste 9 måneder i personens liv og lægger grobund for såvel gode som dårlige ting i barnets fremtid.

At forhindre barnet i at opnå dets fulde biologiske udviklingspotentiale, fordi man ikke vil/kan holde op med at ryge i 9 måneder er tarveligt, men tror ikke straf er den rigtige vej frem.

Personer der tror de har et sundt og rask barn fordi det ser normalt ud og har normal vægt, tager grueligt fejl i det henseende. Barnet er fra starten af disponeret for psykiske sygdomme /opmærksomhedsforstyrrelser, lavere intelligens, diabetes, kræft, øget dødelighed og generelt dårligere helbred, samt blodtryksforstyrrelser og listen er skam meget meget længere.

Gør alle og især barnet en tjeneste ved ikke at ryge under graviditet.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 20:54   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er ikke ryger og har 3 børn på 1890-2040-3000g

syntes ikke man skal ryge i graviliteten men heller ikke drikke løbe marton, ride osv. helt ærligt man skal ikke blande sig i alt ting.

har lige fået et barnebarn, 1840g 8 uger før tid hendes mor ryger lidt er selv en meget lille person 158cm og små 50 kg, jeg vil aldrig blande mig og hvis rygning betød så megte havde hun nok vejet noget mindre ved fødslen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:06   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg var gravid, var det tun og makrel man ikke måtte spise pga tungmetaller, i det sidste trimester kom der en advarsel om, at man heller ikke måtte spise indmad, herunder leverpostej - og der havde jeg nærmest kværnet en bakke om dagen, godt utidig, fordi jeg heller ikke kunne gå til frisøren og få reflekser i håret, pga kemikalier.......

Jeg tror på ''alt med måde'' er vejen frem.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 23:13   #9
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
En af gangene jeg var gravid var jeg til scanning .. der fortalte hende der skannede mig, at engang, da det var mere "tåleligt" med røg indendøre.. der skannede de først de gravide og snakkede om alt det gode og spændende ved en skanning

Dernæst snakkede de med de rygende mødre om den med røg og fostre .. den gravide skulle tænde en smøg, alt mens der blev skannet .. Det fik mange til at stoppe med at ryge, da de så/hørte hvor hurtigt deres fosters hjerte skulle arbejde lige pludselig

Det skal lige siges jeg selv har røget de gange jeg har været gravid .. har født 6 uger før tid første gang, og 2 uger over tid 2 gang, og 3 gang lige til termin

Jeg ville rigtig gerne have haft mulighed for en skanning mens jeg røg, da jeg helt inderst inde havde det rigtig skidt med at ryge måske det havde hjulpet mig til at lade være med at være en rygende gravid ..

jeg er absolut ikke til forbud på stribe, hellere oplysning, det tror jeg er vejen frem
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 07:13   #10
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Hvad skulle straffen også være, og hvem skulle håndhæve den??

Jeg er da fuldstændig enig i, at det er tarveligt at ryge, mens man er gravid, men ligefrem en straf tror jeg ikke på. Måske massiv oplysning er bedre. Der er vel efterhånden ingen, der kan være i tvivl om, at rygning er dødhamrende farligt.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Graviditet ping Spørgsmål ang fleksjob 1 10-06-2013 15:54
Syg+graviditet.. Mejer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 11-01-2012 15:28
Prøvetid/graviditet maltheemily Spørgsmål ang fleksjob 3 02-03-2011 21:05
Rygning StonesTM Dit og Dat 18 23-09-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension