K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2011, 01:19   #1
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
hvad skal jeg gøre ?

vil her kort fortælle om mit *******

den 11-5-2011 møder jeg som så mange andre aftener på job kl lidt i 24
jeg arbejde som chauffør vi begynder at sorter nattens gods og pakke bilen til distribution kl 1.40 starter jeg bilen og køre ud ......

kl er 3.18 og jeg ligger i en ambulance jeg er åbent kørt ind i en jernpæl på firmaets adresse har kørt ca en 50-60 km i timen og er blevet stoppet bragt

jeg selv husker intet før ambulancen hvor falck manden fortæller vi er på vej til aarhus sygehus jeg har ondt i hoved oh min venstre arm/skuldre

jeg bliver undersøgt fra a-z og de finder ikke det store ud over knubs og en voldsom hjernerystelse, jeg bliver smidt i en seng og kommer op på traume afdelingen for at sove jeg for en masse smertestilene

omkring kl 12 bliver jeg udskrevet kan godt mærke jeg har fået lidt knubs men jeg kan være hos mine forældre og så må jeg godt komme hjem

i løbet af den 11-5 hos mine forældre kommer der smerter i nakke og ryg og de bliver kun være min forældre har fat i aarhus sygehus og lægevagten som siger at det er hjerne rysteklsen og jeg skal ha ro eller kontakte egen læge den 16-5 er jeg hos egen læge og her gør man heller ikke det store man giver mig noget stærkt smertestillene og siger jeg skal ha ro

en lille uge senere er jeg igen hos egen læge dog hos en anden som ser seriøst på problemet min mor er med for at slå i bordet og ved ikke om det er defor der sker noget men jeg får en tid dagen efter på viborg sygehus til en næremere undersøgelse og her mener læge at har fået et piskesmæld og henviser mig til en mr scanning på nakke og ryg og en lille måneds tid senere får jeg svar ... der er intet at se.
de henviser mig nu til en mr scanning på min venstre skuldre
i mellem tiden begynder jeg at få mareridt omkring hvad der egenlig er sket
jeg bliver scannet og venter så på svar mine mareridt bliver være og være og omhandler nu også at alle mine familemedlemer kommer til skade eller det der er være så fortæller mine forældre om det som siger jeg skal ha fat i lægen og da jeg også har haft seriøse søvnproblemer i et stykke tid bliver der hurtigt bestilt en tid
jeg bliver henvist til psygolog for noget andet smertestillene og nogen sovepiller
i sidste uge kom så svaret på scanningen af skuldren og der er intet at se....

jeg har konstant ondt i hoved , nakke og ryg
min venstre arm/skuldre har jeg ondt i hvis nogen rør den eller hvis jeg bevæger den forkert
jeg har store problemer med min hukommelse
mange mennesker og lyde dur heller ikk
har problemer med at sove
jeg er begyndt at være meget sur og få voldsome vredsudbrud
og meget meget mere

jeg skal til lægen på tirsdag for at få sat noget i gang der er jo intet fundet på nakke ryg eller skuldre så hvad skal der så ske?

mine forældre har sagt at jeg skal nævne at måske er det hjernen den er gal med troede først det var forsjovt men de mente det helt alvorligt
de siger at jeg har ændret mig efter ulykken bla med henvisning til mine vredsudbrud
kan jeg ha skadet min hjerne ved en hjernerystelse?? jeg har jo slået hoved i forruden med stor kraft

hvad bør jeg gøre??

der næst har jeg i sidste uge også et møde med sygedagpenge kontoeret og her mente de jo at jeg som en frisk ung mand skulle vidrere for der var jo intet at se og her gik klappen helt ned for kunne overhoved ikke overskue at tænke på fremtiden.

tænk en gang hvor hutigt tingene kan ændre sig!!

alle positive svar , råd eller kommertar er velkommen.....

mvh

kenneth
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 07:53   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
kan jeg ha skadet min hjerne ved en hjernerystelse??
Det kan du i allerhøjeste grad have, især hvis du ikke har plejet din hjernerystelse med 99% ro i lang tid nok efter ulykken, hjernen er temmelig følsom. Det kan også være nerver i nakken der har rykket sig, din centralnærvebane i nakken er helt sikkert blevet påvirket.

MEN vreden kan altså også "bare" komme fra dine smerter, så at dine forældre henviser til din vrede er faktisk ikke nok til at sige at hjernen/nærverne i nakken har skylden, der er jo en temmelig logisk (og helt normal) forklaring på din vrede.

For lige at... hvor følsom et område du har med at gøre. Kender du til KST? Det er en form for massage af nervebanerne, bla ligger de temmelig blottet i nakken (bag ved ørerne langs kraniet ned til rygsøjlen, i det område samler alle dine nerver sig) Bliver der trykket for hårdt, hvilket ikke behøver være særlig hårdt, og forkert der, kan man blive lam. Din hjerne er mindst lige så følsom, en kraftig hjernerystelse kan sagtens føre til en hjerneskade, tvivl endelig ikke på det.

Min mand er brandmand, og de har altså besked på at nakken er det sted på kroppen de skal passe mest på, derfor bruger de krave ved de mest latterlige tilfælde, det skal de, er der den mindste chance for det område har fået den mindste medfart. Der er en grund til det er sådan.
Selv står jeg 1. hjælp, også der er vi ekstrem opmærksom på nakkeregionen, er der fx en der har fået en flaske i hovedet, fald hvor ryggen/hovedet/nakken har været det mindste involveret osv, holder vi skarpt øje med ALLE tegn på skade af nakken/hovedet, for det er altså nok til end og at lave temmelig meget rag i den. Nok er det langt fra sikkert patienten ligger mærke til at vi gør det, for øjnene er nogle temmelig store sladderhanke, ud over at vi jo helst ikke skal bekymre folk med noget som forhåbentlig slet ikke er, så vi er temmelig diskrete
Oven i er hovedet temmelig utaknemlig for en 1.hjælper, hjerneskalden (knoglen) kan meget nemt skjule ekstrem mange skader, der kan sagtens være en blødning vi ikke opdager, hvor der ingen symptomer er overhovedet, ud over en reaktion i øjnene, som kan være svær at fange for folks øjne reagere forskelligt, nogle hurtigt andre langsomt, og vi skal så vurdere hvad der er normalt lige for ham her under de her lysforhold, med det indtag af alkohol/stoffer og aktivitetssnevau vedkommende har haft, og står vi så under ikke optimale lysforhold, ja så smutter det altså nemt, især hvis folk så samtidige ikke er ærlige og fortæller at det fx er en flaske de har fået i hovedet, men i stedet siger at de vred om på foden, eller siger de ikke har indtaget stoffer men rent faktisk har (vi er i øvrigt ligeglade vi er ikke politibetjente, det er ikke det vi er der for)

Jeg skal dog lige... nogle gange er vi tvunget til at sige tids med nakken (eller hvad det nu er) får vi ikke ham her flyttet NU! koster det hans liv, nogle gange er vi nød til at gøre ting vi ikke bør gøre (ikke må) vi er tvunget til at vurdere ud fra det vi har med at gøre, hvilket ved fx busulykker betyder vi kan være tvunget til at lade nogen dø uden behandling, til fordel for at rede/hjælpe andre der har større overlevelses chance (ellers risikere vi bare at 2 eller 3 dør, i vores forsøg og tids spilde, på at hjælpe en vi kan se sikkert vil dø uanset, hvor en kunne overleve, det er kolde fakta, som mange har svært ved at forholde sig til) eneste forskel på os og sygehusenes pointsystem (dødskoderne) er at vi ikke sætter tal, men ved bla overlevering fortæller hvad vi har observeret og gjort, samt hvis vi har gjort noget af det vi ikke må, og kort forklarer hvorfor.

Sikke meget klogere du blev i dag *gg*

Hvad du gør ved det?? går til en læge sammen med de gamle og lader dem forklare hvilken ændring af din personlighed de har oplevet, og så håber du ellers det bliver taget alvorligt, kommer du videre til en anden (ny) læge (der ikke har hørt deres version) tager du dem med igen.

Sidst redigeret af LUM; 08-10-2011 kl. 08:09.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 08:13   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
kan jeg ha skadet min hjerne ved en hjernerystelse??
Uden at gøre mig selv til læge.men ja det er jo det man/jeg fik a vide da jeg selv blev kørt ned. så det er meget muligt.
Citat:
jeg er begyndt at være meget sur og få voldsome vredsudbru
Jeg har det på samme måde men det er generalt når jeg har exstrent ond i ryg ben osv.

kender til alt det med at scanner intet viser.men de siger jammen der intet galdt så kan de enda sige ja dit ben osv har det ikke godt.men desvære er det ikke alt en scanner kan se.min ryg er selv slået skæv/være brækket/brud kalde de det.og jeg jeg har det på samme måde som dig vred osv.men det er PGA smerter.
eneste råd er bliv ved med at presse på sig du har ond der og der osv.selvom de kommer jammen scanner kan intet se.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 10:30   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør tale med lægen, vedr fortsat sygemeldning/ro eller ej, da det har betydning for din sygemeldning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 16:36   #5
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Du kan sagtens have fået en skade på hjernen. Selv en mindre hjernerystelse kan i visse tilfælde være yderst invaliderende (tag nu mig selv som eksempel).

Det skal også siges at MR-skannere er yderst dårlige til at påvise hjernerystelser, da den viser et lavt opløseligt billede af den strukturelle integritet af hjernen. Oftest er skaden så diffus, at den ikke kan ses med en MR skanner eller også ligger skaden i en ændret metabolisme af hjernen, som kræver andre skanninger for at kunne påvises.

Normalt er de bedste måder at påvise skader i hjernen efter hjernerystelse en EEG eller SPECT skanning. Desuden er neuropsykologiske tests også meget effektive.

Jeg vil desuden anbefale dig at læse denne artikel som måske har relevans for din problemstilling:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/hyp...ere-multitaske

Personlighedsændringer er ofte også til stede efter en alvorlig hjernerystelse, dog mest når slaget har været i pandeområdet. Desuden skal man være opmærksom på at et hårdt slag i pandeområdet kan ødelægge/forstyrre hypofysen og dermed ændre hormonproduktionen. Jeg siger ikke at det skulle være et problem hos dig, dog bare at du skal være opmærksom på det.

Hvis du har flere spørgsmål skriver du bare.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 17:12   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej kao1205!

Man taler om, at der efter hjernerystelse kan opstå et post-hjernerystelses-syndrom (postcommotionelt syndrom) med de symptomer, som du beskriver i dit indlæg. Det kan vare dage, uger, måneder - op til 3 år - beskrives det i lægefaglig litteratur.

Egen læge kan hjælpe med at beskrive tilstand og mulig varighed af følger efter hjernerystelse - at du har brug for ro for at komme dig efter følger af hjernerystelse - det skal jobcenter tage meget alvorligt og forstå og respektere - før aktivering m.v. sættes i gang.


Læs mere på disse links:

http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...hjernerystelse

http://www.hjernerystelse.dk/vejledning.htm
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 18:17   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kao1205 Se meddelelser
der næst har jeg i sidste uge også et møde med sygedagpenge kontoeret og her mente de jo at jeg som en frisk ung mand skulle vidrere for der var jo intet at se og her gik klappen helt ned for kunne overhoved ikke overskue at tænke på fremtiden.

tænk en gang hvor hutigt tingene kan ændre sig!!

alle positive svar , råd eller kommertar er velkommen.....

mvh

kenneth
Hej Kenneth,

Velkommen til.

Der har været mange seriøse indlæg på din helbredsmæssige tilstand, dette har jeg ikke så meget forstand på, men mht. sygedagpenge, der vil jeg blot forklare dig hvorfor sagsbehandlerne ser det som "bare lige".

Sagsbehandlerne beskæftiger sig ikke så meget med sygdommene omkring de sager de nu har. De ser på støtte mulighederne, afklaring og udredning i forhold til muligheden for at være på sygedagpenge.

Nogle af dem (incl. min egen i 2007) tror, at de lige kan fiffe en med at de også er trætte når de kommer fra arbejde, man skal bare lige igang eller man ser sund og frisk ud trods alt. Det skal du ikke tage dig af, de er ikke læger men skal afklare dig under din sag.

I forhold til at modtage ydelsen sygedagpenge, der handler det om at få afklaret om din lidelse er stationær, eller hvornår den bliver det. Tillige skal det naturligvis afklares hvilken diagnose du har. Alt dette skal I samarbejde omkring og først når din lidelse er stationær og diagnostiseret kan du arbejdsprøves i forhold til hvor du skal være på arbejdsmarkedet fremover.

Der er meget man skal nå på de obligatoriske 52 uger man normalt er på sdp. og derfor kan det virke, som om at sagsbehandlerne håber på at man bare stormer tilbage på arbejdsmarkedet. Det kan være en længere varende process og som du måske har læst herinde bliver folk ofte smidt af sygedagpenge fordi sagsbehandlerne får afklaret "i tide" eller løbende, så det er med at følge med og endda prøve at sørge for at være på forkant med sin sagsbehandler i ens sag.

Føler du eller finder du herinde ud af, at der er nogle rapporter, der bør indhentes omkring dit helbred, så er det med at gøre din sagsbehandler opmærksom herpå. Fra nu af er du din egen bedste sagsbehandler også selvom du ikke har kræfter til det, find evt. en bisidder der kan hjælpe dig.

Vi gør hvad vi kan for at hjælpe lige så. Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 01:02   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
få meget gerne fagforeningen ind over fra starten af - det er næsten umuligt at overskue det hele selv...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 00:11   #9
kao1205
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2011
Indlæg: 80
Styrke: 13
kao1205 er ny på vejen
jeg takker mange gange for postive svar og gode råd

Det skal siges at jeg har valgt at lade families advokat tag sig af alt det der har med forsikrings og arbejdes skade sagerne at gøre

det jeg kan forstå er at jeg skal ha en snak med min læge om yderelige undersøgelser ?

hvordan skal jeg håndtere sygedagpenge kontoret ?
hvad skal jeg sige til dem ?

det virker lidt som om man bare bliver smidt over i et hjørne og så er de ellers skide ligeglad med en og ens helbred.

mvh

kenneth
kao1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 08:09   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kao1205,

Du må gå til de samtaler med sygedagpenge kontoret som de beder dig om. Du har jo ikke været på sdp. så længe, men skal formodentlig heller ikke tilbage på arbejde lige med det samme !!?

Sygedagpenge kontoret må indhente de rapporter, der skal indhentes under sdp. Spørg gerne ind til hvordan forløbet er i forbindelse med din sygedagpenge "afklaring".

Tag evt. en bisidder med, måske en af dine forældre ? Derved har du en støtte hvis du føler, at de prøver at "tale" dig rask, det er en slags vane de har i sygedagpenge regi.

Held og lykke med det hele.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension