K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2012, 01:13   #1
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Kommune meldt til politiet for børnevold

Jeg fik fysisk kvalme af at se videoen, hvor de tvangsfjerner det stakkels barn. Hun ytrede endda ønske om selv at forblive i værtsfamilien som til punkt og prikke var fundet egnet til formålet.

Nyhed fra politikken inklusiv video:

http://politiken.dk/indland/ECE16439...or-boernevold/

Føj siger jeg bare!
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 02:02   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er der jo sider af den her sag vi ikke kander.

Hvad nu hvis plejefamilien af en eller anden årsag ikke ønsker eller ikke kan have pigen boende?? Hvad skal myndighederne så gøre, tvinge folk til at have et barn boende bare fordi barnet ikke vil bo andre steder??

Hvad ville du sige til at der flytter en ind i din garage, men som så bage efter ikke kan tvinges er fra fordi der ikke må anvendes magt? Jo det kan sammenlignes, for vi aner som skrevet ikke hvorfor pigen skulle væk fra plejefamilien, måske hun var voldelig, måske en hel masse vi intet ved om.

Vi kan IKKE! se om myndighederne har forsøgt at finde en løsning som pigen kunne gå med til, men hvor pigen kategorisk har sagt nej nej og nej.

Jeg kan godt læse i mellem linjerne at meningen er at vi skal tro der bare er truffet en beslutning ned over hovedet på pigen, men lader man nu det mellem linjerne forsvinde, aner vi faktisk ikke andet end at pigen er fjernet med magt, vi kender absolut intet baggrunden for magtanvendelsen, vi aner ikke om det var nødvendigt med den tvang, eller om tvangen opstod som en del af en kaotisk situation ifb at myndighederne har været nogle fjolser.

Jeg syntes det er sørgeligt at tvangsfjernelser er så firkantede som de er, den der med at barnet ikke må have kontakt til de voksende barnet boede hos, i de første uger, sker faktisk tit i tvangsfjernelses sager (med ofte store traumer til følge for børnene) lige som ungerne gerne ud af det blå fjernes i det de står og går i, det er ikke noget med at pakke heller ikke ynglings bamsen (de kan få lidt tøj nogle dage efter) men det er åbenbart helt okay også i lille DK.
En ting er at erfaringen er at det er nødvendigt at have en betjent eller 2 med når ungerne fjernes, og det i sig selv er voldsomt for et barn at blive fjernet, men jeg sys nu tit vi går over stregen som bla den med at ungerne ikke må få fx et biled eller en bamse med, med det samme, i nogle sager er det desværre nødvendigt at det foregår så voldsomt, i andre er det ikke, og i denne her har de åben bart vurderet at der ikke var nogen vej uden om, om den vurdering er korrekt kan vi af gode grunde ikke vide noget om, og jeg vil ikke have ondt af værgen den ene eller den anden, før jeg har en ordentlig baggrund at bygge min vurdering på, og det har jeg ikke ud fra værgen den video eller den tekst du har linket til.

Vi kan fx ikke se om pigen reagere så voldsomt fordi plejefamilien har bildt hende ind at hun skal på et børnehjem svarende til det hun kommer fra, er det tilfældet forstår jeg ski godt hun reagere temmelig kraftigt, dog kan det undre mig kraftigt at nu det er en plejefamilie hun fjernes fra og ikke forældrene, at hun tilsyneladende (igen det ved vi heller ikke) ikke har fået en mere mild overgang, med nogle besøg på stedet så hun kunne se hvad det var for en fisk.

At plejefamilien er erklæret egnet, jo fint, men hvornår er de det er det 10 år siden?? og det udelukker for pokker da ikke at de er brodne kar, altså der har på det seneste været lidt for mange sager med for dårligt tilsyn, hvor det er hovsa gået op for nogen at selv efter flere år med ansvaret for andre folks børn, har stederne vis sig at være temmelig uhyggelige opholdssteder.

Jappe jappe poienten er at vi ikke ved noget om noget som helst, og derfor ikke kan sige føj til den behandling pigen fik, for vi aner reelt ikke om det var nødvendigt, vi ved kun at langt de fleste tvangsfjernelser er grimme, og naturligvis vil de fleste større børn reagere negativt på sådan en omgang.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 08:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nået virker som om, hun har nogle store behov som plejefamilien måske ikke kan håndtere.

Hun er 9 år da hun kommer til danmark, på 2 år ryger hun fra hendes adtopions fam. til en plejefarmilje, der er jo nok noget helt galt, selvfølig er det syndt for pigen, at hun skal flyttes mod sin vilje men vi ved jo ikke vilken behov hun har siden de ikke kan klares der hvor hun var.

Kommunen flytter hende ikke til en døgninst. uden en meget god grund for det koster meget mere end en plejefarmilie.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 11:42   #4
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Plejefamilien har udtalt, at de har sagt til Næstved kommune, at de gerne vil påtage sig opgaven med at have pigen boende, og at de har rykket kommunen gentagne gange for handling og hjælp.
Jeg må indrømme, jeg synes, det ser unødigt hårdt ud med den tvangsfjernelse. Stakkels pige.
Men selvfølgelig kan der være ting, vi ikke kender til, men jeg vil tro, det godt kunne have været forberedt bedre, hvis der ikke var andre udveje end tvangsfjernelse.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politiet ; 0) misse Politik og Samfund 6 18-02-2013 17:13
http://detsorteregister.dk/ meldt til politiet phhmw Politik og Samfund 5 19-01-2012 22:27
Svendborg Kommune meldt til Sundhedsstyrelsen buster Politik og Samfund 3 04-04-2011 11:48
Kan vi melde kommune til politiet? mumle_mund Alt det andet 17 07-08-2009 02:00
Kommune hjælper politiet zuza Det er da strengt ! 13 18-03-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension