K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 15:33   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Afslag §34

hejsa
jeg har lige fået afslag på §34...efter min datter er udeboende har jeg mistet børnepenge og faderskabspengene men er nød til have et værelse stående til hende når hun kommer hjem derfor kan jeg ikke flytte i billigere bolig...
når de skal beregne om jeg kan få noget skal de så ikke tage både husleje og el og varme med i beregningen-???? i mit afslag står der at jeg max kan få 8.953kr i kontANTHJÆLP og §34.??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 15:42   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, du rammer kontanthjælpsloftet.

Og der lægges kontanthjælp, boligsikring og §34 sammen.

Men kommunen SKAL forebygge hjemløshed og se, om de kan finde en billigere bolig til dig.

Jeg tror ikke, du skal regne med, at der tages hensyn til et ekstra værelse til rådighed for din datter, da hun er over 18.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 17:18   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, du rammer kontanthjælpsloftet.

Og der lægges kontanthjælp, boligsikring og §34 sammen.

Men kommunen SKAL forebygge hjemløshed og se, om de kan finde en billigere bolig til dig.

Jeg tror ikke, du skal regne med, at der tages hensyn til et ekstra værelse til rådighed for din datter, da hun er over 18.



hej igen
min datter er 15 og er på et sted i en periode,altså udeboende komunen har set efter billigere bolig men kan intet finde billiger da der skal stå et værelse klart til min datter kommer hjem igen...jeg kan slet ik få det til køre økonomisk og kan jo ikke flytte i mindre bolig da hun så ikke har et værelse når hun kommer hjem??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 18:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen ser somregl gennem fingre med om der skal være et værelse ekstra eller ej, de går mere indfor sovesofa-princippet hvis det gælder om at få økonomien på højkant...og hvis de skal kunne tilbyde hjælp til en billig penge.

Jeg har selv været gennem hele møllen for nogle år tilbage, og jeg kan da kun forestille mig at det er blevet værre på området....

Så jeg tror faktisk det er noget du må gøre op med dig selv. Et ekstra værelse og skidt økonomi, eller et værelse mindre og lidt mere rådighedsbeløb. Erfaringen siger mig, at kommunen ikke ligefrem højprioriterer den slags sager, og at det er op til den enkelte hvad man vil....for der står intet sted i lovgivningen at børn skal have eget værelse. Og det er jo lovgivningen de retter sig efter hvis man vil have hjælp. Såååå???

Jeg måtte selv bo i en et værelsels på et tidspunkt sammen med min søn for at redde økonomien (jeg byttede med min 3 værelsels der kostede en formue) - og det gik da! Det var bestemt ikke luxus, men jeg syntes faktisk vi fik det hyggeligt. Senere fik jeg fat i noget fremleje, og sådan boede vi gennem 90'erne indtil kommunen fandt en 3 værelses til 2800 kr incl varme. Shit det var LUXUS Senere byttede jeg den så til en 5 værelses - det er den jeg har nu, og hvor vi har boet gennem 5 år.....

JA SGU DA! Du kan da PRØVE om du kan bytte din lejlighed til en tilsvarende, men billigere!!

Du kan bytte her www.bl.dk man skal bare have boet i lejligheden 3 år (men der kan søges dispensation) hvis man ikke har boet der i 3 år.

Og det direkte link er :http://www.bytbolig.dk/


Sidst redigeret af Ninja; 25-03-2009 kl. 18:07.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 18:13   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke så meget om det her, men prøv at kontakte dem, der står for din datters sag og spørg, om ikke du kan få støtte til lejligheden, så din datter har et værelse, når hun kommer hjem.

Jeg vidste ikke, hun var under 18 år.

Det ville jeg som det første gøre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 20:02   #6
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
zuza tusinde tak for svaret*SSSSSSS* jeg vil prøve snakke med dem igen
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 23:00   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hej igen
min datter er 15 og er på et sted i en periode,altså udeboende komunen har set efter billigere bolig men kan intet finde billiger da der skal stå et værelse klart til min datter kommer hjem igen...jeg kan slet ik få det til køre økonomisk og kan jo ikke flytte i mindre bolig da hun så ikke har et værelse når hun kommer hjem??
Mon ikke du kan komme ind under samme regel, som hvis din datter var frivillig anbragt eller tvangsfjernet, for de kan nemlig få boligsikring, som vis barnet boede hjemme.

Netop for at der skal være råd til at der står et værelse parat ved samvær, og hvis de en dag kommer hjem igen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 10:28   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Mon ikke du kan komme ind under samme regel, som hvis din datter var frivillig anbragt eller tvangsfjernet, for de kan nemlig få boligsikring, som vis barnet boede hjemme.

Netop for at der skal være råd til at der står et værelse parat ved samvær, og hvis de en dag kommer hjem igen.
hejsa min datter er frivilligt anbragt og jeg får stadig min boligsikring men de 15.000 jeg fik i børnepenge faderskabspenge var jo med til få det hele til køre rundt man bruger jo ikke 15000 hvert halve år på tøj? men jeg har lige snakket med komunen og min datter kommer hjem på mandag...så jeg håber børnepenge og faderskabspenge kommer igen nu her...men det er sindsygt...fordi reglen er at kom hun hjem d 1april fik jeg ingen børnepenge i april og så kunne jeg jo ikke få hende hjem aligevel for har ikke råd til have en teenager her uden de penge? men heldigvis kommer hun så hjem lige inden d 1........ellers måtte vi vente 3 mån med få hende hjem..latterligt system mand
men og tak fordi du(i gider svare*SSSS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension