K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2014, 21:23   #1
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Optjene feriepenge i fleksjob

Har været i virksomhedspraktik og skal sandsynligvis starte i fleksjob på 20 timer.
Hvordan ser det ud med at optjene feriepenge?
På den gamle ordning fik jeg jo alle feriepenge fra arbejdsgiver, men hvordan er det nu?
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 21:53   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du har selvfølgelig ret til ferie som flekser som dem der arbejder "alm"

og du optjener også feriedage og feriepenge af de timer du har...og optjener du ikke

feriepenge nok, så betaler kommunen resten.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 22:03   #3
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Super.
Nu skriver du at kommunen betaler resten, men er det så tilsvarende de penge fra arbejdsgiveren, eller er det svarende til fleksydelse eller lign.?
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 22:29   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du får

ret til at holde ferie med ledighedsydelse allerede det første ferieår, du er ansat i eller søger et fleksjob. Ferieåret går fra 1. maj til 30. april, og alt efter hvornår du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob, kan du afholde følgende antal feriedage med ledighedsydelse:


15 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. maj og d. 31. juli


10 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. august og d. 31. december


5 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. januar og d. 30. april.


i det følgende ferieår ret til 25 feriedage med ledighedsydelse


trukket feriepenge, du har optjent i et tidligere job, fra din ferie-ledighedsydelse – men kun, hvis din optjente ferie og din ret til feriedage med ledighedsydelse sammenlagt bliver mere end 25 feriedage


samme beløb i ledighedsydelse ved ferie, som du får ved ledighed i ledighedsydelse.


Du skal, i henhold til lovgivningen,

fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse mens du søger fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dit ferieønske senest dagen før, du ønsker ferie.


afholde ferie med ledighedsydelse, inden ferieåret slutter d. 30 april. Du kan ikke overføre din ferie med ledighedsydelse fra et ferieår til det næste.


fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du er ansat i fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dine ferieønsker senest dagen før, du begynder ferien.


ansøge om ledighedsydelse under ferie på et skema, når du er i job. Skemaet fås i Økonomisk Rådgivning.


fortælle jobcentret, hvis der sker ændringer i dit liv, som kan have betydning for din ret til ledighedsydelse ved ferie.


fortælle din sagsbehandler, hvis du tager på ferie i udlandet med din ferieydelse.


Du kan

højst afholde 25 feriedage med ledighedsydelse på et år


klage over de beslutninger, din kommune har taget i forbindelse med din sag. Du skal indsende din klage senest 4 uger efter, at du har modtaget kommunens afgørelse.
__________________

Sidst redigeret af mand; 30-01-2014 kl. 22:35.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 01:05   #5
bassenborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2006
Indlæg: 32
Styrke: 18
bassenborg er ny på vejen
Ok, tak for hjælpen.
bassenborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 14:42   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bassenborg Se meddelelser
Har været i virksomhedspraktik og skal sandsynligvis starte i fleksjob på 20 timer.
Hvordan ser det ud med at optjene feriepenge?
På den gamle ordning fik jeg jo alle feriepenge fra arbejdsgiver, men hvordan er det nu?
De basører du optjener i feriepenge bliver ikke til meget..

MEN når du engang holder ferie på feriepenge, så modregnes de i den måned på normal vis, sammen med den lønindtægt du har haft.

Men da din lønindtægt den måned i sagens natur, bliver mindre p.g.a. dine fraværsdage, så reguleres dit flekslønstilskud tilsvarende..

Så HVIS du på ferietidspunktet er i et fleksjob, med en løn som svare til den du havde da du optjente feriepengene, så mærker du ikke meget til at du holder ferie..

MEN.. Hvis man har mange feriepenge fra et tidligere job (fx. gammel ordning) så kan modregningen blive slem
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 22:24   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tak for info Mik16, jeg har selv lige været ved at spekulere på det med feriepengene fordi det ikke er mange feriepenge man optjener på 10 timers arbejde ugentligt. Jeg har i 2013 (ansat siden 4. november) optjent 630 kr som svarer til 2,9 dage
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 11:14   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Tak for info Mik16, jeg har selv lige været ved at spekulere på det med feriepengene fordi det ikke er mange feriepenge man optjener på 10 timers arbejde ugentligt. Jeg har i 2013 (ansat siden 4. november) optjent 630 kr som svarer til 2,9 dage
Selv tak.

Man skal bare være opmærksom på at ferie på ledighedsydelse, modsat på gl. feriepenge, beregnes helt anderledes..

Fx. holder man 5 dage (een uge) på ledighedsydelse, så deles den måned op i 2 perioder.. Ferieperioden og arbejdsperioden..

De 5 dages ferie giver samme ledighedsydelse, som man vil kunne modtage som ledig på ferietidspunktet.

Resten af måneden (minus 5 hverdage) beregnes løn og flekslønstilskud ud fra restperioden.. D.v.s. at max. flekslønstilskud, lønloft, og modregningen af de 30 og evt 55 % omregnes til den reelle arbejdsperiode..

Med andre ord, lidt som hvis man startede et nyt fleksjob 5 hverdage inde i måneden..

Årsagen er, at man i sagens natur ikke får både ledighedsydelse og flekslønstilskud for de samme dage..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 12:27   #9
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
mik16, bare for at få det skåret ud i pap: Hvis jeg vil holde 2 ugers ferie til sommer, men kun har optjent 2,9 dage, vil jeg så kunne søge ferie-ledighedsydelse fra kommunen for de resterende dage, det må være 7,1 dage?

Min hjerne kan ikke helt finde ud af hvad jeg så vil få udbetalt i fleksløntilskud. Vil jeg få mere udbetalt eller?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 13:55   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
mik16, bare for at få det skåret ud i pap: Hvis jeg vil holde 2 ugers ferie til sommer, men kun har optjent 2,9 dage, vil jeg så kunne søge ferie-ledighedsydelse fra kommunen for de resterende dage, det må være 7,1 dage?

Min hjerne kan ikke helt finde ud af hvad jeg så vil få udbetalt i fleksløntilskud. Vil jeg få mere udbetalt eller?
Ja ferie udover egne optjente feriepenge, kan fås på den ledighedsydelse du er berettet til.. Altså samme sats, som hvis du blev ledig på feriedagen..

Som udgangspunkt har man ret til 25 dages ferie på ledighedsydelse, minus de dage man har feriepenge til..

Men om man har ret til 25 dage, komme helt an på hvornår man er til kendt fleks.. Enten fleks eller fleksjob.. (hvad der kom først)

Hvad du får i flekslønstilskud den måned du holder ferie med feriepenge kommer an på.

Hvad du kan hæve af feriepenge pr. dag.. (brutto) Og Hvad din løn bliver mindre fordi du holder fri.. (Brutto) De 2 ting opvejer hinanden og tilskuddet beregnes derefter..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension