K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2010, 19:55   #11
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Takser

Der er faktisk mange "guldkorn", i det du skriver - Ikke forstået på den måde, at de ikke alle er gode - For det er de - Men "Guldkorn" fordi det er "input", der kan bruges og som jeg ikke havde tænkt på før.

Men jeg håber meget, at det ikke kommer så langt - For jeg kan stadigt ikke se, hvorledes man kan afvise flere år rapporter ud fra en lægekonsulent.

Så jeg håber stadigt, at der er nogen der har forslag til, hvorledes det kan stoppes inden det når så langt

Taknemlig
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:08   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lige kigget på dit første indlæg igen, og så vidt jeg husker er det ikke bare ligetil at klage over en lægekonsulent, men hvis han begynder at ændre på andre lægers diagnoser, mener jeg at der er noget at komme efter.

Er der ikke lige en eller anden herinde, der ved/husker hvordan tingene fungerer vedr. lægekonsulenten?

Hvis der ikke er nogen der kommer med input vedr. lægekonsulenten, så prøv at sende en klage til jobcenter-chefen, hvori du klager over, at lægekonsulenten tydeligvis lukker øjnene for visse dele af både lægepapirer og rapporter fra div. arb.prøvninger, medmindre han slet ikke har set alle relevante akter.

I klagen må du (efter min mening) gerne sætte spørgsmålstegn ved, om sagsbehandleren nu også har husket, at aflevere alle relevante akter til lægekonsulenten, da hun bad om hans vurdering.

Forglemmelser kan jo ske alle steder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:36   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Matchgruppe 4.....

Til information hvorfor du muligvis har fået lov til at gå så længe unden den store interesse som Matchgruppe 4:

http://arkivwww.da.dk/nyhed/agenda/f...enda17_net.pdf hvor der bla nævnes:

Men selv om matchgruppe 4 er tiltænkt
dem, der kun i begrænset omfang kan få
fodfæste på det ordinære arbejdsmarked
og derfor altså stadig har en jobchance,
så nedprioriterer kommunerne indsatsen
over for disse personer.
I Ebeltoft lod
kommunen sig for eksempel inspirere af
Fåborg Kommune og besluttede i december
sidste år på forhånd at holde indsatsen
på et minimum: ”Der frigives personaleressourcer
ved at lave minimumsindsats

over for personerne i matchgruppe
4 og 5, skrev Ebeltoft Kommunes Sociale
Udvalg den 6. december 2004. Udvalget
beslutter at sætte gruppen af kontanthjælpsmodtagere
på ”Stand-by”, og vedtager
at servicere de ledige i gruppen via
”kollektive” møder.
Jens Erik Pedersen, socialchef i Ebeltoft
Kommune, bekræfter, at strategien er
fulgt, om end kommunen efter et halvt år"

Ny Matchgruppe 1 - 2 - 3.

http://www.brnordjylland.dk/Regional...031109pdf.ashx

Så et naturligt spørgsmål som du må kræve besvaret.
Hviken Matchgruppe tilhører du?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:52   #14
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Takser

" og så vidt jeg husker er det ikke bare ligetil at klage over en lægekonsulent,"
Næ Det er et sort kapitel - Jeg forsøger faktisk, at finde noget i forbindelse med, at forspørgelsen var en udløber/del af forespørgsel på flex/pemsion - Og der mener jeg, at der findes regler.

"I klagen må du (efter min mening) gerne sætte spørgsmålstegn ved, om sagsbehandleren nu også har husket, at aflevere alle relevante akter til lægekonsulenten, da hun bad om hans vurdering."

Hæ - Hæ Det kunne jeg godt finde på - Det er faktisk en halv fornærmelse, idet Lægekonsulenten allerede har påskrevet at der kun er brugt et dokument
( Som er brugt yderst selektivt, idet han f.esk ikke har medtaget lægens funktionsbeskrivelse )
Hov - Forøvrigt min sagsbehandler er en mand, som jeg har visse problemer med, at kommunikere med. Da han ikke taler et dansk, der giver god kommunikation - Jeg har i hvert fald nogen gange svært ved, at forstå ham,

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:01   #15
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Tak


"Til information hvorfor du muligvis har fået lov til at gå så længe unden den store interesse som Matchgruppe 4:"

Lyder meget fornuftigt

"Så et naturligt spørgsmål som du må kræve besvaret.
Hviken Matchgruppe tilhører du?"

Yes - Og Det burde være nemt, hvis jeg kan få dem til, at forholde sig til de diverse funktionsundersøgelser - Men det er nok der problemet ligger.

Hilsen LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:03   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er der noget til hjælp omkring lægekonsulenter

Citat:
Tre retningslinjer skal særligt fremhæves

1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.

3) Præmisserne for afgørelsen skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne som et delelement i sagen har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Disse tre har jeg med held brugt før i andre sager og jeg vil anbefale dig at læse hele bekendtgørelsen (det er ikke en lov for det syntes vores regering ikke vi har brug for ) men jeg har flere gange oplevet at sagsbehandlere bliver bedre til at høre mig når jeg læser højt fra bekendtgørelsen eller snakker om at finde noget sm afgørelser prøv at læse op på hele bekendtgørelsen og ellers prøver jeg lige at se om jeg kan sætte mig lidt bedre ind i det hele og din sag når jeg lige har overstået bolle bagning og fødseldage i 30 graders varme

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809
  Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:15   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Linus.

Jeg ved ikke lige, hvor Peter gerne vil hen med din match.... heh.

Men jeg kan fortælle dig, at før var der 5 matchgrupper for kontanthjælpmodtagere. Nu der der kun 3 for alle.... Der står i nedenstående link på side 8, at hvis man tidligere var i match 4, så bliver man placeret i match 2. Hvis man i dag er i match 3, må de ikke sende borgeren ud i aktiveringer.

Hvis du har interesse, kan du læse om den nye matchmodel her:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx

Såfremt dit helbred bliver forværret, må du i samråd med din læge finde ud af, hvad der skal gøres...

Heidien har også lige kommet med fine gode råd til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 01:38   #18
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Fantastisk

Først en lille undskyldning for, at jeg ikke har været hjemme de sidste par
timer - En veninde kom forbi med ca 20 kød og forærede mig det - så vi gik lige ud.

"Her er der noget til hjælp omkring lægekonsulenter"

Referencerne kan vise sig, at være til hjælp , men jeg skal lige gennemgå dem ordenligt.

"at hvis man tidligere var i match 4, så bliver man placeret i match 2"

Næ ikke i følge Arbejdsmarkedsstyrelsen hvor det kan ses:
"Ændrer den nye matchmodel ved rettigheder og pligter for modtagere af a-dagpenge, kontanthjælp og starthjælp?"
I den gamle matchmodel er kontant- og starthjælpsmodtagere i matchgruppe 4-5 defineret som ikke-arbejdsmarkedsparate (lov om aktiv socialpolitik § 2, stk. 3). I den nye matchmodel vil disse personer komme i matchgruppe 2 eller 3. Den nærmere indplacering i match 2 eller 3 afhænger af, om borgeren kan deltage i beskæftigelsesrettede tilbud efter kapitel 8 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats."
Jeg har læst linket angående Matchmodellen men jeg synes, at beskrivelsen fra Arbejdsmarkedsstyrelsen er langt mere detaljeret.
Findes på
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...g-pligter.aspx

Jeg frydes ( Et samlet Tak )
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 09:29   #19
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Wow

I min sidste Arbejdsprøvnings rapport har jeg fundet noget ganske besynderligt
Først bemærkede jeg, at formateringen mellem den rapport jeg i sin tid modtog af Prøvnings-stedet og den rapport jeg modtog via Aktindsigt ikke var ens.
Derfor gennemgik rapporterne ord for ord. Sammenligningen viste at de tilsyneladende var ens - Men i Konklusionen er der en forskel

Min udgave siger:

"Fleksjob realistisk, men må bero på resultatet af de 5 arbejdsprøvninger indenfor de sidste 3 år, sammenholdt med en medicinsk vurdering - foreslås endvidere sygevurderet.Endnu en arbejds-prøvning skønnes formålsløs.

Deres udgave siger:

"Fleksjob ikke realistisk, men må bero på resultatet af de 5 arbejdsprøvninger indenfor de sidste 3 år, sammenholdt med en medicinsk vurdering - foreslås endvidere sygevurderet.Endnu en arbejds-prøvning skønnes formålsløs.

Hvordan kan sådan noget ske ?

Forbavset Hilsen
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 19:11   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Rigtig godt spørgsmål.

Min første tanke var, om dit eget eks. kunne være fra en midtvejs-evaluering, men det tror jeg så ikke at det er.

Men hvis du har fået dit eks. inden nogen andre, så kunne jeg forestille mig, at den der skulle skrive den, lige har siddet og læst den igennem, inden den skulle sendes til kommunen, og så har ændret mening.

Fremover lader du bare som om at dit eget eks. er forsvundet, og holder dig til ordlyden i den du har fået via aktindsigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges.. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 12-08-2011 12:30
Massiv kritik af lykkepille-krav Webmaster K10 Nyheder 0 21-03-2011 06:12
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
KL kører massiv hetz mod handicappede ... phhmw Politik og Samfund 4 22-06-2010 11:55
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension