K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 08:31   #1
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
mellem fleks og pension

hejsa vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig og ved om der findes en lov regel på hvis man er arbejds prøvet 2 gange og man har en samlet arbejds vudering til lige lidt over 1 time daglig. havde en sagsbehanler en virksomhedskonsulent som sige hun ikke kan find fleks job til mig hvilket er umulig med mine skåne hensyn min fagforening er med som bisider. de sage alle at nu var min sag erfter 5 år med læge arbejsprøving fleksbob nu så fyls gørende at den skulle til pension vilket jeg efter hånden har aksebtert. så går min sagsbehanler af og jeg får en ny. hun har lagt alt ligge som var klar gjort til pensions temet i over 4 måneder og nu mener hun ikke den skal til temet. hvis ens pension ikke gå ignnem og man ikke kan få fleks job eller ledigheds ydels hvad sker der så med en
hilsen sanne
har ikke fået min pension endnu
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 11:50   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sannemor,

Der findes ingen lov og regel om hvor mange gange man må arbejdsprøves og i hvilken retning i forhold til evt. fleks og pension man så skal gå.

Når man er i afklaring mod det ene eller det andet skal man afklares arbejdsmæssigt såvel som helbredsmæssigt. Går du pensionsvejen er det mest sikre umiddelbart dertil at din sagsbehandler indstiller dig iht. §18, men det kræver jo at hun er enig i og at dine papirer viser at du bør indstilles til pension !!

Det er fint at du har din fagforening med på side linien, de hjælper vel også dig med at få "koordineret" din sag ?

Husk når du skriver indlæg, at lave lidt flere linie skift, så det gør det mere overskueligt at læse

mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 15:45   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej sanne mor

Din læge vurderer din sygdomstilstand stationær, da den har varet over 5 år. Lægen har sikkert vurderet funktionsniveau væsentligt og varigt nedsat - og har vurderet behandlingsmuligheder udtømte med hensyn til forbedring af arbejdsevne. Du har været visiteret til fleks / ledighedsydelse. Din tilstand er ikke bedret lægeligt set: Du er stadig sikret ledighedsydelse / fleks. Du ryger ikke af ledighedsydelse / fleks.

Gammel sagsbehandler og læge og fagforening har bakket op om at at indstille til vurdering af sag om førtidspension i pensionsteam for dig. Og det havde du set frem til!

Men et eller andet er kommet i vejen. Vi ved ikke, hvad der er kommet i vejen - måske manglende opbakning i team bag ny sagsbehandler. Vi ved det ikke.

Men vær rolig: Sygedagpengekontor kan ikke tage ledighedsydelse / fleks fra dig. Og ledighedsydelse / fleks er ofte et tæt skridt på vej til til førtidspension. Læs evt. i MorWettendorfs tråd her på K10 herom. Hav tålmodighed!

Jeg vurderer, du lægefagligt er udredt og tæt på førtidspension. Men det blev ikke i denne omgang. Ledighedsydelse / fleks beholder du uændret til du når til førtidspension: Det videre forløb er at vente med is i maven - med løbende rolig opbakning af læge og fagforening - det er et tålmodigheds- og sejhedsprojekt!

Held og lykke ønskes af

Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 12-10-2010 kl. 15:57.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan selvsagt klage over afslag, også med begrundelse af manglende tilbudt fleksjob.

Hvis de vil have aktivering, skal du sørge for at dine timer indgår som skånebehov, med henvisning til tidligere afprøvet. Det indskriver du i job-plan, som du selvsagt forlanger.

Husk at det skal kunne føre til job.
Ellers klag videre til beskæftigelsesnævnet.

Be om at få aktindsigt i dine oplysninger der ligger, omkring indberettninger til arbejdsdirktoratet.
Dette fordi kommunen måske snyder med oplysninger, for at få refusion på dig.
Dette klager du evt over, hvis det er tilfældet.
Kommunen mister nemlig 3 års refusion, hvis du ikke er ude i et hvist antal timer, indenfor 18mdr.
Det kan derfor lægge et hvidst pres på kommunen, hvis du forstår.
(ret mig gerne, andre hvis jeg tager fejl).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
Så stort hul mellem fleks og FP ?? giraffen Spørgsmål ang fleksjob 9 18-05-2011 14:43
Gråzone mellem FTP og Fleks Udepige Alt det andet 8 08-04-2011 19:35
fanget mellem fleks og pension lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2011 20:35
Timegrænse mellem fleks og FP Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 22 25-03-2010 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension