K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2011, 02:02   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Måske kan bruges

Borgere som ikke ønsker at medvirke til sagens oplysning
Hvis en borger i en konkret sag ikke ønsker at medvirke fx ved ikke at ville tillade, at der indhentes nødvendige oplysninger eller lignende, er det klart udgangspunktet, at borgerens ønsker skal respekteres.
Det følger som altovervejende hovedregel af principperne i forvaltningsloven og af retssikkerhedsloven. Kommunen må i den situation gøre borgeren opmærksom på, hvilke konsekvenser dette kan få, nemlig at sagen må afgøres på det grundlag, som foreligger.

Kommunen kan ikke, alene fordi borgeren ikke vil medvirke, give afslag på hjælp, men kommunen skal i hvert enkelt tilfælde vurdere, hvilken betydning borgerens manglende medvirken har i forhold til grundlaget for den afgørelse, der skal træffes.

Konsekvensen af borgerens manglende medvirken til belysning af grundlaget for vurdering af borgerens arbejdsevne kan være, at der træffes afgørelse om afslag på revalidering, fleksjob eller førtidspension, idet det ikke i tilstrækkelig grad kan dokumenteres, at borgerens arbejdsevne er varigt nedsat.

p.s. det er ikke hvem som helst som har skrevet dette. Det er selveste Claus Hjort Frederiksen som har gjort det.

Sidst redigeret af Karo; 14-08-2011 kl. 02:07.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 08:09   #32
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hejsa

Jeg forstår desværre ikke teksten ;-)

Hvad er det som borgeren eventuel ikke ønsker medvirke i?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 08:47   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Hvad er det som borgeren eventuel ikke ønsker medvirke i?


Borgeren eventuel ikke ønsker at komme hos Quike Care til "at arbejde aktivt med fysisk opkvalificering, vejledning og coaching, information om hjemmeøvelser, besøg på arbejdspladser, fysiske test, rundbordssamtaler, ergonomi, smertehåndtering og selvevaluering"....

http://www.quickcare.dk/artikler/lokalavisen-koege.aspx


...fordi borgeren har dokumentation i form af BAN's afgørelse på, at alle behandlingsmuligheder er udtømte og skaden er stationær og varig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 11:37   #34
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jamen det siger jeg 1000 tak for ;-)

Det vil jeg OGSÅ printe ud, så kan de få det hele tilbage i smasken igen ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 07:08   #35
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Hej Hopper

Du skriver, at Smerteklinik er en behandlingsmulighed??

Jeg har selv fået den modsatte forklaring i forhold til sygedagpenge forlængelse, hvilket undre mig rigtig meget, da vi bor i samme kommune. Har du eller andre noget skriftligt at henvise til??
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 09:13   #36
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nej ikke rigtigt

Både i min forlængelse af sygedagpenge og afslag på ftp er smerteklinik blevet nævnt som en behandlingsmulighed.

Selv da Jobcenteret ankede min afgørelse fra BAN, hvor BAN sagde "Behandlingsmuligheder udtømte" skrev Jobcenteret at der findes behandlingsmulighed i form smerteklinik, så efter deres mening var der stadig behandlingsmuligheder, men den købte hverken BAN eller Ankestyrelsen ikke...

Men det virker mystisk, jeg er nok bare en af de uheldige borgere der bor i Sorø Kommune ;-(
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 10:45   #37
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Nej ikke rigtigt

Både i min forlængelse af sygedagpenge og afslag på ftp er smerteklinik blevet nævnt som en behandlingsmulighed.

Selv da Jobcenteret ankede min afgørelse fra BAN, hvor BAN sagde "Behandlingsmuligheder udtømte" skrev Jobcenteret at der findes behandlingsmulighed i form smerteklinik, så efter deres mening var der stadig behandlingsmuligheder, men den købte hverken BAN eller Ankestyrelsen ikke...

Men det virker mystisk, jeg er nok bare en af de uheldige borgere der bor i Sorø Kommune ;-(
Det oplever jeg, som at de bruger det som en påstand for at lokke folk ud i noget, for derefter at lukke kassen?
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 13:13   #38
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er præsic også det jeg har sagt hele tiden ;-)
Bare sørgeligt at det finder sted
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen overholder ikke reglerne lillesine Skal kommuner ikke overholde loven? 7 15-06-2013 21:59
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
§17 stk 1.2 og jobcenter har ikke reageret østerbro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 29-12-2011 12:50
hvis kumunen ikke overholder min Jobplan noffn Alt det andet 0 24-10-2010 22:33
æv! aktør overholder ikke fristen empowerment Din historie 5 05-07-2010 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension