K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 17:30   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
skulle jeg råde .... ville en samtale med egen læge komme først på tapetet.
p.g.a. det er nok ham der kender bedst og mest til din specifikke situation.

alt efter lægens mening, ville jeg så måske, udbede mig en samtale med en behandler, vedr: min videre fremfærd, og hvad muligheder der evt: kunne passes ind til dig, det kunne jo være behandleren, hvis du selv insisterede, startede et forløb med arbejdsprøvning R. profil ... etc etc ...

jeg har en fornemmelse for at det er meget svært selv og lave en opstartsfase.

dette er blot mit ydmyge bidrag, om det skulle kunne bruges.?
mvh edres ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 19:21   #12
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Tak for alle de gode svar..

Jeg har nu været ved min psykiater som mener at jeg godt kan søge en pension, da han ikke mener jeg kommer på arbejdsmarked eller i aktivering pga svær angst...

Min sagsbehandler snakker nu om at sende mig til en psykologisk vudering, men ikke ved min egen psykiater? men ved kommunens psykolog... Og så ville hun se om alle mine mugligheder er udtømte...

Så nu overvejer jeg at skaffe alle lægepapir, psykiater papir osv, og så lave en ansøgning om pension efter pragraf 17 på det forliggende grundlag...

Hvordan syntes i det ser ud, skal jeg prøve dette??
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 20:41   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jette,

Hvornår udløber dine sygedagpenge ? Som jeg ser det bør du ikke søge §17, medmindre det er sidste udvej for at holde dig på sygedagpenge i lidt længere tid.

Du siger at du har fået konstateret svær angst ved din psykiater, er du kommet i medicinsk behandling ? Der er en del behandlings muligheder ved angst, medicinsk og terapeutisk, du er næppe ved vejs ende af dine behandlings muligheder.

Mon ikke din sagsbehandler vil sende dig til en psykiater for at få udformet en psykiatrisk speciallægeerklæring ? Efter min erfaring er det sjældent at de beder om udtalelser fra psykologer, medmindre man har gået hos en fast.

Som jeg ser det bør du forfølge, at din sagsbehandler indstiller dig til ftp. via en §18 altså hvor de skal indhente lægelig dokumentation på dig. Det ville være bedst for dig at du så derigennem kunne få dine sygedagpenge forlænget medens du er i afklaring omkring ftp.

Jeg gætter på at psykiateren/psykologen vil sige, at du skal på medicin og i psykologisk kognitiv (adfærds) terapi. Du kan dog risikere at din sagsbehandler herefter vil lukke dine sygedagpenge da du således ikke er helbredsmæssigt afklaret men altså skal i behandling !! Forholder det sig sådan og det derved ikke kan få din sagsbehandler til at starte en §18, så kan du måske hænge din hat på et pkt. i sdp. lovens §27, hvor din læge så at sige skal bekræfte at du er arbejdsklar inden for 2 x 52 uger og derved kan få sdp. forlænget, men det er jo heller ikke helt så sikker for dig formoder jeg ?

Lad os høre mere om sdp. udløb og hvad din sagsbehandler vil.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 23-08-2010 kl. 20:45.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension