K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 00:02   #1
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Unhappy Pension eller hvad??

Jeg må lige hører om der er nogen der kan give mig et godt råd, da jeg er lidt rundt på gulvet med hvordan jeg skal gribe sagen an.
Jeg er en 57 årig fleksjobber på ledighedsydelse, jeg har været sygemeldt i godt 1 år....pga. Depressioner og angst...jeg har gået til psykriater i ½ år.
Nu har jeg så lige været i arbejds-prøvning i 4 uger.....og med meget møje og besvær kom jeg igennem, med et ugentligt timetal på 8 timer. Min sagsbehandler kontaktede mig en ½ time efter, hun havde modtaget evalueringen, og gjorde mig opmærksom på at pension var helt udelukket.
Så er det jeg spørger, skal der ikke gang i noget mere før hun kan afslå så promte...????? Håber der sidder nogle der kan give mig et godt råd...
På forhånd tak
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:31   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er et træls system..hvis du er fleksjobber regner hun vel med at det skal du blive ved med at være,,jeg ved ikke altid hvad de sb-er tænker,men i morgen skal der nok være nogen kloge hoveder der ka hjælpe dig..jeg sidder og tænker på den ny reform - hvis den blir,da vil de ha fleksjobber til at arb,helt ned til 2o min hverdag og så får man kun løn -normal i de 2o min,resten af tiden ledighedsydelse,som jeg har forstået det.er man så ik med i fagforening ka man vist kun få 85 procent af dagpenge..de er ikke rigtig kloge
hilsen stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 09:02   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis jeg var dig og havde energi til det, ville jeg prøve at skrive en mail til sagsbehandler hvor du spørger til jeres samtale pr. telefon, om du har forstået det rigtigt at hun afslår pension og med hvilken begrundelse.

Ydermere skal du så spørge om hvad hendes plan med dig så er, for du vil godt have noget afklaring, det er trods alt din fremtid det drejer sig om.

Så må du se hvad svar du får, for der er jo nogle gang når man begynder at spørge ind til hvad de har gang i, så kommer der lidt andre svar på bordet.. og nu er det jo heller ikke hende der afgøre om du skal have pension, men hvis hun har en íde om at det mener hun ikke er relevant, ja så står man lidt nok dårligt... selvom man skulle mene de var til for os..

Håber der kommer nogle gode svar til dig....

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 09:30   #4
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Jeg takker for de gode råd, jeg har fået en aftale med den pågældende sagsbehandler 25. maj . Så vil jeg se om jeg ikke kan samle mig sammen, til at forelægge hende de mange spørgsmål jeg efterhånden mangler svar på...Jeg fik den besked da jeg sage at jeg ikke var i stand til at arbejde mere end 8 timer om ugen..at jeg som fleksjobber kunne komme helt ned på 3 timer... Jeg bor på landet og har lang transport med det offentlige..Da jeg var i praktik brugte jeg dagligt 3 timer på transport, for at arbejde i 2 timer..Er det ikke skørt????????????


Sidst redigeret af oceania1020; 17-05-2012 kl. 09:33.
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 09:48   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Husk at når du har været til samtale med Sb, at maile til vedkommende bagefter og stil de spørgsmål du end måtte have, for at få be- eller afkræftet det du har fået ud af samtalen.....

og jo det virker tåbeligt at skulle bruge så meget tid på transport, for man skal huske at transport også kan være ret anstrengende hvis man ikke er helt ok...

Håber du får en god samtale, men huske at maile bagefter for at få styr på om tingene er forstået rigtigt....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:05   #6
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hej

For at fremskynde processen kan du stadig sende dine spørgsmål til Sb

-så får hun/han tid til lige at overveje nogle ting og måske tage dig lidt

mere alvorligt.

Sb kan ikke afslå pension men at starte en § 18 op kan denne afvise-

såvidt jeg ved.

Hvad siger din Psykiater mon om din fremtid på arb.marked ?
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:24   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker at hvis du stadig går til psykriater er alle behandlingsmuligheder ikke udtømte, og derfor kan pension ikke komme på tale

Så hvis jeg var dig ville jeg arbejdehen imod at "lukke" alle huller - så er din situation noget anderledes.

Skrev du dagbog hele døgnet da du var i arbejdsprøvning - deter meget vigtigt at man gør det, så de får et billedeaf hvordan du fungerer, ikke mindst hjemme hvor man jo osse skal have tingene til at hænge sammen

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 23:23   #8
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Til Tumnus ....

Man kan gå hos en Psykiater omend ens behandlingsmuligheder er udtømte for

lidelserne kan stadig lindres....ex gennem kognitiv terapi.
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 23:58   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Jeg må lige hører om der er nogen der kan give mig et godt råd, da jeg er lidt rundt på gulvet med hvordan jeg skal gribe sagen an.
Jeg er en 57 årig fleksjobber på ledighedsydelse, jeg har været sygemeldt i godt 1 år....pga. Depressioner og angst...jeg har gået til psykriater i ½ år.
Nu har jeg så lige været i arbejds-prøvning i 4 uger.....og med meget møje og besvær kom jeg igennem, med et ugentligt timetal på 8 timer. Min sagsbehandler kontaktede mig en ½ time efter, hun havde modtaget evalueringen, og gjorde mig opmærksom på at pension var helt udelukket.
Så er det jeg spørger, skal der ikke gang i noget mere før hun kan afslå så promte...????? Håber der sidder nogle der kan give mig et godt råd...
På forhånd tak
Som ledig flexjobber skal du, hvis du har været ledig i 1 år inden for de sidste 18 mdr .. vurderes om du stadig står til rådighed for et flexjob....

Det vil sige at du skal ud i en arbejdsprøvning .. for at se om dine timeantal - skånehensyn osv osv har ændret sig...

Du har været i arbejdsprøvning.. og kan klare 8 timer.. Nu ved jeg ikke om det er stedet hvor du er blevet arbejdsprøvet + en jobkonsulent der har lavet en rapp som går til din sagsbehandler..

Som regel så kommer lægekonsulenten også indover.. for at se om de nye timer og skånehensyn er et match med en evt speciallægeerklæring..

Og det er så ikke din sagsbehandler der bestemmer om du kan få førtidspension.. hun skal bare lave din ressourceprofil klar så du kan læse den og få lavet evt kommentarer og underskrift .. og så sende den videre i systemet...

Husk at da du pt får ledighedsydelse.. så kan de ikke tage den fra dig hvis der gives afslag på en pension..

Og der kommer nok andre med flere input til dig..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 12:05   #10
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Takker for de gode tilbagemeldinger.......
Nu har jeg fået lidt at arbejde med....
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension eller ingenting??? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 53 07-12-2011 23:15
Pension: Selv eller hvad? Evy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-11-2009 04:30
pension eller ej (ved ikke hvad ben jeg skal stå på) superhoax Alt det andet 4 19-08-2008 18:05
pension eller hvad ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 12:44
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension