K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2014, 23:29   #1
sisseja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
sisseja er ny på vejen
ansøgning om førtidspension efter de gamle regler

Hej.
Jeg håber at jeg kan få svar på spørgsmål omkring at jeg i dag har været til møde med rehabiliteringsteamet.
Sagen er den at jeg har søgt fp tilbage i 2012 men på grund af langsom sagsbehandling i min daværende kommune fik de ikke behandlet sagen inden jeg var nødsaget til at flytte og derfor også flytte kommune, så sagen blev først i dag taget op på møde, hvor jeg får af vide at ansøgningen ikke vil blive behandlet efter de gamle regler på trods af at jeg søgte i god tid inden de nye regler trådte i kraft.. Kan dette passe er lovligt? Og udover det så er det anbefalet af psykolog, læge og socialrådgiver at jeg får fp, efter 8 snart 9 år Son sygemeldt med 2 fysiske og 2 psykiske diagnoser, hvor der er afprøvet praktik 4 gange og alle tilbud i kommunen.
Men pga Jeg selv har bedt om at komme i behandling på klinik for personlighedsforstyrrelser hvor jeg skal gå i mindst 2 år i individuel terapi, men der er mulighed for gruppe terapi Son dog ikke er aktuelt for mig pga angst, så mener teamet at der stadig er behandlingsmuligheder i form af gruppeterapi, på trods af at jeg ikke kan, men så længe det er et tilbud til mig så er det en behandlingsmulighed iflg teamet, derud over ser de jo så ikke på de gamle men de nye regler og så min alder (26) så indstiller de til afslag på fp, de havde dog ingen forslag til hvad jeg ellers kunne, er for syg til revalidering og Flex iflg kommunen.
Hvad skal jeg gøre i denne situation?
På forhånd tak.
sisseja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 23:58   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Klage til Ankestyrelsen
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 07:31   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Dette er ifg helsingør dommen ikke lovligt.

De må ikke afvise førtidsppension og bagefter skrive at du er får dårlig til fleks eller revalidering.

Iflg dommens konklusion skal afslag til pension give ret til fleks nå erhvervsevnen er varigt nedsat

Læs specilet pkt: begrundelse og afgørelse:http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Måske du kan henvise til den i din klage
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 08:02   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer an på hvordan du har søgt førtidspension tilbage i 2012.

Hvis du har afleveret en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, skulle den være overgået til behandling i umiddelbar tilknytning, og med en svarfrist på 3 mdr, som så kunne udskydes skriftligt hvis de havde travlt.

Men den skulle være overgået til behandling inden udgangen af 2012.

Hvis du blot har søgt førtidspension, uden at det var på det foreliggende grundlag, så er der ikke samme frist, og så vil du være overgået til de nye regler.

I din situation lyder det til at det mest nærliggende vil være at tildele et ressourceforløb med behandling/terapi, og så tage stilling til hvordan det påvirker din erhvervsevne.

Om du har nok papirer til at søge på det foreliggende grundlag nu, ved jeg jo ikke, men det er også en mulighed.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 10:51   #5
sisseja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
sisseja er ny på vejen
der er søgt på det foreliggende tilbage i 2012.
sisseja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 10:53   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så skal du afgjort søge aktindsigt, samt samle alle de papirer du selv har.

Indsend derefter en klage, hvor du vedlægger bevis på at du har indsendt en ansøgning på det foreliggende grundlag, og at svarfristen er overskredet forlængst.

Går ikke ud fra at du har fået tilsendt besked om at de forlænger svarperioden.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 12:24   #7
sisseja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
sisseja er ny på vejen
Nej har intet hørt overhoved før i går til møde...
sisseja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 12:54   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er den gamle kommune du har søgt i, så det er der afgørelse skal komme fra..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension