K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 18:11   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...har så nu haft en "råbesamtale" med visitator, som ikke mente at kunne give en afgørelse på skrift med begrundelse af nedskæring (rengøringshjælp fra 2 timer hver 14. dag til 0.5 time og personligt indkøb omlagt til internetfirma), henvisning til lovgrundlag inklusive paragraffer samt ankevejledning, før jeg havde valgt (eller fravalgt) ét af de to internetfirmaer, som kommunen har kontrakt med.

(Det var en opringning FRA visitator midt i træning, trods det var aftalt, at JEG ringede op)

Ingen af firmaerne duer: Skyhøje priser.

Det ene firma, SUPERVARE, har jeg utrolig dårlige erfaringer med.
Trak med dem i cirka 1 år 2008-2009...
90% af leveringer er der noget galt med (forkert vare, utætte mælkekartoner, halvrådne gulerødder osv., rod i regnskaber, uhøfligt kundecenter, der bl.a. taler til kunder, som om de er demente osv.).
Ufattelig stressede folk, der leverer varerne, tonser ind og smider varerne på køkkenbordet, så alt hopper og danser på bordet, har ikke tid at tjekke, om varer er korrekte eller defekte. Kun få undtagelser herfra. Stakkels dem.
Desuden gør de borgerne hjemmebundne i op til flere dage om ugen, afhængig af hvor mange fejl- og/eller defekte leveringer, der er tale om. Disponerede over 3 timer til en levering, som ofte også var mere end 3 timer.
Dét firma skal ikke sætte deres ben i hjemmet her igen.

Det andet firma, INTERVARE, vil selv bestemme leveringstidspunktet på dagen.
I 2008 talte jeg med en fuldmægtig, som sad med kontrakten og han kunne oplyse, at det var kontraktbrud. Om jeg havde det på skrift? Nej, jeg var blot blevet ringet op af en dame, der lød som om, hun "rodede rundt med chefen":
Hvad skulle det være? Uden oplysning om varesortiment og priser...

Hjemmeplejevisitationen smider et par brochurer på de to ovenstående firmaer og så må borgeren, pårørende eller hjemmehjælpen finde ud af resten.

I 2008 var jeg ikke på nettet. Hvad det ikke har kostet via mobilopkald, blot at finde ud af de mest basale ting om de to firmaer og det firma, man ender op med, er under al kritik...

Derfor endte det med, at min daværende, søde visitator bevilligede personligt indkøb af helbredsmæssige årsager, da det er vigtigt, at jeg kommer ud dagligt i cirka den time, jeg maximalt kan "holde til" og ikke holdes hjemmebundet af 3-timers varighed flere gange ugentligt...
Der ligger flere helbredsmæssige ting i bevillingen, træning formiddage og udeturen skal ligge før kl.15, hvor dagens energi til det fysiske er ved at være slut plus cykling i sommerhalvåret ikke dur i myldretiden pga. stiv, smertende og langsom krop...

Nu, i 2011, hvis man er på nettet, kan man orientere sig om varesortiment og priser hos Supervare, men ikke hos Intervare.

Da Supervare er udelukket her på grund af tidligere erfaring, er der kun Intervare tilbage. Lige nu har jeg en mail-korrespondance i gang med en utrolig sød medarbejder i Intervares Kundeservice med hensyn til leveringstidspunkt. Men det er en hård fødsel...

OG i virkeligheden kan jeg ikke bruge Intervare til andet en indkøb af mælk til en acceptabel merpris på 50 øre/liter, men dén mælk har skruelåg, som ikke er let at håndtere med "gigtfingre"...

Foreløblig rapport slut om den hjemmehjælp, der tilbydes i Københavns Kommune.

K.h. Carmen
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:24   #12
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
ak hvor er det vildt det her.

Jeg spurgte bare for at gøre dig opmærksom på at der findes andre muligheder for at få købt ind. kender dig det oj ikke alle der er lige gode til at tænke over hvilke muligheder der er godt du har tænkt det hele igennem. Skal det være et firma som kommunen samarbejder mevd ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 19:11   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
ak hvor er det vildt det her.

Jeg spurgte bare for at gøre dig opmærksom på at der findes andre muligheder for at få købt ind. kender dig det oj ikke alle der er lige gode til at tænke over hvilke muligheder der er godt du har tænkt det hele igennem. Skal det være et firma som kommunen samarbejder mevd ??
Dit indspark var fint, Vej86 :-)

Jeg kan/vil kun aftage mælk fra Intervare på grund af prisen på de andre varer, så det bliver sgu lidt svært at leve af :-)

NÆGTER at købe GULDrødder (gulerødder) til 18 kr. kiloet!

...så jeg er i overvejelsesfase, hvad pokker jeg gør...

Det personlige indkøb er jo frataget med kun 9 dages varsel
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 20:35   #14
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Aj ok du får hjælp til at købe ind og så bliver det besluttet at du ikke kan få denne hjælp mere. Ok så bliver det samtidig besluttet med 9 dages varsel det er jo for langt ud. De kunne godt have gjort det med 4 uge varsel så du have muligheder for at finde en anden mulighed og så du kunne have fået købt stort ind af hvad der kan holde sag.

Ville gerne have hjælpe dig men der er for langt fra Aalborg til København *** håber du finder en god måde at Klare det på
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 00:07   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Aj ok du får hjælp til at købe ind og så bliver det besluttet at du ikke kan få denne hjælp mere. Ok så bliver det samtidig besluttet med 9 dages varsel det er jo for langt ud. De kunne godt have gjort det med 4 uge varsel så du have muligheder for at finde en anden mulighed og så du kunne have fået købt stort ind af hvad der kan holde sag.

Det er personligt indkøb, der er frataget - det vil sige, at det er en hjemmehjælper, der køber ind. Uanset fristen kunne jeg ikke købe større ind, hjemmehjælperen må maximalt bære 8 kg, hvad der er helt rimeligt, da det oftest er kvinder.

I stedet for personligt indkøb tilbydes indkøb fra hundedyre internetfirmaer, hvor alle priser ligger 5, 10 eller 12 kr. over normale butikspriser på ganske almindelige dagligvarer og for identiske varer.


Ville gerne have hjælpe dig men der er for langt fra Aalborg til København *** håber du finder en god måde at Klare det på
Tak, det var sødt af dig, men du har ret, Aalborg ER for langt fra København :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 08:57   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Carmen.
Jeg har en veninde som tilbage i 2006 fik tilbud om hjælp til indkøb her i Kbh. Hun blev så tilmeldt et internet firma - jeg ved ikke hvilket.

Nå, men med et lille barn i huset blev der brugt meget mælk. Og hurra, det mælk hun fik fra firmaet kunne holde sig i 3 dage. Og tilsyneladende måtte hun kun få leveret en gang om ugen. Så ugens øvrige dage skulle de drikke mælk med overskredet købsdato.

Jeg tror kun hun benyttede tilbudet nogle få gange, og har så siden valgt selv at slæbe tingene hjem.

Så, prøv lige at holde øje med købsdatoerne. For måske kan du klage over tilbuddet den vej rundt.

Desværre tror jeg det er blevet en udbredt holdning rundt omkring i kommunerne, at man skal benytte den slags tilbud. Kender en synssvag kvinde på frederiksberg, der også har fået frataget sin indkøbshjælp, til fordel for et internet-firma, som hun har svært ved at benytte, da hun ikke kan se vare udbuddet.

Hurra for velfærds danmark.


I din situation tænker jeg på om der findes en brugs/superbest eller lign. som har udbringning af varer. Det findes der vist stadigt rundt omkring.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 10:27   #17
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Min hofteopr. mormor på 86 år, kan ikke en gang få hjælp vedr. indkøb.
Hun bruger en lev.ordning, hvor alt også koster en formue.
Jeg kan af gode grunde ikke handle for hende, hun bor også på 2 sal.
Men køber da en pk. rugbrød og chokolade mv., med derud til hende.
Hun kan få støvsuget hver 3 uge, de har lige skåret ned på det, før var det hver 14 dag.
Hun går rigtig dårligt og har rolator.
Hun bor i Holte, altså en RIG kommune.
Har arbejdet til hun gik på pension, er nedslidt pga. slidegigt.

Jeg sidder også og tænker, hvad JEG skal gøre, hvis jeg en dag får brug for hjælp ?!
Jeg har ikke råd til de dyre ordninger, som enlig kontanthjælpsmodtager med barn.
Og ja, gu er det hårdt at skulle gå derned/hjem OG bære poserne op..
Jeg bruger min datter's klapvogn, når jeg handler, er ligeglad om folk glor og hvad de siger (for det GØR de, når man triller rundt med poser i den).
En dag sagde en mand bl.a. (da jeg var nede og handle med min datter, som er 8 år) :
Er hun ikke lidt for stor til at skulle sidde i klapvogn ?!

Jeg håber at der kommer en ordning, på dit problem og alle andres.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 17:38   #18
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Hej Carmen

Hvor bor du henne, København er stor

Hvis du bor i nærheden af mig, vil jeg gerne hjælpe dig en gang i mellem. Desværre har jeg ikke bil (og jeg har det heller ikke altid lige godt) men måske kan vi finde ud af det alligevel. Det er da forsøget værd
Du kan evt. sende mig en pm
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 19:01   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af busser24 Se meddelelser
Hej Carmen

Hvor bor du henne, København er stor

Hvis du bor i nærheden af mig, vil jeg gerne hjælpe dig en gang i mellem. Desværre har jeg ikke bil (og jeg har det heller ikke altid lige godt) men måske kan vi finde ud af det alligevel. Det er da forsøget værd
Du kan evt. sende mig en pm
Sikke et sødt tilbud, busser24, jeg bliver helt rørt, snøft :-)

Jeg sender dig en privat besked i meget nær fremtid.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 19:25   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Carmen.
Jeg har en veninde som tilbage i 2006 fik tilbud om hjælp til indkøb her i Kbh. Hun blev så tilmeldt et internet firma - jeg ved ikke hvilket.

Nå, men med et lille barn i huset blev der brugt meget mælk. Og hurra, det mælk hun fik fra firmaet kunne holde sig i 3 dage. Og tilsyneladende måtte hun kun få leveret en gang om ugen. Så ugens øvrige dage skulle de drikke mælk med overskredet købsdato.

Jeg tror kun hun benyttede tilbudet nogle få gange, og har så siden valgt selv at slæbe tingene hjem.

Ja, det er dét, sikke en "hjælp"...

Så, prøv lige at holde øje med købsdatoerne. For måske kan du klage over tilbuddet den vej rundt.

Du kan tro, der bliver holdt øje med MHT (mindst holdbar til) - datoen. Som du beskriver gælder tilbuddet kun én gang i ugen, så MHT-datoen SKAL være 8 dage frem. Er den ikke det, så ryger det omgående tilbage ved leveringen.
Og så har vi problematikken med hjemmebindingen, for så bruges endnu en dag på leveringen...


Desværre tror jeg det er blevet en udbredt holdning rundt omkring i kommunerne, at man skal benytte den slags tilbud.

Det ville for så vidt være okay, hvis priserne var tilpasset brugerne.

Kender en synssvag kvinde på frederiksberg, der også har fået frataget sin indkøbshjælp, til fordel for et internet-firma, som hun har svært ved at benytte, da hun ikke kan se vare udbuddet.

Netop, dér har vi et af problemerne.

Hvor synd for hende! Har hun pårørende eller en hjemmehjælper, der kan bistå hende? DET håber jeg.


Hurra for velfærds danmark.

Ja, hip hip, huraaaaaae!

I din situation tænker jeg på om der findes en brugs/superbest eller lign. som har udbringning af varer. Det findes der vist stadigt rundt omkring.

Internetfirmaet SUPERVARE er grundlagt af en købmand fra SuperBest, hvis jeg husker ret, priserne er identiske og SuperBest er i min optik ikke billig.
Desuden betaler du selv for leveringen, hvis du vælger anden butik end den, kommunen har kontrakt med. Egen betaling gælder så også en brugs.
Mange tak for input, velcro, det er lokalt og kan bruges til at gå videre med, da jeg har tænkt mig at anke afgørelsen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjemmehjælp vis-a-vis fleks/ftp Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 5 01-06-2012 19:04
Færre får hjemmehjælp halse Politik og Samfund 4 25-04-2012 23:31
Er Komm. måske lidt pressede??? helle4 Politik og Samfund 1 29-10-2010 23:52
Kan jeg få hjemmehjælp og hvordan pinballs Alt det andet 12 04-04-2010 11:33
København Komm. Rådighedsbeløb @PerChr Dit og Dat 0 13-07-2009 00:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension